https://doi.org/10.31261/SSP.2022.19.09
Tematem artykułu jest performans krakowskiej artystki Cecylii Malik. W czasie trwania projektu 365 drzew performerka codziennie fotografowała się na wybranym drzewie, a następnie publikowała wykonane zdjęcie na Facebooku. Dzieło Malik miało uwrażliwiać odbiorców na obecność drzew w przestrzeni miasta, propagować bliskie, dziecięce obcowanie z przyrodą. Z tego powodu przywoływane konteksty to między innymi myśl ekofeministyczna, koncepcja dziewczyńskości czy (częściowo zrewidowanej) sowizdrzalskości. W analizie performansu wykorzystane są koncepcje transmedialności – projekt Malik badany jest w poszukiwaniu rozmaitych przeniesień: z obszaru wizualnego do tekstowego i z powrotem, pod uwagę brane są także działania performerki w sieci.
Pobierz pliki
Zasady cytowania
Tom 19 Nr 1 (2022)
Opublikowane: 2022-08-10