Bałus W., 2008, Do granic możliwości. O portretach zdwojonych Stanisława Wyspiańskiego, „Przestrzenie Teorii”, nr 9, s. 19–28, https://doi.org/10.14746/pt.2008.9.2.
Google Scholar
Bielik-Robson A., 2000, Wolność: spełniona zależność. Psychoanalityczna wykładnia pojęcia uwarunkowania, „Przegląd Filozoficzny”, nr 3 (35), s. 93–107.
Google Scholar
Bion W.R., 2011, Uczenie się na podstawie doświadczenia, przeł. D. Golec, ze wstępem M. Łapińskiego, Oficyna Ingenium, Warszawa.
Google Scholar
Bowbly J., 2016, Przywiązanie, przeł. M. Polaszewska-Nicke, wyd. 1., 1. dodr., Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
Google Scholar
Chrobak M., 2011, Między baśnią a mitem. „W pustyni i w puszczy” Henryka Sienkiewicza z perspektywy krytyki tematycznej, „Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. Studia Historicolitteraria”, z. 11, s. 139–151.
Google Scholar
Cichoń A., 2004, W kręgu zagadnień literatury kolonialnej – „W pustyni i w puszczy” Henryka Sienkiewicza „ER(R)GO. Teoria – Literatura – Kultura”, z. 8, s. 91–108, pobrano z: https://www.journals.us.edu.pl/index.php/ERRGO/article/view/2329 [26.11.2023].
Google Scholar
Dziaczkowska L., 2020, Autentyczność i pasja nauczyciela jako uwarunkowania rozwoju ucznia. Pedeutologiczne inspiracje płynące z biografii Anny Nagórskiej (1882–1963), „Roczniki Pedagogiczne”, nr 2, s. 35–49, https://doi.org/10.18290/rped20122-4.
Google Scholar
Furmaniak K., Olkowska A., 2019, Popkultura i media społecznościowe w nauczaniu języka, „Języki Obce w Szkole”, nr 4, s. 67–71.
Google Scholar
Galli J., 2017, Terapeuta, pacjentka i milczenie. Zjawisko milczenia z perspektywy psychoanalitycznej „Psychoterapia”, nr 4, s. 17–28.
Google Scholar
Hymans S., 2012, The School as Holding Environment, „Journal of Infant, Child, and Adolescent Psychotherapy”, vol. 11, s. 205–216, https://doi.org/10.1080/15289168.2012.700793.
Google Scholar
Jacobs M., 2007, Donald W. Winnicott, przeł. A. Czownicka, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk.
Google Scholar
Janus-Sitarz A., 2009, Przyjemność i odpowiedzialność w lekturze. O praktykach czytania literatury w szkole. Konstatacje, oceny, propozycje, Universitas, Kraków.
Google Scholar
Jeziorański M., 2022, Milcząca obecność ciszy w refleksji pedagogicznej, „Ateneum Kapłańskie”, z. 2, s. 262–273.
Google Scholar
Kostrzewa N., 2021, W gabinecie luster, WunderBlock. Psychoanaliza i filozofia, 10.05.2021, https://wunderblock.pl/blog/w-gabinecie-luster/ [dostęp: 26.11.2023].
Google Scholar
Kościerzyńska J. i in., 2017, Nowe „Słowa na start”. Podręcznik do języka polskiego dla klasy 7 szkoły podstawowej, Nowa Era, Warszawa.
Google Scholar
Kulig A., 2016, Z sieci do zeszytu. Media społecznościowe w pracy ze szkolną lekturą, w: Edukacja polonistyczna jako zobowiązanie. Powszechność i elitarność polonistyki, red. E. Jaskółowa i in., T. 2, Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego, Katowice, s. 297–310.
Google Scholar
Kulig-Kozłowska A., 2017, Facebook w ławce szkolnej. Media społecznościowe a edukacja polonistyczna, Universitas, Kraków.
Google Scholar
Levy E., Campbell K.J., 2000, D.W. Winnicott in the Literature Classroom, „Teaching English in the Two Year College”, vol. 27, issue 3, s. 320–328.
Google Scholar
Łodej-Sobańska W., 2013, Grupa – obiekt pomieszczany i pomieszczający, w: Myślenie grupowo-analityczne w praktyce klinicznej. Materiały wybrane z konferencji Instytutu Analizy Grupowej „Rasztów” z lat 2004–2012, przekł. P. Wieczorek i in., red. M. Sosnowska, A. Jastrzębska, E. Fira-Kremba, Oficyna Ingenium, Warszawa, s. 125–140.
Google Scholar
McCabe M., 2011, Jung and Winnicott in the Classroom: Holding, Mirroring, Potential Space and the Self, w: Teaching Jung, AAR Teaching Religious Studies Series, eds. K. Bulkeley, W. Clodagh, online ed., Oxford Academic, 22 Sept., https://doi.org/10.1093/acprof:oso/9780199735426.003.0015.
Google Scholar
Miłosz C., 2015, Wiersze wszystkie, Wydawnictwo Znak, Kraków.
Google Scholar
Myrdzik B., 2006, Zrozumieć siebie i świat. Szkice i studia o edukacji polonistycznej, Wydawnictwo UCMS, Lublin.
Google Scholar
Myrdzik B., 2017, O niektórych konsekwencjach zwrotu afektywnego w badaniach kulturowych, „Educatio Nova”, vol. 2, s. 115–128.
Google Scholar
Nalaskowski A., 2002, Przestrzenie i miejsca szkoły, Oficyna Wydawnicza „Impuls”, Kraków.
Google Scholar
Nosek A., 2002, Macierzyństwo w twórczości Stanisława Wyspiańskiego, w: Wiek kobiet w literaturze, red. J. Zacharska, M. Kochanowski, Trans Humana, Białystok, s. 215–220.
Google Scholar
Ogden T.H., 1992, Potential Space, w: Tenże, The Matrix of The Mind. Object Relations and The Psychoanalytic Dialogue, Karnac Books, London, s. 203–232.
Google Scholar
Ogden T.H., 2011, O trzymaniu i pomieszczaniu, byciu i śnieniu, w: Tenże, Sztuka psychoanalizy. Śnienie niewyśnionych snów i urwanych krzyków, przekł. D. Golec, L. Kalita, Warszawa, s. 129–147.
Google Scholar
Olearczyk T., 2014, Cisza w teorii i praktyce pedagogicznej. Obraz interdyscyplinarny, w: Cisza w teorii i praktyce. Obraz interdyscyplinarny, red. T. Olearczyk, Krakowskie Towarzystwo Edukacyjne – Oficyna Wydawnicza AFM–Krakowska Akademia im. Andrzeja Frycza Modrzewskiego, Kraków, s. 24–50.
Google Scholar
Olearczyk T., 2016, Cisza w edukacji szkolnej, Oficyna Wydawnicza AFM–Krakowska Akademia im. Andrzeja Frycza Modrzewskiego, Kraków.
Google Scholar
Pistiner de Cortiñas L., 2018, Uczenie się na podstawie doświadczenia – funkcja alfa i zamyślenie, w: Tenże, O rozwoju umysłu. Idee Biona i przekształcenia w psychoanalitycznej praktyce klinicznej, przeł. D. Golec, Oficyna Ingenium, Warszawa, s. 141–158.
Google Scholar
Rusek M., 2019, „Archiwum” i „repertuar”. Kłopoty z klasyką w szkole podstawowej, „Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. Studia ad Didacticam Litterarum Polonarum et Linguae Polonae Pertinentia”, vol. 10 (285), s. 134–143.
Google Scholar
Strojnowski J., 1995, Interakcyjne koncepcje tworzenia się jaźni u dziecka, „Roczniki Filozoficzne”, z. 4, s. 61–74.
Google Scholar
Szpak M., 2014, Rozwój symbolizacji. Wybrane perspektywy psychoanalityczne, Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków.
Google Scholar
Śliwerski B., 2021, Krytyka systemu klasowo-lekcyjnego, w: B. Śliwerski, M. Paluch, Uwolnić szkołę od systemu klasowo-lekcyjnego, Oficyna Wydawnicza „Impuls”, Kraków, s. 35–88.
Google Scholar
Umerle T., 2011, „Dar” Czesława Miłosza w kontekście filozofii daru Jacques’a Derridy, „Przestrzenie Teorii”, nr 15, s. 95–110, https://doi.org/10.14746/pt.2011.15.5.
Google Scholar
Węc K., 2007, Psychoanaliza w dyskursie edukacyjnym. Radykalność humanistyczna teorii i praktyki pedagogicznej. Konteksty nie tylko Lacanowskie, Wydawnictwo Adam Marszałek, Toruń.
Google Scholar
Winnicott D., 2011a, Lustrzana rola matki i rodziny w rozwoju dziecka, w: Tenże, Zabawa a rzeczywistość, przeł. A. Czownicka, Wydawnictwo Imago, Gdańsk, s. 153–161.
Google Scholar
Winnicott D., 2011b, Miejsce doświadczeń związanych z kulturą, w: Tenże, Zabawa a rzeczywistość, przeł. A. Czownicka, Wydawnictwo Imago, Gdańsk, s. 133–144.
Google Scholar
Winnicott D., 2011c, Miejsce, w którym żyjemy, w: Tenże, Zabawa a rzeczywistość, przeł. A. Czownicka, Wydawnictwo Imago, Gdańsk, s. 145–152.
Google Scholar
Winnicott D., 2011d, Obiekty przejściowe i zjawiska przejściowe, w: Tenże, Zabawa a rzeczywistość, przeł. A. Czownicka, Wydawnictwo Imago, Gdańsk, s. 21–50.
Google Scholar
Winnicott D., 2015, Pojęcie fałszywego self, w: Tenże, Dom jest punktem wyjścia. Eseje psychoanalityczne. Jednostka – rodzina – społeczeństwo, przeł. A. Czownicka, Wydawnictwo Imago, Gdańsk, s. 64–69.
Google Scholar
Winnicott D., 2018, Teoria relacji dziecko – niemowlę, w: Tenże, Procesy dojrzewania i sprzyjające środowisko. Badania nad teorią rozwoju emocjonalnego, przekł. A. Czownicka, Wydawnictwo Imago, Gdańsk, s. 42–64.
Google Scholar
Wnęk J., 2014, Problem ciszy w refleksji pedagogicznej, w: Cisza w teorii i praktyce. Obraz interdyscyplinarny, red. T. Olearczyk, Krakowskie Towarzystwo Edukacyjne – Oficyna Wydawnicza AFM–Krakowska Akademia im. Andrzeja Frycza Modrzewskiego, Kraków, s. 153–178.
Google Scholar
Wójcicka E., 2017, Rola mediów społecznościowych w kształtowaniu kultury czytelniczej nastolatków, „Folia Bibliologica”, vol. 59, s. 135–151.
Google Scholar
Zając M., 2021, „Janko Muzykant”. Muzyka i pragnienie, „Konteksty Kultury”, T. 18, z. 4, s. 587–598.
Google Scholar
Żółtowski D., 2019, Czytanie emocji i czytanie emocjami w procesie lektury szkolnej, w: Dlaczego szkoła nie ufa emocjom? Dążenia emocjonalne w szkole i na uczelni, red. W. Heller, M. Kaźmierska, M. Wieczorek, Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Wydział Pedagogiczno-Artystyczny, Poznań–Kalisz, s. 85–94.
Google Scholar