Archiwalny numer

Nr 2 (39) (2012)

Problemy edukacji w społeczeństwie wiedzy

Opublikowane: 2020-08-12

 

Artykuły zawarte w publikacji dostępne są też w wersji elektronicznej:
Central and Eastern European Online Librarywww.ceeol.com

Liczba artykułów: 33
Chowanna 2(39)2012 Spis treści

Od Redakcji

Wstęp

Stanisław Juszczyk
Język: PL | Data publikacji: 30-12-2012 | s. 11-17


Studia i rozprawy

Edukacja i pedagogika w społeczeństwie wiedzy — wybrane zagadnienia

Wojciech Kojs
Język: PL | Data publikacji: 30-12-2012 | Abstrakt | s. 21-37

Neuronauki w edukacji. Nowe możliwości w procesie nauczania uczenia się

Stanisław Juszczyk
Język: PL | Data publikacji: 30-12-2012 | Abstrakt | s. 39-57

Neuropedagogika i neurodydaktyka — tendencje XXI wieku

Erich Petlák
Język: PL | Data publikacji: 30-12-2012 | Abstrakt | s. 59-66

„Elastyczny umysł” w perspektywie diagnozy i wsparcia rozwoju zdolności kierunkowych studentów oraz uczniów zintegrowanej edukacji wczesnoszkolnej

Magdalena Christ
Język: PL | Data publikacji: 30-12-2012 | Abstrakt | s. 67-80

Szkoła w społeczeństwie wiedzy

Waldemar Furmanek
Język: PL | Data publikacji: 30-12-2012 | Abstrakt | s. 81-93

Pamięć przeszłości w społeczeństwie przyszłości. Studium na przykładzie gimnazjalistów z Czeskiego Cieszyna

Agata Cabała , Andrzej Kasperek
Język: PL | Data publikacji: 30-12-2012 | Abstrakt | s. 95-107

Młodzież gimnazjalna z terenów wiejskich a używki — diagnoza i wnioski dla profilaktyki szkolnej

Anna Waligóra-Huk
Język: PL | Data publikacji: 30-12-2012 | Abstrakt | s. 109-124

Edukacja uczniów romskich

Iwona Skrzypczyk-Sikora
Język: PL | Data publikacji: 30-12-2012 | Abstrakt | s. 125-131

Specyfika upodobań obrazowych dzieci w wieku przedczytelniczym w zakresie abstrakcyjnych obrazów ilustracyjnych

Beata Mazepa-Domagała
Język: PL | Data publikacji: 30-12-2012 | Abstrakt | s. 133-144

Prezentacja informacji o otaczającym świecie w czasopismach dla dzieci przedszkolnych

Alina Budniak
Język: PL | Data publikacji: 30-12-2012 | Abstrakt | s. 145-158

Dziecko uzdolnione muzycznie w edukacji. Specyfika kształcenia i opieki

Mirosław Kisiel
Język: PL | Data publikacji: 30-12-2012 | Abstrakt | s. 159-177

Kompetencje studentów zintegrowanej edukacji wczesnoszkolnej w zakresie kształtowania umiejętności tworzenia tekstu pisanego przez uczniów w wieku wczesnoszkolnym

Małgorzata Mnich
Język: PL | Data publikacji: 30-12-2012 | Abstrakt | s. 179-192

Projekt Eko-Matma Programu Comenius jako realizacja idei „Uczenie się przez całe życie”

Anna Watoła
Język: PL | Data publikacji: 30-12-2012 | Abstrakt | s. 194-204

Soroban — japońskie liczydło w edukacji matematycznej XXI wieku

Marta Mączka
Język: PL | Data publikacji: 30-12-2012 | Abstrakt | s. 206-213

Umiejętności matematyczne dzieci sześcioletnich

Ewelina Kawiak
Język: PL | Data publikacji: 30-12-2012 | Abstrakt | s. 216-224

Wykorzystanie Teorii Ograniczeń w procesie kształtowania kompetencji społecznych uczniów w młodszym wieku szkolnym

Hewilia Hetmańczyk-Bajer
Język: PL | Data publikacji: 30-12-2012 | Abstrakt | s. 226-236

Rola gier komputerowych w czasie wolnym młodzieży w wieku adolescencji

Mirosława Wawrzak-Chodaczek
Język: PL | Data publikacji: 30-12-2012 | Abstrakt | s. 253-263

Technologie informacyjno komunikacyjne w budowaniu przestrzeni edukacyjnej

Wiesława Osmańska-Furmanek , Jacek Jędryczkowski
Język: PL | Data publikacji: 30-12-2012 | Abstrakt | s. 253-263

Tekst, hipertekst, sieć — szanse edukacyjne

Marek Furmanek
Język: PL | Data publikacji: 30-12-2012 | Abstrakt | s. 265-275

Długotrwały odbiór przekazu medialnego przez dzieci w wieku 10—12 lat

Tomasz Huk
Język: PL | Data publikacji: 30-12-2012 | Abstrakt | s. 277-288

Tekstowy charakter komunikacji wirtualnej a problemy edukacyjne młodzieży gimnazjalnej

Anna Brosch
Język: PL | Data publikacji: 30-12-2012 | Abstrakt | s. 289-300

Znaczenie szkolnej edukacji medialnej w kontekście rozwoju społeczeństwa opartego na wiedzy

Monika Frania
Język: PL | Data publikacji: 30-12-2012 | Abstrakt | s. 301-312

Zróżnicowanie poziomu kompetencji informatycznych uczniów klas początkowych

Marcin Musioł
Język: PL | Data publikacji: 30-12-2012 | Abstrakt | s. 313-323

Pedagogika społeczna i pedagogika specjalna wobec edukacji osób niepełnosprawnych

Adam Stankowski , Natalia Stankowska
Język: PL | Data publikacji: 30-12-2012 | Abstrakt | s. 325-333

Przygotowywanie przyszłych nauczycieli do pracy w szkołach z oddziałami integracyjnymi z perspektywy współpracy z rodzicami dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych

Viera Kurincová
Język: PL | Data publikacji: 30-12-2012 | Abstrakt | s. 335-346

Tworzenie programów edukacji przedszkolnej dla dzieci z odroczonym obowiązkiem szkolnym

Peter Seidler , Erik Žovinec
Język: PL | Data publikacji: 30-12-2012 | Abstrakt | s. 347-360

Percepcja słuchowa u dzieci w wieku przedszkolnym — raport z badań

Irena Polewczyk
Język: PL | Data publikacji: 30-12-2012 | Abstrakt | s. 361-370

Wewnątrzszkolne Doskonalenie Nauczycieli jako jedna z dróg wprowadzania zmian w szkolnictwie specjalnym. Założenia a wyniki badań własnych

Iwona Wendereńska
Język: PL | Data publikacji: 30-12-2012 | Abstrakt | s. 371-382

Edukacja w placówkach penitencjarnych (opinie, interpretacje pedagogiczne)

Natalia Stankowska
Język: PL | Data publikacji: 30-12-2012 | Abstrakt | s. 383-390

Globalizacja a edukacja — studiowanie i nauczanie na uniwersytecie katolickim w dzisiejszej dobie

Tomáš Jablonský
Język: PL | Data publikacji: 30-12-2012 | Abstrakt | s. 391-402

Warunki tworzone w uniwersytecie do autoedukacji studentów

Violetta Rodek
Język: PL | Data publikacji: 30-12-2012 | Abstrakt | s. 403-414

Problemy edukacyjne seniorów z Górnego Śląska na tle poczucia sensu życia w społeczeństwie wiedzy

Grażyna Kempa
Język: PL | Data publikacji: 30-12-2012 | Abstrakt | s. 415-428


Nr 1-2(60-61) (2023)
Opublikowane: 2025-04-23


ISSN: 0137-706X
eISSN: 2353-9682

Wydawca
Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego | University of Silesia Press

Licencja CC

Licencja CC BY-SA

Ta strona używa pliki cookie dla prawidłowego działania, aby korzystać w pełni z portalu należy zaakceptować pliki cookie.