Opublikowane: 2020-11-06

Czar rewii. Nowoczesne oblicze teatru robotniczego Erwina Piscatora

Monika Wąsik-Linder Logo ORCID
Dział: Rozprawy i artykuły
https://doi.org/10.31261/SSP.2020.16.02

Abstrakt

The article is devoted to the phenomenon of political revue, which in the 1920s became a form of political propaganda in Germany. Erwin Piscator’s revue RRR described here is a good example of its agitprop success. Piscator used the revue (which had been associated with bourgeois entertainment until then) for revolutionary goals, appreciating its form primarily for its huge staging potential. The open form of the revue enabled him to combine different genres and contrasting threads, and exploited the new technologies of the time, including the new media (film, photography, radio). Another interesting point is that for Piscator the revue was the future of modern theatre – not only agitprop theatre, but theatre in general.

Pobierz pliki

Zasady cytowania

Wąsik-Linder, M. (2020). Czar rewii. Nowoczesne oblicze teatru robotniczego Erwina Piscatora. Śląskie Studia Polonistyczne, 16(2), 1–10. https://doi.org/10.31261/SSP.2020.16.02

Cited by / Share

Tom 16 Nr 2 (2020)
Opublikowane: 2010-06-04


ISSN: 2084-0772
eISSN: 2353-0928

Wydawca
Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego | University of Silesia Press

Ta strona używa pliki cookie dla prawidłowego działania, aby korzystać w pełni z portalu należy zaakceptować pliki cookie.