Adorno T.W.: Dialektyka negatywna. Przeł. K. Krzemieniowa. Warszawa 1986.
Google Scholar
Augustyn, św.: Dialogi filozoficzne. Przeł. A. Świderkówna. Kraków 1999.
Google Scholar
Borowicz J.: Ciało we fragmentach, strzępki historii. Post‑Zagładowe perwersje Leo Lipskiego. „Teksty Drugie” 2017, nr 2, s. 356–374.
Google Scholar
Boruszkowska I.: Sygnatury choroby. Literatura defektu w ukraińskim modernizmie. Warszawa 2018.
Google Scholar
Bourke J.: The Story of Pain. From Prayer to Painkillers. Oxford 2014.
Google Scholar
Ból. Red. A. Czekanowicz, S. Rosiek. Gdańsk 2004.
Google Scholar
Brückner A.: Słownik etymologiczny języka polskiego. Warszawa 1985.
Google Scholar
Brzozowska-Brywczyńska M.: Polityka litości i reżimy reprezentacji. Dylematy widza cudzego cierpienia. „Kultura Współczesna” 2018, nr 4, s. 126–140.
Google Scholar
Cuber M.: Proza Leo Lipskiego. Poetyka i egzystencja. Katowice 2006. https://rebus.us.edu.pl/bitstream/20.500.12128/4960/1/Cuber_Proza_Leo_Lipskiego.pdf [dostęp: 31.05.2020].
Google Scholar
Czajka C.: Człowiek jako cierpiące ciało w filozofii Johna D. Caputo. „Przegląd Filozoficzny” 2012, nr 2, s. 425–440.
Google Scholar
Descartes R.: Rozprawa o metodzie. Przeł. T. Boy‑Żeleński. Warszawa 2008.
Google Scholar
Descartes R.: Zasady filozofii. Przeł. I. Dąmbska. Warszawa 1960.
Google Scholar
Durkheim É.: Elementarne formy życia religijnego. System totemiczny w Australii. Przeł. A. Zadrożyńska. Warszawa 1990.
Google Scholar
Fragmenty dyskursu maladycznego. Red. M. Ganczar, I. Gielata, M. Ładoń. Gdańsk 2019.
Google Scholar
Gert B., Culver Ch.M., Denner Clouser K.: Bioetyka. Ujęcie systematyczne. Przeł. M. Chojnacki. Gdańsk 2009.
Google Scholar
Gogacz M.: Filozoficzne rozważania o rozpaczy i nadziei. „Studia Philosophiae Christianaes” 1983, nr 2, s. 151–182.
Google Scholar
Haneke łamie poczucie czasu. Rozmowa D. Bugalskiego z D. Prokulską‑Balcerzak i T. Sobolewskim. https://www.polskieradio.pl/9/396/Artykul/717707,Hanekelamie‑poczucie‑czasu [dostęp: 1.06.2020].
Google Scholar
Hinc S.: Emile Durkheim: edukacja moralna jako podstawa egzystencji. „Przegląd Naukowo‑Metodyczny. Edukacja dla Bezpieczeństwa” 2008, nr 1, s. 13–25.
Google Scholar
Janowski Z.: Index augustino‑cartésien. Textes et commentaire. Paris 2000.
Google Scholar
Jünger E.: O bólu. Przeł. J. Prokopiuk. „Literatura na Świecie” 1986, nr 9, s. 177–230.
Google Scholar
Kobieta, literatura, medycyna. Red. A. Galant, A. Zawiszewska. Szczecin 2016.
Google Scholar
Konończuk E.: Mapa w interdyscyplinarnym dialogu geografii, historii i literatury. „Teksty Drugie” 2011, nr 5, s. 255–264.
Google Scholar
Lévinas E.: Czas i to, co inne. Przeł. J. Migasiński. Warszawa 1999.
Google Scholar
Lipszyc A.: Część śmierci: bierny frankizm i czarna gnoza w „Piotrusiu” Leo Lipskiego. „Teksty Drugie” 2017, nr 2, s. 333–355.
Google Scholar
Ładoń M.: Choroba jako literatura. Studia maladyczne. Katowice 2019.
Google Scholar
Ładoń M.: Kartografia (Nie)możliwego. „artPapier” 2020, nr 13. http://artpapier.com/index.php?page=artykul&wydanie=397&artykul=7948&kat=15 [dostęp: 9.07.2020].
Google Scholar
Ładoń M.: Ślady Barthes’a: migrena, symbolizacja, fragment (słowo wstępne). W: Fragmenty dyskursu maladycznego. Red. M. Ganczar, I. Gielata, M. Ładoń. Gdańsk 2019, s. 7–13.
Google Scholar
Musiał Ł.: Laboratorium bólu (Ernst Jünger). W: Idem: O bólu. Pięć rozważań w poszukiwaniu autora. Poznań 2016, s. 79–96.
Google Scholar
Nycz R.: Lekcja Adorna. „Teksty Drugie” 2012, nr 3, s. 34–50.
Google Scholar
Okupnik M.: W niewoli ciała. Doświadczenie utraty zdrowia i jego reprezentacje. Kraków 2018.
Google Scholar
Porzuczek S.: Mapowanie bólu. Lektura – spojrzenie – afekt. Kraków 2020.
Google Scholar
Pyszkowska J.: Cierpienie chorych u kresu życia. W: W poszukiwaniu sensu cierpienia – dialog interdyscyplinarny. Red. ks. A. Bartoszek. Katowice–Tarnów 2006.
Google Scholar
Sławek T.: Czy ból uczy? Lekcja spojrzenia dolorycznego. W: Ból. Red. A. Czekanowicz, S. Rosiek. Gdańsk 2004, s. 11–21.
Google Scholar
Sławek T.: „Ja bolę”. Boleść i terapia. W: Fragmenty dyskursu maladycznego. Red. M. Ganczar, I. Gielata, M. Ładoń. Gdańsk 2019, s. 89–107.
Google Scholar
Sławek T.: Nadzieja rozbitka. https://www.youtube.com/watch?feature=youtu.be&v=Kk6eQNSk7uo&fbclid=IwAR1qmkImVtRUZPk5zK2ddOMD6OhlSKACcYM_Ck9maCEyBaPu4D3XA_TjXE&app=desktop [dostęp: 30.05.2020].
Google Scholar
Szacki J.: Historia myśli socjologicznej. Warszawa 2002.
Google Scholar
Szpunar M.: Niewrażliwa kultura. O chronicznej potrzebie wrażliwości we współczesnym świecie. „Kultura Współczesna” 2018, nr 4, s. 13–23.
Google Scholar
Szubert M.: Anatomia bólu. Ujęcie socjokulturowe. „Ethos” 2017, nr 4, s. 102–117.
Google Scholar
Szubert M.: Dyskurs maladyczny – perspektywy badawcze. W: Fragmenty dyskursu maladycznego. Red. M. Ganczar, I. Gielata, M. Ładoń. Gdańsk 2019, s. 17–35.
Google Scholar
Śliwiński T.: Źródła filozofii Descartes’a w myśli św. Augustyna. „Acta Universitatis Lodziensis Folia Philosopica” 2011, nr 24, s. 45–72.
Google Scholar
Tatarkiewicz W.: Historia filozofii. T. 1: Filozofia starożytna i średniowieczna. Warszawa 2004.
Google Scholar
Weil S.: Świadomość nadprzyrodzona. Wybór myśli. Przeł. A. Olędzka‑Frybesowa. Warszawa 1999.
Google Scholar
Wieczorek K.: Samotność bólu, ból samotności. „Ethos” 2017, nr 4, s. 19–48.
Google Scholar