Opublikowane: 2022-06-06

365 drzew. Transmedialny performans ekofeministyczny

Anouk Herman Logo ORCID
Dział: Rozprawy i artykuły
https://doi.org/10.31261/SSP.2022.19.09

Abstrakt

Tematem artykułu jest performans krakowskiej artystki Cecylii Malik. W czasie trwania projektu 365 drzew performerka codziennie fotografowała się na wybranym drzewie, a następnie publikowała wykonane zdjęcie na Facebooku. Dzieło Malik miało uwrażliwiać odbiorców na obecność drzew w przestrzeni miasta, propagować bliskie, dziecięce obcowanie z przyrodą. Z tego powodu przywoływane konteksty to między innymi myśl ekofeministyczna, koncepcja dziewczyńskości czy (częściowo zrewidowanej) sowizdrzalskości. W analizie performansu wykorzystane są koncepcje transmedialności – projekt Malik badany jest w poszukiwaniu rozmaitych przeniesień: z obszaru wizualnego do tekstowego i z powrotem, pod uwagę brane są także działania performerki w sieci.

Pobierz pliki

Zasady cytowania

Herman, A. (2022). 365 drzew. Transmedialny performans ekofeministyczny. Śląskie Studia Polonistyczne, 19(1), 1–13. https://doi.org/10.31261/SSP.2022.19.09

Cited by / Share

Tom 19 Nr 1 (2022)
Opublikowane: 2022-08-10


ISSN: 2084-0772
eISSN: 2353-0928

Wydawca
Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego | University of Silesia Press

Ta strona używa pliki cookie dla prawidłowego działania, aby korzystać w pełni z portalu należy zaakceptować pliki cookie.