Opublikowane: 2020-06-26

Down Eros, Up Mars! Postmęskość w filmach Williama Wylera

Rafał Szczerbakiewicz Logo ORCID
Dział: Rozprawy i artykuły
https://doi.org/10.31261/SSP.2020.15.09

Abstrakt

The article speaks to the deconstruction of men’s images in William Wyler’s films. One may observe a different paradigm of what is male in the said director’s pacifist trilogy. The alternative masculinity utopias constructed therein are quite awe-inducing due to their emancipatory scope. Friendly Persuasion (1956), The Big Country, and Ben-Hur (1959) are films depicting not only the fight against patriarchal stereotype, but also reaching beyond the restrictions of heteronormativity. The libidal coordinates of the narratives are in sync with biopolitical status of modernity. Surprisingly enough, at the heart of Hollywood some brave cinematic post-masculine projects were developed.

Pobierz pliki

Zasady cytowania

Szczerbakiewicz, R. (2020). Down Eros, Up Mars! Postmęskość w filmach Williama Wylera. Śląskie Studia Polonistyczne, 15(1), 1–18. https://doi.org/10.31261/SSP.2020.15.09

Cited by / Share

Tom 15 Nr 1 (2020)
Opublikowane: 2020-09-16


ISSN: 2084-0772
eISSN: 2353-0928

Wydawca
Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego | University of Silesia Press

Ta strona używa pliki cookie dla prawidłowego działania, aby korzystać w pełni z portalu należy zaakceptować pliki cookie.