Opublikowane: 2021-11-25

Literackie patrzenie rękami. Młodzi bohaterowie literaccy z niepełnosprawnościami — zaproszenie do dialogu

Katarzyna Skoczek Logo ORCID
Dział: Edukacja literacka i kulturowa
https://doi.org/10.31261/TPDJP.2021.30.06

Abstrakt

Autorka artykułu jego tematem czyni występujących w literaturze dla dzieci i młodzieży bohaterów z niepełnosprawnościami. Przekonuje, by omawiać utwory literackie, których bohaterami są osoby z niepełnosprawnościami, a dzięki temu na lekcjach poruszać temat odmienności i tego, że inny nie znaczy gorszy. W artykule przedstawiła dwie książki: O Kamilu, który patrzy rękami Tomasza Małkowskiego oraz Wyspę mojej siostry Katarzyny Ryrych, do których można sięgnąć podczas lekcji języka polskiego w szkole podstawowej. Postać z jednego utworu cechuje się niepełnosprawnością sensoryczną, a druga – intelektualną. Ważne jest również ukazanie różnych rodzajów niepełnosprawności. Każdy z nas jest inny, mamy odmienną wrażliwość, ale nikt nie jest gorszy.

Pobierz pliki

Zasady cytowania

Skoczek, K. (2021). Literackie patrzenie rękami. Młodzi bohaterowie literaccy z niepełnosprawnościami — zaproszenie do dialogu. Z Teorii I Praktyki Dydaktycznej Języka Polskiego, 30, 81–95. https://doi.org/10.31261/TPDJP.2021.30.06

Cited by / Share

Tom 30 (2021)
Opublikowane: 2021-12-30


ISSN: 0208-5011
eISSN: 2353-9577
Ikona DOI 10.31261/TPDJP

Wydawca
Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego | University of Silesia Press

Ta strona używa pliki cookie dla prawidłowego działania, aby korzystać w pełni z portalu należy zaakceptować pliki cookie.