Opublikowane: 2015-08-22

Iwan Wyrypajew i melodia tekstu dramatycznego

Paulina Charko-Klekot

Abstrakt

The article attempts to characterize connections between literature and music in the dramatic works of Ivan Vyrypaev. On the basis of the writer’s plays (Oxygen, Illusions, Genesis No. 2, Delhi Dance), it indicates manifestations of musicality occurring on three levels: phonic, thematic, and compositional. Vyrypaev’s works — emotional, rich in language and innovative composition — are characterized by remarkable euphony, achieved mainly by syntactic and lexical parallelisms, and in the case of Oxygen also by the external dramatic structure.

Pobierz pliki

Zasady cytowania

Charko-Klekot, P. (2015). Iwan Wyrypajew i melodia tekstu dramatycznego. Rusycystyczne Studia Literaturoznawcze, 25, 118–130. Pobrano z https://journals.us.edu.pl/index.php/RSL/article/view/14470

Tom 25 (2015)
Opublikowane: 2020-07-15


ISSN: 0208-5038
eISSN: 2353-9674
Ikona DOI 10.31261/RSL

Wydawca
Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego | University of Silesia Press

Ta strona używa pliki cookie dla prawidłowego działania, aby korzystać w pełni z portalu należy zaakceptować pliki cookie.