B a n a c h C., J a r o w i e c k i J., N o w e c k i B.: Edukacja nauczycielska w uniwersytetach i wyższych szkołach pedagogicznych w roku akademickim 1994/1995. Raport COMSN w WSP Kraków 1996 r.
Google Scholar
B a n a c h C.: Wyzwania i zadania polskiej edukacji w latach 2012–2025. „Nowa Szkoła. Miesięcznik społeczno-pedagogiczny” 2013, nr 3, (LXIX, nr 711).
Google Scholar
D e n e k K.: Kształcenie akademickie nauczycieli. „Nowa Szkoła. Miesięcznik społeczno-pedagogiczny” 2013, nr 1, (LXIX nr 709).
Google Scholar
Informacja ogólna o Procesie Bolońskim. „Biuletyn Informacji Publicznej”. Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego. http://www.bip.nauka.gov.pl/proces-bolonski/ [15.02.2019].
Google Scholar
K o j s W.: O niektórych wyznacznikach edukacyjnej i pedagogicznej komunikacji. W: Komunikacja, dialog, edukacja. Red. W. K o j s, R. M r ó z e k. T. 1. Cieszyn: Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego, 1998.
Google Scholar
K u j a w i ń s k i J.: Współczesne kierunki modernizacji nauczania początkowego. W: Rozwijanie aktywności twórczej uczniów klas początkowych. Red. J. K u j a w i ń s k i. Warszawa: Wydwnictwa Szkolne i Pedagogiczne, 1990.
Google Scholar
K u p i s i e w i c z C.: Szkolnictwo w procesie przebudowy. Warszawa: Wydawnictwo Akademickie „Żak”, 1996.
Google Scholar
K w a ś n i c a R.: Wprowadzenie do myślenia o nauczycielu. W: Pedagogika. Podręcznik akademicki. Red. Z. K w i e c i ń s k i, B. Ś l i w e r s k i. T. 2. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN, 2004.
Google Scholar
K w i a t k o w s k a H.: Europejski wymiar edukacji. Próba identyfikacji idei – implikacje dla kształcenia nauczycieli. W: Z zagadnień pedeutologii i kształcenia nauczycieli. Red. H. K w i a t k o w s k a, T. L e w o w ic k i. Warszawa: KNP PAN, 1995.
Google Scholar
K w i a t k o w s k a H.: Tożsamość nauczycieli. Między anomią i autonomią. Gdańsk: GWP, 2005.
Google Scholar
K w i e c i ń s k i Z.: Zmienić kształcenie nauczycieli. W: Edukacja nauczycielska w perspektywie wymagań zmieniającego się świata. Red. A. S i e m a k -Ty l i k o w s k a, H. K w i a t k o w s a, S.M. K w i a t k o w s k i. Warszawa: Wydawnictwo Akademickie „Żak”, 1998.
Google Scholar
L e w o w i c k i T.: O dotychczasowych koncepcjach edukacji nauczycielskiej i potrzebie określenia nowej koncepcji tej edukacji. „Ruch Pedagogiczny” 1990, nr 1–2.
Google Scholar
L e w o w i c k i T.: Przemiany oświaty. Warszawa: Wydawnictwo Akademickie „Żak”,, 1997.
Google Scholar
M a g d a - A d a m o w i c z M.: Kształcenie permanentne nauczycieli w czasie ich aktywności zawodowej. „Edukacja Ustawiczna Dorosłych” 2017, nr 2.
Google Scholar
Ministerstwo Edukacji Narodowej, Podstawy programowe obowiązkowych przedmiotów ogólnokształcących (do konsultacji). 31 grudnia 1996 r., Biuro Strategii Edukacyjnych.
Google Scholar
O k o ń W.: Kształcenie nauczycieli w Polsce – stan i kierunki przebudowy. Warszawa–Kraków: Państwowe Wydawnictwo Naukowe, 1988.
Google Scholar
P i l c h T.: Spory o szkołę. Warszawa: Wydawnictwo Akademickie „Żak”,, 1999.
Google Scholar
Plan studiów opracowany przez Ministerstwo Nauki, Szkolnictwa Wyższego i Techniki, DU.1-4012/PA-19/75; DU.2-40110-79/72.
Google Scholar
Plan studiów opracowany przez Ministerstwo Nauki, Szkolnictwa Wyższego i Techniki, SU.1-4010/PA-46/74.
Google Scholar
Plan studiów opracowany przez Ministerstwo Nauki, SzkolnictwaWyższego i Techniki, SU.1-4010/PA-12/74 z późniejszymi zmianami.
Google Scholar
Plan studiów opracowany przez Ministerstwo Nauki, Szkolnictwa Wyższego i Techniki, DU.1-4012/PA-4/75 z późniejszymi zmianami.
Google Scholar
Plan studiów opracowany przez Ministerstwo Nauki, Szkolnictwa Wyższego i Techniki, DU.1-4012/PA-4/78, DU.1-4012/PA-5/78.
Google Scholar
P o t u l i c k a E.: Studia pedagogiczne w neoliberalnym programie edukacji. W: Szkoła wyższa w toku zmian. Debata wokół ustawy z dnia 18 marca 2011 r. Red. J. K o s t k i e w i c z, A. D o m a g a ł a - K r ę c i o c h, M.J. S z y m a ń s k i. Kraków: Oficyna Wydawnicza „Impuls”, 2011.
Google Scholar
Rozporządzenie Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 17 stycznia 2012 r. w sprawie standardów kształcenia przygotowującego do zawodu nauczyciela. Dz. U. 2012 poz. 131.
Google Scholar
S z y m a ń s k i M.J.: Kształcenie pedagogiczne w obliczu zmian. W: Szkoła wyższa w toku zmian. Diagnozy i konstatacje. Red. J. K o s t k i e w i c z,
Google Scholar
A. D o m a g a ł a - K r ę c i o c h, M.J. S z y m a ń s k i. Kraków: Oficyna Wydawnicza „Impuls”, 2011.
Google Scholar
S z y m a ń s k i M.J.: Zmiana społeczna i zmiana edukacyjna. W: Szkoła wyższa w toku zmian. Diagnozy i konstatacje. Red. J. K o s t k i e w i c z, A. D o m a g a ł a - K r ę c i o c h, M.J. S z y m a ń s k i. Kraków: Oficyna Wydawnicza „Impuls”, 2011.
Google Scholar
Ustawa z dnia 8 stycznia 1999 r. – Przepisy wprowadzające reformę ustroju szkolnego. http://prawo.sejm.gov.pl/isap.nsf/DocDetails.xsp?id=WDU19990120096 [21.02.2019].
Google Scholar
Załącznik do rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 7 września 2004 r. (poz. 2110).
Google Scholar