Anderson R., 1998: Uczenie się i pamięć. Integracja zagadnień. Warszawa.
Google Scholar
Bandler R., Grinder J., 1975: The Structure of magic: A book about language and therapy. Palo Alto.
Google Scholar
Bradbury A., 2004: NLP. Wpływ na siebie i innych. Gliwice.
Google Scholar
Brożek A., 2007: Badanie PIRLS 2006 w Polsce (doniesienie badawcze). Referat wygłoszony na XIII Konferencji Diagnostyki Edukacyjnej „Uczenie się i egzamin w oczach uczniów”, Łomża (Polska), 5—7 października 2007 r. Tekst referatu w posiadaniu autora artykułu.
Google Scholar
Connel J.D., 2005: Brain‑based strategies to reach every learner. New York.
Google Scholar
Cozolino J.L., 2004: Neuronauka w psychoterapii. Budowa i przebudowa ludzkiego mózgu. Przeł. J. Gilewicz. Poznań.
Google Scholar
Damasio A., 2005: Descarters’ error: Emotion, reason and the human brain. London.
Google Scholar
Dewey J., 1929: Szkoła i dziecko. Wstęp E. Claparèd. Przeł. H. Błeszyńska. Warszawa.
Google Scholar
Dewey J., 1967: Wybór pism pedagogicznych. Wybór, wstęp, oprac., przeł. J. Pieter. Warszawa.
Google Scholar
Dewey J., 2005: Moje pedagogiczne credo. Przeł. J. Pieter. Warszawa.
Google Scholar
Duch W., 1998: Czym jest kognitywistyka? „Kognitywistyka i Media w Edukacji”, T. 1, nr 1.
Google Scholar
Dunn R., Griggs S.A., red., 2000: Practical approaches to using learning styles in higher education. Westport.
Google Scholar
Dryden G., Vos J., 2003: Rewolucja w uczeniu. Przeł. B. Jóźwiak. Poznań.
Google Scholar
Elis E., 1995: The study of second language acquisition. Oxford.
Google Scholar
Fisher R., 1999: Uczymy się jak myśleć. Przeł. K. Kruszewski. Warszawa.
Google Scholar
Fleming N., Baume D., 2006: Learning styles again: VARKing up the right tree! „Educational Development”, vol. 74.
Google Scholar
Freeman F.S., 1971: Różnice indywidualne w zdolnościach umysłowych i ich implikacje pedagogiczne. Warszawa.
Google Scholar
Gardner H., 1983: Frames of mind. The theory in practice. New York.
Google Scholar
Gardner H., 1993: Multiple intelligences. The theory in practice. New York.
Google Scholar
Gardner H., 1999: Intelligence reframed. Multiple intelligences for the 21st Century. New York.
Google Scholar
Gardner H., 2002: Inteligencje wielorakie. Teoria w praktyce. Przeł. A. Jankowski. Poznań.
Google Scholar
Garrett B., 2009: Brain & behavior. An introduction to biological psychology. 3rd ed. Thousand Oaks.
Google Scholar
Goleman D., 1997: Inteligencja emocjonalna. Poznań.
Google Scholar
Hubel D.H., Wiesel T.N., 1979: Brain mechanism of vision. „Scientific American”, vol. 241.
Google Scholar
Ingarden R.S., 1998: Kognitywna dynamika mózgu. „Kognitywistyka i Media w Edukacji”, T. 1.
Google Scholar
Jensen E., 2008a: Brain‑based learning. The new paradigm of teaching. 2nd ed. Thousand Oaks.
Google Scholar
Jensen E., 2008b: Teaching with the brain in mind. Alexandria, Association for Supervision and Curriculum Development.
Google Scholar
Juszczyk S., 1998: Komunikacja człowieka z mediami. Katowice.
Google Scholar
Juszczyk S., 2002a: Edukacja na odległość. Kodyfikacja pojęć, reguł i procesów. Toruń.
Google Scholar
Juszczyk S., 2002b: Edukacja w społeczeństwie ery informacji i komunikacji. W: Edukacja w dialogu i reformie. Red. A. Karpińska. Białystok.
Google Scholar
Juszczyk S., 2003 [2004]: Style uczenia się dorosłych z wykorzystaniem komputera i Internetu. „Chowanna”, T. 2 (21): Nauki o wychowaniu w ponowoczesnym świecie. Cz. 2.
Google Scholar
Juszczyk S., 2009: Aspekty modalnościowe edukacji medialnej. „Chowanna”, [Tom jubileuszowy]: Aspekty modalne treści kształcenia. [Red. W. Kojs].
Google Scholar
Juszczyk S., 2010a: Czy neurodydaktyka stanie się nowym paradygmatem w społeczeństwie uczącym się? Próba analizy problemu. V: Neuropedagogika a vyučovanie. Red. E. Petlak. Nitra.
Google Scholar
Juszczyk S., 2010b: Rewolucja informacyjna a zmiana społeczna. W: Czas społeczny akademickiego uczestnictwa w rozwoju i doskonaleniu „civil society”. Red. E. Syrek. Katowice.
Google Scholar
Kaplan J., 1988: The use of animals in research. „Science”, vol. 242.
Google Scholar
Karpińska A., 2011: Niepowodzenia edukacyjne — renesans myśli naukowej. Białystok.
Google Scholar
Komorowska H., 2002: Metodyka nauczania języków obcych. Warszawa.
Google Scholar
Kossuth M., red., 1994: Mechanizmy plastyczności mózgu. Warszawa.
Google Scholar
Kruszewski K., 1987: Zmiana i wiadomości — perspektywa dydaktyki ogólnej. Warszawa.
Google Scholar
Kruszewski K., red., 1992: Sztuka nauczania. Czynności ucznia. Warszawa.
Google Scholar
Kupisiewicz C., 2000: Dydaktyka ogólna. Warszawa.
Google Scholar
Kupisiewicz C., 1994: Podstawy dydaktyki ogólnej. [Wyd. 10]. Warszawa.
Google Scholar
LeDoux J., 1993: Emotional memory systems in the brain. „Behavioral and Brain Research”, vol. 58.
Google Scholar
Lindsay H.P., Norton D.A., 1994: Procesy przetwarzania informacji u człowieka. Wprowadzenie do psychologii. Warszawa.
Google Scholar
Linksman R., 2000: W jaki sposób szybko się uczyć. Warszawa.
Google Scholar
Madsen K.B., 1980: Współczesne teorie motywacji. Warszawa.
Google Scholar
Marciszewski W., 1987: Logika formalna: zarys encyklopedyczny z zastosowaniem do informatyki i lingwistyki. Warszawa.
Google Scholar
Matczak A., 2002: Style poznawcze. W: Psychologia. Podręcznik akademicki. Psychologia ogólna. T. 2. Gdańsk.
Google Scholar
Mietzel G., 2003: Psychologia kształcenia. Praktyczny poradnik dla pedagogów i nauczycieli. Gdańsk.
Google Scholar
Miller N.E., 1985: The value of behavioral research on Animals. „American Psychologist”, vol. 40.
Google Scholar
Moyer K.E., 1976: Psychobiology of aggression. New York.
Google Scholar
Moyer K.E., 1983: The physiology of motivation. Aggression as a model. In: The G. Stanley Hall lecture series. Ed. C.J. Scheirer, A.M. Rogers. Vol. 3. Washington, DC.
Google Scholar
Nosal C., 1979: Mechanizmy funkcjonowania intelektu. Zdolności, style poznawcze, przetwarzanie informacji. Wrocław.
Google Scholar
Nosal C., 1996: Style poznawcze. W: Encyklopedia pedagogiczna. Red. W. Pomykało. Warszawa.
Google Scholar
Okoń W., 1987: Wprowadzenie do dydaktyki ogólnej. Warszawa.
Google Scholar
Palmer F.R., 1986: Mood and modality. Cambridge.
Google Scholar
Paterno R.M., 2006: Neuroeducation today. „UM -Thesaurus”, [vol.] 2 (8).
Google Scholar
PISA, 2006a: Initial Report. OECD. Tryb dostępu: http://www.ifispan.waw.pl/pliki/raport_2006.pdf.
Google Scholar
PISA, 2006b: Programme for International Student Assessment. Wyniki badania w Polsce w 2006 r. Warszawa.
Google Scholar
PISA, 2009a: Assessment Framework — Key Competences in Reading, Mathematics and Science. OECD.
Google Scholar
PISA, 2009b: Learning Mathematics for Life. A Perspective from PISA. OECD 2009. Tryb dostępu: www.pisa.oecd.org.
Google Scholar
Preiss G., 1996: Beiträge einer Neurodidaktik zum Mathematikunterricht an Sonderschulen. In: Lernschwierigkeiten und Vermittlungsprobleme im Mathematikunterricht und Grund— und Sonderschule. Hrsg. G. Eberle, R. Karmann. Wienheim.
Google Scholar
Preiss G., Hrsg., 1996: Neurodidaktik. Theoretische und praktische Beiträge. [„Schriftenreihe der Pädagogischen Hochschule Freiburg”. Bd. 10]. Pfaffenweiler.
Google Scholar
Rindermann H., 2007: The g‑factor of international cognitive ability comparisons: the homogeneity of results in PISA, TIMMS, PIRLS and IQ tests across nations. „European Journal of Personality”, vol. 21.
Google Scholar
Schachl H., 2006: Was haben wir in Kopf? Die Grundlagen für gehirngerechtes Lehren und Lernen. Linz.
Google Scholar
Siemieniecki B., 2009: Kulturowe uwarunkowania kształcenia na odległość. W: Współczesne problemy kształcenia na odległość. Red. T. Lewowicki, B. Siemieniecki. Toruń.
Google Scholar
Simms J.R., 1998: Living systems: Theory, information and knowledge. Atlanta.
Google Scholar
Smith A., 1997: Przyśpieszone uczenie się w klasie. Przeł. A. Gałązka. Katowice.
Google Scholar
Spitzer M., 2007: Jak uczy się mózg. Przeł. M. Guzowska-Dąbrowska. Warszawa.
Google Scholar
Sprenger M.B., 2002: Becoming a “wiz” at brain‑based teaching. Thousand Oaks, CA.
Google Scholar
Sprenger M.B., 2005: Pedagogy meets neuroscience. „Science”, no. 310 (5749).
Google Scholar
Springer S.P., Deutsch G., 2004: Lewy mózg, prawy mózg. Z perspektywy neurobiologii poznawczej. Warszawa.
Google Scholar
Stern E., 2005: Pedagogy meets neuroscience. “Science”, no. 310 (5749).
Google Scholar
Tadeusiewicz R., 1996: Sieci neuronowe. Warszawa.
Google Scholar
Tadeusiewicz R., 1998: Badanie funkcjonowania mózgu. „Kognitywistyka i Media w Edukacji”, T. 1.
Google Scholar
Taraszkiewicz M., 1997: Nowa Szkoła. Wspieranie kariery ucznia. Warszawa.
Google Scholar
Taraszkiewicz M., 2008: Neuropedagogika — edukacja 21 wieku. „Awangarda w Edukacji”, nr 1.
Google Scholar
Tokuhama‑Espinosa T., 2010: Why mind, brain, and education sciences. The „New Brain-Based” Education. Tryb dostępu: http://education.jhu.edu/newhorizons/Journals/Winter2011/Tokohuma_1. Data dostępu: 4.04.2011 r.
Google Scholar
Vasta R., Haith M.M., Miller S.A., 1995: Psychologia dziecka. Warszawa.
Google Scholar
Wilczyńska W., 1999: Uczyć się czy być nauczanym? O autonomii w przyswajaniu języka obcego. Warszawa.
Google Scholar
Witkin H.A., 1998: Psychologiczne zróżnicowanie formy i patologii. „Przegląd Psychologiczny”, nr 16.
Google Scholar
Włodarski Z., 1979: Psychologiczne prawidłowości uczenia się i nauczania. Wyd. 3. Warszawa.
Google Scholar
Wolf M., Barzillai M., Norton E., 2008: Routes to reading. In: The reading brain. Tryb dostępu: http://science-community.sciam.com/blog-entry/Mind-Matters/Reading-Brain/580000. Data dostępu: 25.03.2008 r.
Google Scholar
Żegleń U.M., 1990: Modalność w logice i filozofii. Podstawy ontyczne. Warszawa.
Google Scholar
Źródła internetowe:
Google Scholar
www.gardenofgeometry.com
Google Scholar
www.numberland.ino
Google Scholar
www.vark-learn.com
Google Scholar
www.zahlenland.info
Google Scholar