Opublikowane: 2021-06-29

Doświadczanie nudy i możliwości jej zapobiegania u uczniów z chorobą przewlekłą

Krystyna Moczia Logo ORCID

Abstrakt

W artykule ukazano nudę jako stan doświadczany przez uczniów chorujących przewlekle. Celem badań było ustalenie objawów nudy pojawiającej się u dzieci i młodzieży w trakcie długotrwałej hospitalizacji oraz ukazanie sposobów pozwalających pacjentom na wyjście poza nieprzyjemne emocje wynikające ze znudzenia. Postawiono pytania badawcze: Czym objawia się nuda u osób chorujących przewlekle? Jakie są sposoby zapobiegania nudzie? Praca ma charakter empiryczny. Zastosowano metodę sondażu diagnostycznego z wykorzystaniem techniki projekcyjnej Zdania niedokończone (dla pacjentów) oraz techniki wywiadu (dla nauczycieli szkoły szpitalnej). Puentą artykułu jest przedstawienie sugestii dla uczniów/pacjentów: Fenomenalne antidotum na nudę, czyli co zaproponować nudzącym się chorym dzieciom. Pomysły są efektem przeprowadzonej wśród studentów pedagogiki burzy mózgów.

Pobierz pliki

Zasady cytowania

Moczia, K. (2021). Doświadczanie nudy i możliwości jej zapobiegania u uczniów z chorobą przewlekłą. Chowanna, (1(56), 1–18. https://doi.org/10.31261/CHOWANNA.2021.56.02

Cited by / Share

Nr 1(56) (2021)
Opublikowane: 2022-12-22


ISSN: 0137-706X
eISSN: 2353-9682

Wydawca
Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego | University of Silesia Press

Ta strona używa pliki cookie dla prawidłowego działania, aby korzystać w pełni z portalu należy zaakceptować pliki cookie.