Bernacka R.E.: Osobowościowy mechanizm konformizmu i nonkonformizmu – specyfika funkcjonowania i przejawy w zachowaniu. „Psychologia Rozwojowa” 2005, T. 10, nr 2, s. 73–82.
Google Scholar
Craft A.: Creativity Across the Primary Curriculum. London–New York 2000.
Google Scholar
Csikszentmihalyi M.: Przepływ. Psychologia optymalnego doświadczenia. Jak poprawić jakość życia. Przeł. M. Wajda. Warszawa 1996.
Google Scholar
Csikszentmihalyi M.: Urok codzienności. Psychologia emocjonalnego przepływu. Książka dla tych, którzy chcą więcej z życia wziąć i więcej mu dać. Tłum. B. Odymała. Warszawa 1998.
Google Scholar
Csikszentmihalyi M.: The Work and Lives of 91 Eminent People. New York 1996.
Google Scholar
Deci E.L., Ryan R.M.: Hedonia, Eudaimonia, and Well-Being: An Introduction. „Journal of Happiness Studies: An Interdisciplinary Forum on Subjective Well-Being” 2008, vol. 9 (1), s. 1–11. https://doi.org/10.1007/s10902-006-9018-1.
Google Scholar
Deci E.L., Ryan R.M.: Self-Determination Theory and the Facilitation of Intrinsic Motivation, Social Development, and Well-Being. „American Psychologist” 2000, vol. 55 (1), s. 68–78. https://doi.org/10.1037/0003-066X.55.1.68.
Google Scholar
Frankl V.E.: Wola sensu. Założenia i zastosowanie logoterapii. Przeł. A. Wolnicka. Warszawa 2010.
Google Scholar
Gardner H.: Niepospolite umysły. O czterech niezwykłych postaciach i naszej własnej wyjątkowości: Wolfgang Amadeusz Mozart, Virginia Woolf, Zygmunt Freud, Mahatma Gandhi. Tłum. A. Tanalska-Dulęba. Warszawa 1998.
Google Scholar
Gardner H., Kornhaber M.L., Wake W.K.: Inteligencja. Wielorakie perspektywy. Red. nauk. E. Nęcka. Przetłum. M. Groborz, M. Śmieja. Warszawa 2001.
Google Scholar
Horney K.: Nerwica a rozwój człowieka. Trudna droga do samorealizacji. Przeł. Z. Doroszowa. Poznań 2001.
Google Scholar
Kierkegaard S.: Albo-albo. T. 2. Z oryg. duń. przeł. i przypisami opatrzył K. Toeplitz. Wiersze w tłum. J. Iwaszkiewicza. Warszawa 1976.
Google Scholar
Kozielecki J.: Działania transgresyjne. Przekraczanie granic samego siebie. „Przegląd Psychologiczny” 1983, nr 3 (26), s. 505–517.
Google Scholar
Kozielecki J.: Koncepcja transgresyjna człowieka. Analiza psychologiczna. Warszawa 1987.
Google Scholar
Kozielecki J.: Potrzeba hubrystyczna a działania transgresyjne. „Przegląd Psychologiczny” 1984, nr 2 (27), s. 321–337.
Google Scholar
Kozielecki J.: Psychologia nadziei. Warszawa 2006.
Google Scholar
Kozielecki J.: Psychotransgresjonizm. Nowy kierunek psychologii. Warszawa 2001.
Google Scholar
Kozielecki J.: Psychotransgresjonizm – zarys nowego paradygmatu. W: Nowe idee w psychologii. Red. J. Kozielecki. [Psychologia XXI Wieku]. Gdańsk 2009, s. 330–349.
Google Scholar
Kozielecki J.: Transgresja i kultura. Warszawa 1997.
Google Scholar
Maslow A.H.: Motywacja i osobowość. Przeł. P. Sawicka. Warszawa 1990.
Google Scholar
Maslow A.H.: Postawa twórcza. „Nowiny Psychologiczne” 1983, nr 8–9, s. 58–71.
Google Scholar
Maslow A.H.: W stronę psychologii istnienia. Przeł. I. Wyrzykowska. Warszawa 1986.
Google Scholar
Obuchowski K.: Człowiek intencjonalny. Warszawa 1993.
Google Scholar
Pietrasiński Z.: Wiedza i „rola” autokreacyjna jednostki jako przedmiot rozwoju człowieka. „Przegląd Psychologiczny” 1990, nr 1 (35), s. 79–89.
Google Scholar
Popek S.: Człowiek jako jednostka twórcza. Lublin 2001.
Google Scholar
Richards R.: Everday Creativity and New View. Psychological Aspects of Human Nature. Psychological, Social, and Spiritual Perspectives. Washington 2007.
Google Scholar
Rogers C.R.: O stawaniu się osobą. Poglądy terapeuty na psychoterapię. Przedmowa P.D. Kramer. Przekł. M. Karpiński. Poznań 2002.
Google Scholar
Rogers C.R.: Uczenie się, jak być wolnym. W: Przełom w psychologii. Wybrał i wstępem opatrzył K. Jankowski. Przeł. K. Jankowski, A. Kołyszko, P. Kołyszko. Warszawa 1978, s. 289–301.
Google Scholar
Runco M.A.: Personal Creativity: Definition and Development Issues. W: Creativity from Childhood Trough Adulthood: The Development Issues. Ed. M.A. Runco. San Francisco 1996, s. 3–30.
Google Scholar
Schulz R.: Twórczość. Społeczne aspekty zjawiska. Warszawa 1990.
Google Scholar
Seligman M.E.P.: Optymizmu można się nauczyć. Jak zmienić swoje myślenie i swoje życie. P rzeł. A . Jankowski. Wyd. 3. Poznań 1996.
Google Scholar
Seligman M.E.P.: Prawdziwe szczęście. Psychologia pozytywna a urzeczywistnienie naszych możliwości trwałego spełnienia. Przeł. A. Jankowski. Poznań 2005.
Google Scholar
Simonton D.K.: Genius, Creativity and Leadership: Historiometric Inquiries. Cambridge 1994.
Google Scholar
Stróżewski W.: Dialektyka twórczości. Kraków 1983 (wyd. 2. – 2007).
Google Scholar
Szmidt K.J.: Wcześniej niż Fromm i Maslow. Korniłowicza i Radlińskiej koncepcje postawy twórczej na tle współczesnym. W: Nowe teorie twórczości. Nowe metody pomocy w tworzeniu. Materiały z I Sesji Naukowo-Metodycznej Polskiego Stowarzyszenia Kreatywności, 12–14 X 2001, Kraków. Praca zbiorowa. Red. K.J. Szmidt, K.T. Piotrowski. Kraków 2002, s. 19–44.
Google Scholar
Wróblewska M.: Expanding the Boundaries of Self: Self-Realization, Transgression, and Creative Competence. „Rocznik Teologii Katolickiej” 2018, T. 17, nr 2, s. 163–174. https://doi.org/10.15290/rtk.2018.17.2.12.
Google Scholar
Wróblewska M.: Kompetencje twórcze w dorosłości. Białystok 2015.
Google Scholar