Opublikowane: 2022-12-27

Zielona edukacja filmowa. Studium dwóch przypadków

Justyna Hanna Budzik Logo ORCID , Urszula Szeląg Logo ORCID
Dział: Edukacja literacka i kulturowa
https://doi.org/10.31261/TPDJP.2022.31.14

Abstrakt

W artykule poruszono problematykę edukacji filmowej w kontekście klimatycznym. Skon- centrowano się na badaniu obecności założeń humanistyki ekologicznej i ekokrytyki w materiałach edukacyjnych, przede wszystkim na analizie dwóch scenariuszy lekcji bazujących na filmach. Pierwsza część artykułu została poświęcona zagadnieniom teoretycznym, druga dotyczy materiałów dydaktycz- nych udostępnionych w programie Nowe Horyzonty Edukacji Filmowej odnoszących się do filmu Ága, natomiast ostatnia, trzecia część zawiera uwagi do filmu Nasze miejsce na Ziemi oraz opartego na analizie i interpretacji filmu scenariusza lekcyjnego udostępnionego przez dystrybutora produkcji na stronie EdukacjaFilmowa.pl.

Pobierz pliki

Zasady cytowania

Budzik, J. H., & Szeląg, U. (2022). Zielona edukacja filmowa. Studium dwóch przypadków. Z Teorii I Praktyki Dydaktycznej Języka Polskiego, 31, 1–16. https://doi.org/10.31261/TPDJP.2022.31.14

Cited by / Share

Tom 31 (2022)
Opublikowane: 2023-03-15


ISSN: 0208-5011
eISSN: 2353-9577
Ikona DOI 10.31261/TPDJP

Wydawca
Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego | University of Silesia Press

Ta strona używa pliki cookie dla prawidłowego działania, aby korzystać w pełni z portalu należy zaakceptować pliki cookie.