Opublikowane: 2020-03-05

Remake w najnowszej dramaturgii rosyjskiej (próba syntezy)

Anna Tyka Logo ORCID

Abstrakt

Celem artykułu jest omówienie popularnego w kulturze postmodernistycznej chwytu remake’u, który jest coraz częściej wykorzystywany przez autorów najnowszej dramaturgii rosyjskiej. Autorka podejmuje próbę scharakteryzowania i sklasyfikowania tego zjawiska, powołując się na prace rosyjskich oraz zagranicznych badaczy. Swoje wnioski autorka podpiera przykładami reinterpretacji utworów klasycznych (Antona Czechowa, Nikołaja Gogola, Fiodora Dostojewskiego, Iwana Gonczarowa, Lwa Tołstoja i in.) przez współczesnych dramaturgów.

Pobierz pliki

Zasady cytowania

Tyka, A. (2020). Remake w najnowszej dramaturgii rosyjskiej (próba syntezy). Przegląd Rusycystyczny, 170(2). https://doi.org/10.31261/pr.8204

Cited by / Share

Tom 170 Nr 2 (2020)
Opublikowane: 2020-03-19


ISSN: 0137-298X
Ikona DOI 10.31261/pr

Wydawca
Polskie Towarzystwo Rusycystyczne oraz Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego

Ta strona używa pliki cookie dla prawidłowego działania, aby korzystać w pełni z portalu należy zaakceptować pliki cookie.