Opublikowane: 2020-06-29

Męskości w soczewce. Neotelewizyjne konstruowanie tożsamości w programie MTV Ex na plaży Polska

Dezydery Barłowski Logo ORCID
Dział: Rozprawy i artykuły
https://doi.org/10.31261/SSP.2020.15.14

Abstrakt

The article presents an analysis of an MTV’s show Ex on the Beach Poland, which focuses on male characters who exhibit masculinity “patterns” promoted (“constructed”) by the reality show in question. First off, the show’s “format” is presented, including its specificity in the context of reality show genre development in relation to the theory of paleo- and neo-television. The article’s subsequent sections analyse the characters appearing in the second series of Ex on the Beach Poland. In the end, the conclusions are presented that pertain most of all to entirety of commercial side of promoting particular “patterns” of masculinity.

Słowa kluczowe:

masculinity , neo-television , reality show

Pobierz pliki

Zasady cytowania

Barłowski, D. (2020). Męskości w soczewce. Neotelewizyjne konstruowanie tożsamości w programie MTV Ex na plaży Polska. Śląskie Studia Polonistyczne, 15(1), 1–19. https://doi.org/10.31261/SSP.2020.15.14

Cited by / Share

Tom 15 Nr 1 (2020)
Opublikowane: 2020-09-16


ISSN: 2084-0772
eISSN: 2353-0928

Wydawca
Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego | University of Silesia Press

Ta strona używa pliki cookie dla prawidłowego działania, aby korzystać w pełni z portalu należy zaakceptować pliki cookie.