Adamczykowa Z., 2008, Literatura „czwarta” — w kręgu zagadnień teoretycznych, w: Heska-Kwaśniewicz K., red., Literatura dla dzieci i młodzieży (po roku 1980), Katowice.
Google Scholar
Baluch A., 2003, Od ludus do agora. Rozważania o książkach dla młodzieży i o sposobach lektury, które wiodą od zabawy do poważnej rozmowy o literaturze, Kraków.
Google Scholar
Bednarek J., Pawlak P., 2019, Pan Stanisław odlatuje, Warszawa.
Google Scholar
Beręsewicz P., 2018, Ściśle tajne, Łódź.
Google Scholar
Bettelheim B., 1985, Cudowne i pożyteczne. O znaczeniach i wartościach baśni, Warszawa.
Google Scholar
Chmielewska I., 2011, Pamiętnik Blumki, Poznań.
Google Scholar
Combrzyńska-Nogala D., 2014, Bezsenność Juki, Łódź.
Google Scholar
Czechowski J., 2007, Funkcje edukacyjnej literatury dla dzieci i młodzieży, „Kultura i Edukacja”, nr 2.
Google Scholar
Domagalska S., 2016, Przyszywany dziadek, Warszawa.
Google Scholar
Dyrda A., 2021, Ostatni dżem babci, Szczecin.
Google Scholar
Fabicka J., 2021, Rutka, Warszawa.
Google Scholar
Gawryluk B., 2016, Teraz tu jest nasz dom, Łódź.
Google Scholar
Groński R.M., 2010, Szlemiel, Warszawa.
Google Scholar
Hoffmann J., Michułka D., Mínguez-López X., 2020, Czytanie literatury i emocje — perspektywa edukacyjna, „Filoteknos”, nr 10.
Google Scholar
Janus-Sitarz A., 2016, W poszukiwaniu czytelnika. Diagnozy, inspiracje, rekomendacje, Kraków.
Google Scholar
Jaromir A., Cichowska G., 2014, Ostatnie przedstawienie panny Esterki, Poznań.
Google Scholar
Józefowicz A., 2017, Oswajanie z przemijaniem — temat śmierci we współczesnej literaturze dla dzieci. Terapeutyczne walory wybranych powieści, „Dziecko Krzywdzone. Teoria, badania, praktyka”, nr 3.
Google Scholar
Kent R., 2015, Mój pies Lala [tłum. K. Łaziuk], Warszawa.
Google Scholar
Klus-Stańska D., 2009, Od niechęci wobec dziecięcej samodzielności myślenia do przekazu fikcji społecznej, „Studia Pedagogiczne Uniwersytetu Humanistyczno-Przyrodniczego Jana Kochanowskiego”, nr 18.
Google Scholar
Kosmowska B., 2012, Dziewczynka z parku, Warszawa.
Google Scholar
Landau I., 2015, Ostatnie piętro, Łódź.
Google Scholar
Michułka D., 2016, Przełamywanie granic książki dla dziecka. „Ostatnie przedstawienie panny Esterki” Adama Jaromira jako lektura o czytaniu pamięci, „Dydaktyka Polonistyczna”, nr 2.
Google Scholar
Niesporek-Szamburska, B., Baśń, w: Heska-Kwaśniewicz K., red., Literatura dla dzieci i młodzieży (po roku 1980), Katowice.
Google Scholar
Pierelotkin I., 2017, Tata ma dziewczynę, Łódź.
Google Scholar
Propp W., 1968, Morfologia bajki, „Pamiętnik Literacki”, nr 59/4.
Google Scholar
Rudniańska J., 2015, Bajka o Wojnie, Warszawa.
Google Scholar
Rusinek M., 2019, Zaklęcie na „w”, Łódź.
Google Scholar
Szkłowski W.B., 2006, Sztuka jako chwyt, w: Burzyńska A., Markowski M.P., red., Teorie literatury XX wieku. Antologia, Kraków.
Google Scholar
Śmiechowska-Petrovskij E., 2011, Wezwanie do własnej aktywności w kontekście doboru literatury dla dzieci przez pedagogów, „Forum Pedagogiczne”, nr 2.
Google Scholar
Wójcik-Dudek M., 2008, Czytająca dziewczyna. O przemianach współczesnej powieści dla dziewcząt, w: Heska-Kwaśniewicz K., red., Literatura dla dzieci i młodzieży (po roku 1980), Katowice.
Google Scholar