Opublikowane: 2021-12-14

Perspektywa porównawcza w dydaktyce języka ojczystego

Bernadeta Niesporek-Szamburska Logo ORCID
Dział: Artykuły recenzyjne i recenzje
https://doi.org/10.31261/TPDJP.2021.30.14

Abstrakt

Autorka w krytycznym omówieniu monografii Język ojczysty w edukacji szkolnej w Polsce, Czechach i na Słowacji przedstawia możliwości prowadzenia badań porównawczych w zakresie dydaktyk języków ojczystych. Do tej pory badacze tej subdyscypliny rzadko korzystali z osiągnięć językoznawców spoza granic własnego kraju. Sytuacja powoli się zmienia – czego dowodzi analizowana książka. Prezentowane w recenzowanym dziele badania dotyczą dydaktycznych aspektów nauczania/uczenia się języka na różnych poziomach. Wszystkie opracowania łączy funkcjonalne podejście do nauczania języka ojczystego. Autorka recenzji zwraca uwagę, że tak sprofilowane badania kształcenia językowego w jednym kraju mogą służyć podniesieniu wiedzy o edukacji językowej w krajach z nim sąsiadujących.

Pobierz pliki

Zasady cytowania

Niesporek-Szamburska, B. (2021). Perspektywa porównawcza w dydaktyce języka ojczystego. Z Teorii I Praktyki Dydaktycznej Języka Polskiego, 30, 225–238. https://doi.org/10.31261/TPDJP.2021.30.14

Cited by / Share

Tom 30 (2021)
Opublikowane: 2021-12-30


ISSN: 0208-5011
eISSN: 2353-9577
Ikona DOI 10.31261/TPDJP

Wydawca
Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego | University of Silesia Press

Ta strona używa pliki cookie dla prawidłowego działania, aby korzystać w pełni z portalu należy zaakceptować pliki cookie.