Derrida J.: L’université sans condition. Paris 2001.
Google Scholar
França J.: Henry Giroux: „Those Arguing that Education Should Be Neutral Are Really Arguing for a Version of Education in Which Nobody Is Accountable”. An interview with founder of critical pedagogy Henry Giroux on the meaning of education, suspicions regarding neutrality and on how current uncertainties could be a driving force to rethink and generate new possibilities. CCCB [Centre de Cultura Contemporània de Barcelona]. 2.07.2019. [Online:] http://lab.cccb.org/en/henry-giroux-those-arguing-thateducation-should-be-neutral-are-really-arguing-for-a-version-ofeducation-in-which-nobody-is-accountable/ [dostęp: 8.06.2020].
Google Scholar
Gdula M.: Władza krytyczna i siła wyobraźni. W: Uniwersytet zaangażowany. Przewodnik Krytyki Politycznej. Warszawa 2010, s. 218–226.
Google Scholar
Giroux H.A.: The Curse of Totalitarianism and the Challenge of Critical Pedagogy. Truthout. 2.10.2015. [Online:] https://truthout.org/articles/the-curse-of-totalitarianism-and-the-challenge-of-critical-pedagogy/ [dostęp: 8.06.2020].
Google Scholar
Giroux H.A.: Teachers Are Rising Up to Resist Neoliberal Attacks on Education. Truthout. 22.01.2019. [Online:] https://truthout.org/articles/teachers-are-rising-up-to-resist-neoliberal-attacks-on-education/ [dostęp: 8.06.2020].
Google Scholar
Giroux H.A.: Thinking Dangerously: The Role of Higher Education in Authoritarian Times. Truthout. 26.06.2017. [Online:] https://truthout.org/articles/thinking-dangerously-the-role-of-higher-education-inauthoritariantimes/ [dostęp: 8.06.2020].
Google Scholar
Giroux H.A.: The Vital Role of Education in Authoritarian Times. Truthout. 11.10.2017. [Online:] https://truthout.org/articles/the-vital-roleof-education-in-a-time-of-tyranny/ [dostęp: 8.06.2020].
Google Scholar
Giroux H.A.: Where Is the Outrage? Critical Pedagogy in Dark Times. A public lecture on Thursday, September 24th, 2015. YouTube. 22.10.2015. [Online:] https://www.youtube.com/watch?v=CAxj87RRtsc [dostęp: 8.06.2020].
Google Scholar
Giroux H.A., Giroux S.S.: Take Back Higher Education. Race, Youth, and the Crisis of Democracy in the Post-Civil Rights Era. New York–Houndmills 2004.
Google Scholar
Janion M.: Studenci to nie jest niższy personel. Z prof. Marią Janion rozmawiają Kazimiera Szczuka i Sławomir Sierakowski. W: Uniwersytet zaangażowany. Przewodnik Krytyki Politycznej. Warszawa 2010, s. 99–109.
Google Scholar
Maliszewski K.: Wióry… Szkic (krypto)terapeutyczny o edukacji wobec zmian współczesnych. „Forum Oświatowe” 2018, nr 1, s. 89–102.
Google Scholar
Manifesto for a Post‑Critical Pedagogy. Eds. P. Zamojski, N. Hodgson, J. Vlieghe. New York 2018.
Google Scholar
Markowski M.P.: Polityka wrażliwości. Wprowadzenie do humanistyki. Kraków 2013.
Google Scholar
Sloterdijk P.: Krytyka cynicznego rozumu. Przeł. P. Dehnel. Wrocław 2008.
Google Scholar
Zamojski P.: Od demaskacji ku budowaniu. Po-krytyczna perspektywa badań pedagogicznych. „Teraźniejszość – Człowiek – Edukacja” 2014, nr 3, s. 7–22.
Google Scholar