Albuquerque A., Martins M., 2019, Enhancing Children’s Literacy Learning: From Invented Spelling to Effective Reading and Writing, „L1-Educational Studies in Language and Literature”, vol. 19 (1), s. 1–24, https://doi.org/10.17239/L1ESLL-2019.19.01.02.
Google Scholar
Awramiuk E., 2013, „Invented spelling” jako obiekt badań, „Edukacja”, nr 3 (123), s. 5–16.
Google Scholar
Awramiuk E., 2021, Zapisać mowę. Wybrane zagadnienia graficznej reprezentacji tekstów polskich, Wydawnictwo Uniwersytetu w Białymstoku, Białystok.
Google Scholar
Awramiuk E. i in., 2014, Letter-name Spelling in Polish and English: Different Languages, the Same Strategy (?), „Proceedings of the Tallinn University Institute of Estonian Language and Culture”, vol. 16, s. 119–141.
Google Scholar
Defior S., Martos F., Cary L., 2002, Differences in Reading Acquisition Development in Two Shallow Orthographies: Portuguese and Spanish, „Applied Psycholinguistics”, vol. 23 (1), s. 135–148, https://doi.org/10.1017/S0142716402000073.
Google Scholar
Dunaj B., 2006, Zasady poprawnej wymowy polskiej, „Język Polski”, nr 3, s. 161–172.
Google Scholar
Guzy A., Niesporek-Szamburska B., 2013, Uczniowskie zmagania ze słowem. O pisaniu dłuższej formy wypowiedzi na różnych poziomach nauczania, „Studia ad Didacticam Litterarum Polonarum et Linguae Polonae Pertinentia”, T. 4, nr 140, s. 45–63, pobrane z: https://rep.up.krakow.pl/xmlui/bitstream/handle/11716/8574/AF140--04--Uczniowskie-zmagania-ze-slowem--Guzy--Niesporek-Szamburska.pdf?sequence=1&isAllowed=y [13.07.2023].
Google Scholar
Jodłowski S., 1979, Losy polskiej ortografii, Państwowe Wydawnictwo Naukowe, Warszawa.
Google Scholar
Klus-Stańska D., Nowicka M., 2005, Sensy i bezsensy edukacji wczesnoszkolnej, Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, Warszawa.
Google Scholar
Krasowicz-Kupis G., Awramiuk E., 2017, Psycholingwistyczny model nabywania czytania i pisania w języku polskim – perspektywa rozwojowa i kliniczna, w: Zaburzenia komunikacji pisemnej, red. A. Domagała, U. Mirecka, Harmonia Universalis, Gdańsk, s. 110–132.
Google Scholar
Levin I., Aram D., 2013, Promoting Early Literacy via Practicing Invented Spelling: A Comparison of Different Mediation Routines, „Reading Research Quarterly”, vol. 48 (3), s. 221–236, https://doi.org/10.1002/rrq.48.
Google Scholar
Łataś, [b.r.], Wymowa nazw whisky – alfabet whisky, Szkocka Krata, https://www.szkockakrata.pl/alfabet-whisky/wymowa-nazw-whisky/ [dostęp: 13.07.2023].
Google Scholar
Miodunka W., 1977, Pisownia fonetyczna w „Słowniku wymowy polskiej”, w: Słownik wymowy polskiej, red. M. Karaś, M. Madejowa, Państwowe Wydawnictwo Naukowe, Warszawa–Kraków, s. xxiv–xxvi.
Google Scholar
Naskręt M., [b.r.], Jak wymawiać nazwy obcych marek? Czy robisz to poprawnie?, Polszczyzna.pl, https://polszczyzna.pl/jak-wymawiac-nazwy-obcych-marek/ [dostęp: 13.07.2023].
Google Scholar
Niesporek-Szamburska B., 2010, Język pierwszy dziecka – od nabywania do kształcenia kompetencji językowej i komunikacyjnej, „Lingwistyka Stosowana”, nr 3, s. 99–112.
Google Scholar
Niesporek-Szamburska B., 2013, Stereotyp czarownicy i jego modyfikowanie. Na przykładzie tekstów dla dzieci i wypowiedzi dziecięcych, Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego, Katowice.
Google Scholar
Ostaszewska D., Tambor J., 2000, Fonetyka i fonologia współczesnego języka polskiego, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
Google Scholar
Ouellette G., Sénéchal M., 2017, Invented Spelling in Kindergarten as a Predictor of Reading and Spelling in Grade 1: A New Pathway to Literacy, or Just the Same Road, Less Known?, „Developmental Psychology”, vol. 53 (1), s. 77–88, https://doi.org/10.1037/dev0000179.
Google Scholar
Polański E., 2004, Reformy ortografii polskiej – wczoraj, dziś, jutro, „Biuletyn Polskiego Towarzystwa Językowego”, nr 60, s. 29–46.
Google Scholar
PP, 2017, Rozporządzenie MEN z dnia 14 lutego 2017 r. w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz podstawy programowej kształcenia ogólnego dla szkoły podstawowej, w tym dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym lub znacznym, kształcenia ogólnego dla branżowej szkoły I stopnia, kształcenia ogólnego dla szkoły specjalnej przysposabiającej do pracy oraz kształcenia ogólnego dla szkoły policealnej, Dz.U., poz. 356 z późn. zm.
Google Scholar
Saloni Z., 2005, O kodyfikacji polskiej ortografii – historia i współczesność, „Nauka”, nr 4, s. 71–96, https://nauka-pan.pl/index.php/nauka/article/view/573/572 [dostęp: 13.07.2023].
Google Scholar
Seymour P.H.K. i in., 2003, Foundation Literacy Acquisition in European Orthographies, „British Journal of Psychology”, vol. 94, s. 143–174, https://doi.org/10.1348/000712603321661859.
Google Scholar
Urbańczyk S., Lubaś W., 1990, Podręczny słownik poprawnej wymowy polskiej, Spółka Wydawniczo-Księgarska i Towarzystwo Miłośników Języka Polskiego, Warszawa–Kraków.
Google Scholar
Viise N.M., Richards H.C., Pandis M., 2011, Orthographic Depth and Spelling Acquisition in Estonian and English: A Comparison of Two Diverse Alphabetic Languages, „Scandinavian Journal of Educational Research”, vol. 55 (4), s. 425–453, https://doi.org/10.1080/00313831.2011.587327.
Google Scholar
Wiśniewski M., 1998, Zarys fonetyki i fonologii współczesnego języka polskiego. Skrypt dla studentów filologii polskiej, wyd. 2, Wydawnictwo Uniwersytetu Mikołaja Kopernika, Toruń.
Google Scholar
Zawadka J.E., 2019, Świadomość grafotaktyczna uczniów szkoły podstawowej w kontekście nauki pisania, Dom Wydawniczy Elipsa, Warszawa.
Google Scholar
Żytko M., 2013, Ogólnopolskie Badanie Umiejętności Trzecioklasistów (OBUT) – pedagogiczny eksperyment z „politycznymi konsekwencjami”, „Teraźniejszość – Człowiek – Edukacja”, nr 4 (64), s. 101–116.
Google Scholar