Opublikowane: 2021-06-29

Sens życia w świadomości młodzieży polskiej – analiza socjopedagogiczna

Janusz Mariański Logo ORCID

Abstrakt

Postawy młodzieży i ludzi dorosłych wobec życia jako całości, a także wobec egzystencji ludzkiej w jej różnych przejawach i wymiarach stanowią ważny przedmiot badań psychologicznych i socjologicznych. Chodzi tu o subiektywny obraz własnego życia w świadomości badanych będący sumą doświadczeń życiowych: pozytywnych i negatywnych, wewnętrznych i zewnętrznych, subiektywnych i obiektywnych. W artykule przedstawiono wyniki badań socjologicznych nad sensem życia w świadomości młodzieży polskiej. Omówiono trzy zagadnienia: częstotliwość myślenia o sensie życia, poczucie sensu i zadowolenie z życia oraz poczucie bezsensu życia. W świetle danych empirycznych można by określić świadomość egzystencjalną młodych Polaków jako dość ambiwalentną, wahającą się między sensem i bezsensem życia. Tylko mniej więcej połowa młodzieży polskiej deklaruje, że życie ma sens i daje jej zadowolenie.

Pobierz pliki

Zasady cytowania

Mariański, J. (2021). Sens życia w świadomości młodzieży polskiej – analiza socjopedagogiczna. Chowanna, (1(56), 1–25. https://doi.org/10.31261/CHOWANNA.2021.56.03

Cited by / Share

Nr 1(56) (2021)
Opublikowane: 2022-12-22


ISSN: 0137-706X
eISSN: 2353-9682

Wydawca
Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego | University of Silesia Press

Ta strona używa pliki cookie dla prawidłowego działania, aby korzystać w pełni z portalu należy zaakceptować pliki cookie.