Opublikowane: 2017-06-30

Parafrazy jako forma intertekstualności w nazwach osiągnięć wybranych gier wideo

Agnieszka Kochańska

Abstrakt

The article explores Polish names of chosen video games achievements (e.g. Diablo 3 series, Starcraft 2 and Goat Simulator) paying special attention to paraphrases (modified references to other cultural texts). The analysis indicates that intertextual modifications of achievements are most often created by substitution of one word comparing to the prototext. The references are made to Polish and foreign cultures but the most frequent references are to mass/ popular culture. Humorous and surprising paraphrases in names strengthen the emersive character of achievement systems.

Słowa kluczowe:

paraphrase , cultural texts , references

Pobierz pliki

Zasady cytowania

Kochańska, A. (2017). Parafrazy jako forma intertekstualności w nazwach osiągnięć wybranych gier wideo. Śląskie Studia Polonistyczne, 9(1), 123–134. Pobrano z https://journals.us.edu.pl/index.php/SSP/article/view/8715

Tom 9 Nr 1 (2017)
Opublikowane: 2017-06-30


ISSN: 2084-0772
eISSN: 2353-0928

Wydawca
Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego | University of Silesia Press

Ta strona używa pliki cookie dla prawidłowego działania, aby korzystać w pełni z portalu należy zaakceptować pliki cookie.