Bauman Z.: Niecodzienność nasza codzienna… W: Barwy codzienności. Analiza socjologiczna. Red. M. Bogunia-Borowska. Wydawnictwo Naukowe Scholar, Warszawa 2009, s. 77–94.
Google Scholar
Bombeck E.: Nic mi nie jest, po prostu miałem raka. O dzieciach, które przeżyły nowotwory. [Przekł. z ang. M. Koraszewska]. Fundacja Pomocy Dzieciom z Chorobą Nowotworową, Warszawa 1995.
Google Scholar
Capurso M. et al.: Empowering Children Through School Re-Entry Activities After the COVID-19 Pandemic. „Continuity in Education” 2020, vol. 1 (1), s. 64–82. http://doi.org/10.5334/cie.17.
Google Scholar
Chruszczewski M.: Psychologiczne koncepcje nudy. „Ruch Pedagogiczny” 2015, nr 2, s. 15–31.
Google Scholar
Finkielsztein M.: Nuda w środowisku uniwersyteckim. „Edukacja” 2017, nr 1 (140), s. 108–120. https://doi.org/10.24131/3724.170107.
Google Scholar
Finkielsztein M.: Wstęp do woluminu pt. Nuda jaka jest, każdy widzi? „Stan Rzeczy” 2016, nr 2 (11), s. 83–94.
Google Scholar
Flakus M., Palt Ł.: Psychologicznie o nudzie – teorie i modele nudy. „Stan Rzeczy” 2016, nr 2 (11), s. 119–138.
Google Scholar
Godawa G.: Rodzina wobec nieuleczalnej choroby dziecka. Aspekty tanatopedagogiczne. Oficyna Wydawnicza „Impuls”, Kraków 2018.
Google Scholar
Godawa J., Moczia K.: Książka zamiast kroplówki? Rzecz o biblioterapii i czytelnictwie w pedagogice leczniczej. W: Osoba z niepełnosprawnością w drodze do dorosłości. Red. M. Bełza, D. Prysak. Drukarnia Wydawnictwa Arka, Cieszyn 2015, s. 131–144.
Google Scholar
Heidegger M.: Bycie i czas. Przeł. B. Baran. Wydawnictwo Naukowe PWN–Agora, Warszawa 2010.
Google Scholar
Janion E.: Dziecko przewlekle chore w rodzinie. Uniwersytet Zielonogórski, Zielona Góra 2007.
Google Scholar
Jiao W.J. et al.: Behavioral and Emotional Disorders in Children during the COVID-19 Epidemic. „The Journal of Pediatrics” 2020, vol. 221, s. 264–266. https://doi.org/10.1016/j.jpeds.2020.03.013.
Google Scholar
Kazimierczyk I.: Oblicza nudy szkolnej. Wydawnictwo Naukowe Scholar, Warszawa 2021.
Google Scholar
Keirse M.: Życie z chorobą. Przewodnik dla pacjenta, rodziny oraz osób zajmujących się zawodowo udzielaniem pomocy. [Tłum. z niderl. I. Zajączkowska]. Polskie Wydawnictwo Encyklopedyczne, Radom 2007.
Google Scholar
Klinowska E., Zimon A.: Wędrująca Szpitalna Biblioteka w szkole innej niż wszystkie. W: Edukacyjno-terapeutyczna podróż w lepszą stronę. Red. K. Moczia. [W Przestrzeni Niepełnosprawności. T. 1]. Oficyna Wydawnicza „Impuls”, Kraków 2017, s. 53–72.
Google Scholar
Konieczna I.: Budowanie poczucia koherencji u dzieci z chorobą reumatyczną. Wydawnictwo Akademii Pedagogiki Specjalnej, Warszawa 2013.
Google Scholar
Konieczna I.: Dydaktyka terapeutyczno-lecznicza – kształcenie uczniów z chorobą przewlekłą. W: Dydaktyka specjalna. Od systematyki do projektowania dydaktyk specjalistycznych. Red. J. Głodkowska. Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2017, s. 140–155.
Google Scholar
Maciarz A.: Dziecko przewlekle chore. Opieka i wsparcie. Wydawnictwo Akademickie „Żak”, Warszawa 2006.
Google Scholar
Moczia K.: Nuuuda… w chorobie. Humor sytuacyjny jako antidotum na nudę. „Chowanna” 2009, nr 1 (32), s. 73–84.
Google Scholar
Moczia K.: Trudności edukacyjne uczniów przewlekle chorych. W: Edukacyjno-terapeutyczna podróż w lepszą stronę. Red. K. Moczia. [W Przestrzeni Niepełnosprawności. T. 1]. Oficyna Wydawnicza „Impuls”, Kraków 2017, s. 51–61.
Google Scholar
Moczia K.: The (Un)commonness of Being Ill: The Kaleidoscope of Colours, Smells, and Tastes in Hospital School. „Edukacyjna Analiza Transakcyjna” 2020, nr 9, s. 289–306.
Google Scholar
Moczia K.: Wsparcie pedagogiczne dziecka w zmaganiu się z chorobą przewlekłą. „Chowanna” 2016, nr 2 (47), s. 125–139.
Google Scholar
Nowakowska M.T.: Psychologiczne aspekty chorób przewlekłych, trwałego upośledzenia zdrowia oraz chorób nieuleczalnych i zagrażających życiu. W: Psychologia lekarska. Red. M. Jarosz. [Wyd. 4]. Państwowy Zakład Wydawnictw Lekarskich, Warszawa 1983, s. 343–357.
Google Scholar
Petry-Mroczkowska J.: Siedem grzechów głównych dzisiaj. Znak, Kraków 2004.
Google Scholar
Pilecka W.: Przewlekła choroba somatyczna w życiu i rozwoju dziecka. Problemy psychologiczne. Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków 2007.
Google Scholar
Popularny słownik języka polskiego PWN. Oprac. E. Sobol. Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2001.
Google Scholar
Schneersohn F.: Samotność i nuda w życiu dzieci. Leczenie nerwowości dzieci. O zreformowaniu przerw w szkołach. [Tłum. E. Birkenheim, F. Lotto]. Renaissance-Ars Medica, Warszawa [1936].
Google Scholar
Science News: nuda w czasach pandemii może zagrażać zdrowiu publicznemu. Nauka w Polsce. 19.02.2021. https://naukawpolsce.pap.pl/aktualnosci/news%2C86404%2Cscience-news-nuda-w-czasach-pandemii-moze-zagrazac-zdrowiu-publicznemu.html [dostęp: 19.06.2021].
Google Scholar
Spitzer M.: Cyberchoroby. Jak cyfrowe życie rujnuje nasze zdrowie. Przeł. M. Guzowska. Wydawnictwo Dobra Literatura–Grupa Wydawnicza Literatura Inspiruje, Słupsk 2016.
Google Scholar
Stańczyk P.: Nuda w szkole – między alienacją a emancypacją. „Teraźniejszość – Człowiek – Edukacja” 2012, nr 3 (59), s. 35–56.
Google Scholar
Szmidt K.J.: Nuda jako problem pedagogiczny. „Teraźniejszość – Człowiek – Edukacja” 2013, nr 3 (63), s. 55–69.
Google Scholar
Toohey P.: Historia nudy. Przeł. z ang. K. Ciarcińska. Wydawnictwo „Bellona”, Warszawa 2012.
Google Scholar
Ziarko M.: Zmaganie się ze stresem choroby przewlekłej. Wydawnictwo Naukowe Wydziału Nauk Społecznych UAM, Poznań 2014.
Google Scholar
Ziółkowska B.: Dziecko chore, w domu, w szkole i u lekarza. Jak wspomagać rozwój dzieci przewlekle chorych. Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk 2010.
Google Scholar