Опубликовано: 2019-12-11

Имидж Ярослава Качиньского в политическом дискурсе польской публицистики (на материале социально-политических еженедельников)

Tatiana Kananowicz Logo ORCID
Раздел: Artykuły
https://doi.org/10.31261/pr.7721

Аннотация

Wizerunek Jarosława Kaczyńskiego w dyskursie politycznym polskiej publicystyki (na materiale tygodników opinii)

W artykule została przedstawiona semantyczna struktura pozytywnego i negatywnego wizerunku jednego z najbardziej popularnych polskich polityków ostatnich kilkunastu lat – Jarosława Kaczyńskiego, na materiale narracji politycznych dwóch konkurujących ze sobą tygodników opinii - „Newsweek Polska” i „Sieci”. Wizerunek w tym ujęciu jawi się jako złożony konstrukt semantyczny, składający się z co najmniej kilku prezentacji semantycznych, skoncentrowanych wokół tzw. etykiet (bazowych nominacji). Badane tygodniki przedstawiają dwa odmienne wizerunki J. Kaczyńskiego, stosując różnorodne środki lingwistyczne i tekstowe.

Скачать файлы

Правила цитирования

Kananowicz, T. (2019). Имидж Ярослава Качиньского в политическом дискурсе польской публицистики (на материале социально-политических еженедельников). Przegląd Rusycystyczny [Русское обозрение], 169(1). https://doi.org/10.31261/pr.7721

Цитируется в / Поделиться

Том 169 № 1 (2020)
Опубликовано: 2019-12-11


ISSN: 0137-298X
Ikona DOI 10.31261/pr

Издатель
Polskie Towarzystwo Rusycystyczne oraz Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego

Этот сайт использует файлы cookie для правильной работы. Чтобы воспользоваться всеми функциями портала, примите файлы cookie.