B e i l R.: Kunstlerkuche Lebensmittel als Kunstmatteria – von Schiele bis Jason Rhoades. Köln: Dumont, 2002.
Google Scholar
C z a r t o r y s k a U.: Od pop-artu do sztuki konceptualnej. Warszawa: Wydawnictwo Artystyczne i Filmowe, 1973.
Google Scholar
Dziecko w świecie zabawy. O kulturze, cechach i wartościach ludycznej edukacji. Red. B. D y m a r a. Kraków: Oficyna Wydawnicza „Impuls”, 2009.
Google Scholar
Dziecko w świecie zabawy. Zabawa i radość w literaturze, muzyce i życiu codziennym. Red. B. D y m a r a. Wyd. 2. Kraków: Oficyna Wydawnicza „Impuls”, 2010
Google Scholar
Encyklopedia psychologii. Red. W. S z e w c z u k. Warszawa: Fundacja Innowacja, 1998.
Google Scholar
F o l g a - J a n u s z e w s k a D. : Pop-art. „Wiedza i Życie” 1998, nr 5.
Google Scholar
Funkcje zabaw w edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej. Red. B. M u c h a c k a, K. D u r a j - N o w a k o w a. Kraków: Wydawnictwo Naukowe Wyższej Szkoły Pedagogicznej, 1998.
Google Scholar
G ó r n i e w i c z J.: Kategorie pedagogiczne. Odpowiedzialność, podmiotowość, samorealizacja, tolerancja, twórczość, wyobraźnia. Olsztyn: Wydawnictwo Naukowe Wyższej Szkoły Pedagogicznej, 1997.
Google Scholar
G r z e s z k i e w i c z B.: Zabawa swobodna. Nieocenione źródło wiedzy o dziecku. W: Edukacja małego dziecka. T. 7: Przemiany rodziny i jej funkcji. Red. E. O g r o d z k a - M a z u r, U. S z u ś c i k, A. M i n c z a n o w s k a. Wyd. 2. Kraków: Oficyna Wydawnicza „Impuls”, 2015
Google Scholar
H u s s a k o w s k a - S z y s z k o M.: Minimalizm. Kraków: Instytut Historii Sztuki Uniwersytetu Jagiellońskiego, 2003.
Google Scholar
K a s p e r s k i M.J.: Sztuczna inteligencja. Gliwice: Wydawnictwo Helion, 2003.
Google Scholar
K o j s W.: Nauczanie uczenia się – węzłowy problem edukacji i pedagogiki (z myślą o edukacji jutra). W: Edukacja jutra. Wartości, wychowanie, kształcenie. Red. A. K a m i ń s k a, P. O l e ś n i e w i c z. Sosnowiec: Oficyna Wydawnicza „Humanitas”, 2017.
Google Scholar
K o j s W.: Struktury i funkcje procesów edukacji. W: Edukacja dziecka. Różnorodność perspektyw i działań. Red. E. R o s t a ń s k a, B. M a r z e c, K. W ó j c i k. Dąbrowa Górnicza: Wydawnictwo Naukowe Wyższej Szkoły Biznesu w Dąbrowie Górniczej, 2017.
Google Scholar
K o j s W.: Uwarunkowania procesu poznawania, odkrywania, tworzenia i urzeczywistniania wartości. W: Wolność, odpowiedzialność, godność we współczesnej pedagogice. Red. W. F u r m a n e k. Rzeszów: Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2013.
Google Scholar
K o z i e l e c k i J.: Transgresja i kultura. Warszawa: Wydawnictwo Akademickie „Żak”, 1997.
Google Scholar
K r a s o ń K., M a z e p a - D o m a g a ł a B.: Przestrzenie sztuki dziecka. Strategia intersemiotycznego i polisensorycznego wsparcia jednostek o obniżonej sprawności intelektualnej. Katowice: Librus, 2003.
Google Scholar
L i m o n t W.: Synektyka i zdolności twórcze. Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Mikołaja Kopernika, 1994.
Google Scholar
M a z e p a - D o m a g a ł a B.: Dziecięce spotkania ze sztuką. Strategia projektowania spotkań ze sztuką oparta na rozumieniu, interpretacji i tworzeniu przekazów wizualnych. Katowice: Śląsk, 2009.
Google Scholar
M a z e p a - D o m a g a ł a B.: Edukacja dla przyszłości, czyli o mocy wyobraźni. W: W kręgu sztuki i ekspresji dziecka. Rozważania inspirujące. Red. K. K r a s o ń, B. M a z e p a - D o m a g a ł a. Mysłowice–Katowice: Wydawnictwo Górnośląskiej Wyższej Szkoły Pedagogicznej im. Kardynała Augusta Hlonda; 2006.
Google Scholar
M a z e p a - D o m a g a ł a B.: Wartościowanie dziecięcej twórczości plastycznej w kierunku swobodnej ekspresji artystycznej. V: Cesty k inkluzji –vychodiska inkluzivnej pedagogiky a ich implementacja v pedagogickej prazi v kontexte navodobych trendov edukacie [Vyskumna uloha VEGA ć 1/3632/06] Red. P. S e i d l e r, V. K u r i n c o v a a kol. Nitra: UKF, 2008.
Google Scholar
M a z e p a - D o m a g a ł a B.: Z zagadnień edukacji plastycznej na poziomie kształcenia wczesnoszkolnego – strategia projektowania dziecięcych działań plastycznych oparta na rozumieniu, interpretacji i tworzeniu przekazów wizualnych. W: Pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna w sytuacji zmiany społecznej, kulturowej i oświatowej. Studia – rozprawy – praktyka. Red. S. J u s z c z y k, M. K i s i e l, A. B u d n i a k. Katowice: Wydawnictwo Katedra Pedagogiki Wczesnoszkolnej i Pedagogiki Mediów Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach, 2011.
Google Scholar
M a z e p a - D o m a g a ł a B., W i l k T.: Edukacja w zakresie sztuk wizualnych, czyli o przygotowaniu dzieci w młodszym wieku szkolnym do odbioru i kreowania otaczającej je ikonosfery. „Chowanna” 2015, T. 2 (45).
Google Scholar
M u c h a c k a B.: Miejsce zabawy w koncepcji scholiologii. W: Szkoła w nauce i praktyce edukacyjnej. T. 1. Red. B. M u c h a c k a. Kraków: Oficyna Wydawnicza „Impuls”, 2006.
Google Scholar
M u c h a c k a B.: Organizowanie uczenia się dzieci w zabawie. W: Wczesna edukacja dziecka. Implikacje do praktyki pedagogicznej. Red. E. D o l a t a, S. P u s z. Rzeszów: Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2013.
Google Scholar
M u c h a c k a B.: Zabawa w poznawczym rozwoju dziecka „Pedagogika Przedszkolna i Wczesnoszkolna” 2014, nr 1.
Google Scholar
N ę c k a E.: Proces twórczy i jego ograniczenia. Kraków: Oficyna Wydawnicza „Impuls”, 1995.
Google Scholar
N ę c k a E.: Psychologia twórczości. Gdańsk: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2001.
Google Scholar
O wyobraźni. Red. R. L i b e r k o w s k i, W. W i l o w s k i. Poznań: Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza, 2003.
Google Scholar
P a r t y k a M.: Zdolni, utalentowani, twórczy. Warszawa: Centrum Metodyczne Pomocy Psychologiczno-Pedagogicznej MEN, 1999.
Google Scholar
P i w o c k i K.: Sztuka żywa. Szkice z teorii i metodyki historii sztuki. Wrocław–Warszawa–Kraków: Zakład Narodowy im. Ossolińskich, 1970.
Google Scholar
P o p e k S.: Człowiek jako jednostka twórcza. Lublin: Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej, 2001.
Google Scholar
P o p e k S.: Edukacja plastyczna w systemie wszechstronnego rozwoju osobowości młodzieży. W: Metodyka plastyki w klasach IV–VIII. Red. S. P o p e k. Warszawa: Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, 1989.
Google Scholar
P o p e k S.: Wychowawcze wartości procesu kreacji plastycznej. „Plastyka w Szkole” 1975, nr 9.
Google Scholar
P o p p e r F.: From Technological to Virtual Art. Cambridge, Massachusetts: MIT Press, 2007.
Google Scholar
R a d a j e w s k i A.: Żywa sztuka współczesności. Wrocław: Zakład Narodowy im. Ossolińskich, 1982.
Google Scholar
Rozwijanie aktywności twórczej uczniów klas początkowych. Zarys metodyki. Red. J. K u j a w i ń s k i. Warszawa: Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, 1990.
Google Scholar
R u b i n s z t e j n S.L.: Podstawy psychologii ogólnej. Tłum. Z. D a n i e l e w s k a, M. J ę d r z e j e w s k a, N. Ł u b n i c k i, T. T o m a s z e w s k i, M. S t r a w i ń s k a, K. W i ę z o w s k i, L. W o ł o s z y n. Warszawa: Książka i Wiedza, 1964.
Google Scholar
S e i t z W.C.: The Responsive Eye. New York: Museum of Modern Art, 1965.
Google Scholar
Słownik terminologiczny sztuk pięknych. Red. K. K u b a l s k a - S u l k i e w i c z, M. B i e l s k a - Ł a c h, A. M a n t e u f f e l - S z a r o t a. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN, 2003.
Google Scholar
S t a s i a k i e w i c z M.: Twórczość i interakcja. Poznań: Naukowe Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza, 1999.
Google Scholar
S t e p h a n i C.: Daniel Sporerii and the Concetion of Eat-Art. „Alltagaskultur and the Conctemporary Art. Studia Judaica (Cluj–Napoca, EFES) XIV, 2006.
Google Scholar
S z m i d t K.J.: Dydaktyka twórczości. Koncepcje, problemy, rozwiązania. Kraków: Oficyna Wydawnicza „Impuls”, 2003.
Google Scholar
S z m i d t K.J.: Szkolne inhibitory twórczej aktywności uczniów w świetle wyników badań typu action research. W: Nowe konteksty (dla) edukacji alternatywnej XXI wieku. Red. B. Ś l i w e r s k i. Kraków: Oficyna Wydawnicza „Impuls”, 2001.
Google Scholar
S z m i d t K.J.: Twórczość i pomoc w tworzeniu w perspektywie pedagogiki społecznej. Łódź: Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2001.
Google Scholar
Sztuka świata. T. 10 (aut. tekstów polskich J. Mrozek, P. Trzeciak, W. Włodarczyk). Red. W. W ł o d a r c z y k. Warszawa: Arkady, 1996.
Google Scholar
S z u ś c i k U.: Kształtowanie percepcji wzrokowej jako stymulator działań plastycznych dziecka. Cieszyn: Uniwersytet Śląski – Filia w Cieszynie,
Google Scholar
Google Scholar
U s z y ń s k a - J a r m o c J.: Podmiotowe wyznaczniki twórczej aktywności dzieci w młodszym wieku szkolnym. W: Dziecko w świecie współczesnym. Red. B. M u c h a c k a, K. K r a s z e w s k i. Kraków: Oficyna Wydawnicza „Impuls”, 2008.
Google Scholar
Psychopedagogika działań twórczych. Red. K. S z m i d t, M. M o d r z e j e w s k a - Ś w i g u l s k a. Kraków: Oficyna Wydawnicza „Impuls”, 2005.
Google Scholar
U s z y ń s k a - J a r m o c J.: Twórcza aktywność dziecka. Białystok: Trans Humana, 2003.
Google Scholar
W a l o s z e k: Socjopedagogiczny wymiar zabawy w edukacji wczesnoszkolnej. W: Pedagogika wczesnoszkolna. Dyskursy, problemy, rozwiązania. Red. D. K l u s - S t a ń s k a, M. S z c z e p s k a - P u s t k o w s k a. Warszawa: Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, 2011
Google Scholar
W i e c h n i k R.: Intelektualne i kreatywne aspekty zdolności uczenia się. Lublin: Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej, 1996.
Google Scholar
Z w o l i ń s k a E.: Edukacja kreatywna. Bydgoszcz: Wydawnictwo Akademii Bydgoskiej, 2005.
Google Scholar