Założono, że zdalna współpraca rozwija kompetencje społeczne studentów, pozytywnie wpływa na osiąganie poznawczych celów kształcenia i rozwijanie umiejętności. Badaniu poddano 655 studentów stacjonarnych i niestacjonarnych, uczestniczących w 22 kursach zdalnych i w formacie blended learning, prowadzonych na dwu kierunkach, na studiach I i II stopnia, stacjonarnych i niestacjonarnych, podczas pandemii COVID-19 i po niej, czyli w latach akademickich 2020/2021 i 2021/2022. Przeprowadzono instrumentalne studium przypadku: porównano oceny, uzyskane przez studentów za prace indywidualne oraz wykonane w parach i trójkach. Statystyczne różnice nie ujawniły się, jednak nieco wyższe oceny (83.81%) studenci uzyskali, pracując indywidualnie, a niższe (81,64%) w parach. Najzdolniejsi studenci nie ryzykowali współpracy i nie chcieli tracić
czasu na zdalne komunikowanie się z mniej ambitnymi rówieśnikami, a najmniej zaangażowani liczyli na zmniejszenie wysiłku, wsparcie grupy i rozproszenie odpowiedzialności. Najwyższe oceny uzyskali studenci ostatnich roczników, którzy najlepiej rozumieli kryteria oceniania i stosowali się do nich, ponieważ chcieli zaliczyć zadanie w pierwszym podejściu, aby mieć czas na pisanie i obronę pracy. Niechętnie podejmowali współpracę studenci zagraniczni, którym zależało na dobrych ocenach i terminowym zaliczeniu z uwagi na krótki okres pobytu w Polsce i napięcie, spowodowane wojną na Ukrainie. Najniższe oceny (70% punktów) uzyskali studenci pierwszych roczników, którzy nie znali się wzajemnie, nie zyskali jeszcze wprawy w stosowaniu się do kryteriów oceny i mieli problemy z komunikowaniem się, spowodowane izolacją podczas pandemii. Najefektywniej współpracowali studenci zaprzyjaźnieni. W najliczniejszych grupach zwykle najlepiej wypadały prace w parach, lecz z uwagi na tendencję najzdolniejszych do pracy samodzielnej najwyższe statystycznie oceny uzyskano właśnie za prace indywidualne.