Adamiecka-Sitek Agata, 2016: Społecznie odpowiedzialne instytucje kultury. Krytyka Polityczna, 16.10.2016. https://krytykapolityczna.pl/kultura/spolecznie-odpowiedzialne-instytucje-kultury/ [dostęp: 29.03.2022].
Google Scholar
Adamiecka-Sitek Agata, Keil Marta, Stokfiszewski Igor, 2019: Materiały do „Porozumienia”. „Didaskalia”, nr 153, s. 2–10.
Google Scholar
Beylin Marek, 2016: Strategie samoobrony. „Dialog”, nr 1, s. 49–57.
Google Scholar
Fox Dorota, Głowacka Aneta, 2020: Dyrektor odchodzi, zespół zostaje. „Zarządzanie w Kulturze”, T. 21, nr 2, s. 91–106. https://doi.org/10.4467/20843976ZK.20.009.12162.
Google Scholar
Głowacka Aneta, 2017: Cenzura w przebraniu – nowe formy wpływu na życie teatralne w Polsce. W: Kontexty alternatívneho divadla v súčasnom myślení. Red. Miron Pukan, Eva Kušnirová. Filozofická fakulta Prešovskiej univerzity v Prešove, Prešov, s. 38–58.
Google Scholar
Januszewska Małgorzata, 2015: Wpływ polityki kulturalnej na funkcjonowanie instytucji kultury w Polsce. „Studenckie Prace Prawnicze, Administracyjne i Ekonomiczne”, nr 18, s. 41–56.
Google Scholar
Keil Marta, 2017: Do kogo należy teatr? O tym, do czego może nam się dzisiaj przydać krytyka instytucjonalna. „Dialog”, nr 11. http://www.dialog-pismo.pl/w-numerach/do-kogo-nalezy-teatr-o-tym-doczego-moze-nam-sie-dzisiaj-przydac-krytyka-instytucjonalna [dostęp: 29.03.2022].
Google Scholar
Kosiński Dariusz, Świątkowska Wanda, 2019: Teatr Reduta [hasło]. Encyklopedia Teatru Polskiego. http://www.encyklopediateatru.pl/teatry-i-zespoly/1215/teatr-reduta [dostęp: 29.03.2022].
Google Scholar
Krawczyk Dawid, 2016: Rudzki: Konkurs nie jest receptą na wszystko. Krytyka Polityczna, 11.03.2016. https://krytykapolityczna.pl/kultura/teatr/rudzki-konkurs-nie-jest-recepta-na-wszystko/ [dostęp: 29.03.2022].
Google Scholar
Kunst Bojana, 2016: Artysta w pracy. O pokrewieństwach sztuki i kapitalizmu. Przeł. na jęz. pol. Pola Sobaś-Mikołajczyk, Dominika Gajewska, Joanna Jopek. Instytut Teatralny im. Zbigniewa Raszewskiego, Konfrontacje Teatralne / Centrum Kultury w Lublinie, Warszawa–Lublin.
Google Scholar
Kwaśniewska Monika, 2019: Aktor w klinczu relacji folwarcznych. W: Eadem: Między hierarchią a anarchią. Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków, s. 133–166.
Google Scholar
Leder Andrzej, 2013: Prześniona rewolucja. Ćwiczenie z logiki historycznej. Wydawnictwo Krytyki Politycznej, Warszawa.
Google Scholar
Lewandowska Kamila, 2017: Sfera autonomii, sfera biurokracji. Relacje polskich teatrów publicznych i ich organizatorów w perspektywie międzynarodowej. „Zarządzanie w Kulturze”, T. 18, nr 3, s. 405–421. https://doi.org/10.4467/20843976ZK.17.026.7476.
Google Scholar
Niziołek Grzegorz, 2010: „dwa tysiąclecia prawie i ani jednego boga!”. „Didaskalia”, nr 99. http://archiwum.didaskalia.pl/99_niziolek.htm [dostęp: 29.03.2022].
Google Scholar
Piekarska Magda, 2016: Po konkursie na dyrektora Teatru Polskiego Mieszkowski chce zawiadomić prokuraturę. Wyborcza.pl, Wiadomości z Wrocławia, 23.08.2016. https://wroclaw.wyborcza.pl/wroclaw/1,35771,20586509,po-konkursie-na-dyrektora-teatrupolskiego-mieszkowski-chce.html [dostęp: 29.03.2022].
Google Scholar
Piotrowski Piotr, 2011: Muzeum krytyczne. Dom Wydawniczy Rebis, Poznań.
Google Scholar
Płoski Paweł, 2017: Serial dyrektorzy. Dzieje prawnego unormowania statusu dyrektora. „Zarządzanie w Kulturze”, T. 18, nr 3, s. 423–441. https://doi.org/10.4467/20843976ZK.17.027.7477.
Google Scholar
Przastek Daniel, 2017: Polityki kulturalne a wolność wypowiedzi artystycznej w Polsce w latach 1989–2015. Dom Wydawniczy Elipsa, Warszawa.
Google Scholar
Rada Artystyczno-Programowa Teatru Powszechnego im. Zygmunta Hübnera w Warszawie, 2019: Regulamin. „Didaskalia”, nr 153, s. 7–9.
Google Scholar
Raunig Gerald, 2006: Praktyki instytuujące. Uciekanie, instytuowanie, przekształcanie. Przeł. na jęz. pol. Aleksandra Bubiło, Bartosz Wójcik. Red. Marta Keil. Transversal Texts. https://transversal.at/transversal/0106/raunig/pl [dostęp: 29.03.2022].
Google Scholar
Sadovska Mariana, 2020: Coming out. Tłum. Joanna Wichowska. Dwutygodnik.com [„Dwutygodnik”, nr 10 (292)]. https://www.dwutygodnik.com/artykul/9125-coming-out.html [dostęp: 29.03.2022].
Google Scholar
Sid, 2020: Kraków. Prokuratura rozszerza zarzuty dla b. dyrektora Teatru Bagatela Jacka Henryka S. Wyborcza.pl, Wiadomości z Krakowa, 18.06.2020. https://krakow.wyborcza.pl/krakow/7,44425,26043133,krakow-prokuratura-rozszerzazarzuty-dla-b-dyrektora-teatru.html [dostęp: 29.03.2022].
Google Scholar
Sikora Patrycja, 2015: Krytyka instytucjonalna w Polsce w latach 2000–2010. BWA Wrocław – Galerie Sztuki Współczesnej, Wrocław.
Google Scholar
Szczawińska Weronika, 2015: Teoretyczne demokracje, praktyczne instytucje. „Polish Theatre Journal”, nr 1, s. 01–09. Pobrano z: www.polishtheatrejournal.com/index.php/ptj/article/download/121/489 [29.03.2022].
Google Scholar
Sztarbowski Paweł, 2019: Teatr w rytmie slow. Rozmawiała Aneta Głowacka. „Opcje”, nr 4, s. 44–49.
Google Scholar
Ustawa z dnia 25 października 1991 roku o organizowaniu i prowadzeniu działalności kulturalnej. Tekst jednolity. Dz.U. 1991, nr 114, poz. 493.
Google Scholar
Ustawa z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych. Dz.U. 2009, nr 157, poz. 1240.
Google Scholar
Wodecka Dorota, 2016: Teatr Polski we Wrocławiu. Zamach na teatr i demokrację. Rozmowa z Krzysztofem Mieszkowskim. Wyborcza.pl, 1.09.2016. https://wyborcza.pl/7,75410,20627579,zamach-na-teatr-i-demokracje.html [dostęp: 29.03.2022].
Google Scholar
Wojciechowski Jan Stanisław, 2004: Kultura i polityki. Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków.
Google Scholar
Zasady współpracy twórczyń i twórców z Teatrem Powszechnym im. Zygmunta Hübnera w Warszawie, 2019. „Didaskalia”, nr 153, s. 5–7.
Google Scholar