Opublikowane: 2021-11-25

Edukacja literacka wobec wyzwań współczesności — próba diagnozy i propozycje rozwiązań

Maciej Michalski Logo ORCID
Dział: Edukacja literacka i kulturowa
https://doi.org/10.31261/TPDJP.2021.30.03

Abstrakt

W artykule przedstawiono wyzwania, jakie przed edukacją literacką stawiają pandemia oraz współczesne kryzysy (wspólnoty, środowiska i poznania). Należy zmniejszyć narastający rozziew między treściami nauczania a problemami współczesności. Autor proponuje położyć większy nacisk na kształcenie postaw opartych na wrażliwości, zrozumieniu, tolerancji, odporności, aby pomóc uczniom radzić sobie z lękami i kryzysami współczesnego świata. W edukacji literackiej kluczowe jest odejście od ergocentrycznej perspektywy, wprowadzenie większej liczby tekstów nieliterackich oraz nauka interpretacji rozumianej także jako praktyka społeczna.

Pobierz pliki

Zasady cytowania

Michalski, M. (2021). Edukacja literacka wobec wyzwań współczesności — próba diagnozy i propozycje rozwiązań. Z Teorii I Praktyki Dydaktycznej Języka Polskiego, 30, 21–44. https://doi.org/10.31261/TPDJP.2021.30.03

Cited by / Share

Tom 30 (2021)
Opublikowane: 2021-12-30


ISSN: 0208-5011
eISSN: 2353-9577
Ikona DOI 10.31261/TPDJP

Wydawca
Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego | University of Silesia Press

Ta strona używa pliki cookie dla prawidłowego działania, aby korzystać w pełni z portalu należy zaakceptować pliki cookie.