Bachelard G.: Filozofia, która mówi nie. Esej o filozofii nowego ducha w nauce. Przeł. J. Budzyk. Słowo/obraz terytoria, Gdańsk 2000.
Google Scholar
Barbara Skarga. Doktor Honoris Causa Uniwersytetu Mikołaja Kopernika. Wydawnictwo UMK, Toruń 2000.
Google Scholar
Barthes R.: Stopień zero pisania. Przeł. K. Kot. Aletheia, Warszawa 2009.
Google Scholar
Gadamer H.G.: Historia pojęć jako filozofia. W: Rozum, słowo, dzieje. Szkice wybrane. Przeł. K. Michalski, M. Łukasiewicz. PIW, Warszawa 1979, s. 90–106.
Google Scholar
Hessen S.: Podstawy pedagogiki. Przekł. A. Zieleńczyk. Wybór i oprac. W. Okoń. Żak, Warszawa 1997.
Google Scholar
Jaworska-Witkowska M.: Ku kulturowej koncepcji pedagogiki. Fragmenty i ogarnięcie. Impuls, Kraków 2009.
Google Scholar
Jaworska-Witkowska M., Witkowski L.: Pedagogika filozoficzna: relacje między pedagogiką, filozofią i humanistyką a edukacją, kulturą i życiem społecznym. W: Pedagogika. Red. B. Śliwerski. T. 4: Subdyscypliny i dziedziny wiedzy o edukacji. GWP, Gdańsk 2009, s. 1–43.
Google Scholar
Łotman J.: Kultura i eksplozja. Przeł. B. Żyłko. PIW, Warszawa 1999.
Google Scholar
Witkowski L.: Historie autorytetu wobec kultury i edukacji. Impuls, Kraków 2011.
Google Scholar
Witkowski L.: Humanistyka stosowana. Wirtuozeria, pasje, inicjacje. WSB–Impuls, Kraków 2018.
Google Scholar
Witkowski L.: Ku integralności edukacji i humanistyki II. Postulaty – postacie – pojęcia – próby: odpowiedź na Księgę jubileuszową. Adam Marszałek, Toruń 2009.
Google Scholar
Witkowski L.: Niewidzialne środowisko. Pedagogika kompletna Heleny Radlińskiej jako krytyczna ekologia idei, umysłu i wychowania: o miejscu pedagogiki w przełomie dwoistości w humanistyce. Impuls, Kraków 2014.
Google Scholar
Witkowski L.: Opór w kulturze i humanistyce. Aspekty pedagogiczne. W: Opór w kulturze. Tradycja, edukacja, nowoczesność. Red. E. Bilińska-Suchanek. Impuls, Kraków 2014, s. 21–31.
Google Scholar
Witkowski L.: Przełom dwoistości w pedagogice polskiej. Historia, teoria, krytyka. Impuls, Kraków 2013.
Google Scholar
Witkowski L.: Psychodynamiki i ich struktura. Studia z humanistyki stosowanej. Adam Marszałek, Toruń 2020.
Google Scholar
Witkowski L.: Uroszczenia i transaktualność w humanistyce. Florian Znaniecki: dziedzictwo idei i jego pęknięcia. Impuls, Kraków 2022.
Google Scholar
Witkowski L.: Versus. O dwoistości strukturalnej faz rozwoju w ekologii cyklu życia psychodynamicznego modelu Erika H. Eriksona. Impuls–WSB, Kraków–Dąbrowa Górnicza 2015.
Google Scholar
Witkowski L.: Wstęp do fenomenologii czytania (uwagi nie tylko seminaryjne). W: Idem: Między pedagogiką, filozofią i kulturą. Studia, eseje, szkice. [Tryptyk edukacyjny. T. 3]. Instytut Badań Edukacyjnych, Warszawa 2007, s. 29–66.
Google Scholar
Witkowski L.: Wyzwania autorytetu w praktyce społecznej i kulturze symbolicznej (przechadzki krytyczne w poszukiwaniu dyskursu dla teorii). Impuls, Kraków 2009.
Google Scholar