Ahmed Sara, 2013: Ekonomie afektywne. Przeł. Monika Glosowitz. „Opcje”, nr 1–2, s. 16–23.
Google Scholar
Auslander Philip, 2007: Presence and Resistance. Postmodernism and Cultural Politics in Contemporary American Performance. The University of Michigan Press, Michigan.
Google Scholar
Badiou Alain, 2010: Byt i zdarzenie. Przekł. Paweł Pieniążek. Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków.
Google Scholar
Bąk Tomasz, 2011: Kanada. Wydawnictwo Wojewódzkiej Biblioteki Publicznej i Centrum Animacji Kultury w Poznaniu, Poznań.
Google Scholar
Bąk Tomasz, 2016: [beep] Generation. Wydawnictwo Wojewódzkiej Biblioteki Publicznej i Centrum Animacji Kultury w Poznaniu, Poznań.
Google Scholar
Bąk Tomasz, 2018: Utylizacja. Pęta miast. Wydawnictwo Wojewódzkiej Biblioteki Publicznej i Centrum Animacji Kultury w Poznaniu, Poznań.
Google Scholar
Bąk Tomasz, 2019: Bailout. Wydawnictwo Wojewódzkiej Biblioteki Publicznej i Centrum Animacji Kultury w Poznaniu, Poznań.
Google Scholar
Berardi Franco, 2009: Precarious Rhapsody. Semiocapitalism And the Pathologies of the Post-alpha Generation. Minor Compositions, London.
Google Scholar
Berardi Franco, 2011: After the Future. AK Press, Edinburgh–Oakland–Baltimore.
Google Scholar
Berardi Franco, 2018: Breathing. Chaos and Poetry. Semiotext(e), South Pasadena.
Google Scholar
Braidotti Rosi, 2014: Po człowieku. Przekł. Joanna Bednarek, Agnieszka Kowalczyk. Przedmowa do wyd. pol. Joanna Bednarek. Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
Google Scholar
Carlson Marvin, 2007: Performans. Przeł. Edyta Kubikowska. Red. nauk. wyd. pol. Tomasz Kubikowski. Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
Google Scholar
Dean Jodi, Fisher Mark, 2014: We Can’t Afford to Be Realists. A Conversation. W: Reading Capitalist Realism. Ed. Alison Shonkwiler, Leigh Claire La Berge. University of Iowa Press, Iowa, s. 26–38.
Google Scholar
Deleuze Gilles, 1989: Masochism. Coldness and Cruelty. Trans. Jean McNeil, Aude Willm. Zone Books, New York.
Google Scholar
Deleuze Gilles, 2016: Krytyka i klinika. Przeł. Bogdan Banasiak, Paweł Pieniążek. Wydawnictwo Officyna, Łódź.
Google Scholar
Dowbor Ladislau, 2020: Poza kapitalizm. Nowa architektura społeczna. Przeł. Zbigniew Marcin Kowalewski. Instytut Wydawniczy Książka i Prasa, Warszawa.
Google Scholar
Fisher Mark, 2020: Realizm kapitalistyczny. Czy nie ma alternatywy? Przeł. i posłowiem opatrzył Andrzej Karalus. Instytut Wydawniczy Książka i Prasa, Warszawa.
Google Scholar
Glosowitz Monika, 2019: Maszynerie afektywne. Literackie strategie emancypacji w najnowszej polskiej poezji kobiet. Instytut Badań Literackich PAN, Warszawa.
Google Scholar
Gräbner Cornelia, 2007: Off the Page and Off the Stage: the Performance of Poetry and Its Public Function. University of Amsterdam, Amsterdam.
Google Scholar
Haiven Max, 2014: Crises of Imagination, Crises of Power. Capitalism, Creativity and the Commons. Zed Books, London–New York.
Google Scholar
Kaczmarski Paweł, 2018: Wysoka łączliwość. Szkice o poezji współczesnej. Fundacja na rzecz Kultury i Edukacji im. Tymoteusza Karpowicza, Wrocław.
Google Scholar
MacAloon John J., red., 2009: Rytuał, dramat, święto, spektakl. Wstęp do teorii widowiska kulturowego. Przekł. Katarzyna Przyłuska-Urbanowicz. Posłowie do wyd. pol. Wojciech Dudzik. Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego, Warszawa.
Google Scholar
Marks Karol, [1947]: Wojna domowa we Francji. Rozdział V: Komuna Paryska. https://www.marxists.org/polski/marks-engels/1871/wdwf/05.htm [dostęp: 20.05.2021].
Google Scholar
McKenzie Jon, 2011: Performuj albo… Od dyscypliny do performansu. Wstęp i przekł. Tomasz Kubikowski. Towarzystwo Autorów i Wydawców Prac Naukowych Universitas, Kraków.
Google Scholar
Stiegler Bernard, 2019: Ukonstytuować Europę. 1: W świecie, który nie ma wstydu. Współpraca Jean-Marc Adolphe et al. Tłum. Michał Krzykawski. Red. Kajetan Maria Jaksender. Wydawnictwo Eperons-Ostrogi, Kraków.
Google Scholar