Biedrzycki K., Kaszczyszyn P., Brzyska A.: Biedrzycki: Sam Mickiewicz nie zrobi z nas dobrych Polaków. Klub Jagielloński. 4.01.2017. https://klubjagiellonski.pl/2017/01/04/biedrzycki-sammickiewicz-nie-zrobi-z-nas-dobrych-polakow/ [dostęp: 30.05.2021].
Google Scholar
Bortnowski S.: Przewodnik po sztuce uczenia literatury. Stentor, Warszawa 2005.
Google Scholar
Denek K.: W stronę szkoły jutra. „Neodidagmata” 2004/2005, nr 27/28, s. 3—13.
Google Scholar
Janus-Sitarz A.: W poszukiwaniu czytelnika: diagnozy, inspiracje, rekomendacje. Universitas, Kraków 2016.
Google Scholar
Koc K.: Lekcje myślenia (obywatelskiego). Edukacja polonistyczna wobec współczesnego świata. Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza, Poznań 2018.
Google Scholar
Kochanowska E.: Po co jest szkoła? Funkcje szkoły z perspektywy kandydatów do zawodu nauczyciela. „Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Humanitas. Pedagogika” 2020, z. 21, s. 79—94. https://doi.org/10.5604/01.3001.0014.5657.
Google Scholar
Koziołek K.: Czas lektury. Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego, Katowice 2017.
Google Scholar
Koziołek R.: Dobrze się myśli literaturą. Wydawnictwo Czarne—Uniwersytet Śląski, Wołowiec— Katowice 2016
Google Scholar
Kwiatkowska-Ratajczak M.: Docenić szkołę. Dydaktyczna teoria i metodyczna praktyka. Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza, Poznań 2021.
Google Scholar
Kwiatkowska-Ratajczak M.: Metodyka konkretu. O wybranych problemach zawodowego kształcenia nauczycieli polonistów. Wydawnictwo Naukowe UAM, Poznań 2002.
Google Scholar
Kwiatkowska-Ratajczak M.: Po stronie praktyki. Szkice polonistyczne z dydaktyki szkolnej i akademickiej. Sorus, Poznań 2013.
Google Scholar
Misja i służebność uniwersytetu w XXI wieku. Red. J. Woźnicki. Oficyna Wydawnicza Politechniki Warszawskiej, Warszawa 2013.
Google Scholar
Społeczna odpowiedzialność uczelni. Red. K. Leja. Katedra Zarządzania Wiedzą i Informacją. Wydział Zarządzania i Ekonomii. Politechnika Gdańska, Gdańsk 2008.
Google Scholar
Szostek A.: Misja społeczna uniwersytetu w XXI wieku. W: Program rozwoju szkolnictwa wyższego do 2020 r. Cz. 1: Opis prac nad „Programem rozwoju szkolnictwa wyższego do 2020 r.” i jego najważniejsze elementy. Red. J. Woźnicki. Wydawnictwo SGGW, Warszawa 2015, s. 19—20.
Google Scholar
Wantuch W.: Projektowanie cyklu lekcji. W: Innowacje i metody. T. 1: W kręgu teorii i praktyki. Podręcznik akademicki dydaktyki kształcenia polonistycznego. Red. M. Kwiatkowska-Ratajczak. Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza, Poznań 2011, s. 417—434.
Google Scholar
Waśko A.: O edukacji literackiej (nie tylko dla polonistów). Wydawnictwo ARCANA, Kraków 2019.
Google Scholar