Archiwalny numer

Tom 31 (2022)

Edukacja humanistyczna w czasach kryzysu klimatycznego

Opublikowane: 2023-03-15
Liczba artykułów: 18
ZTiPDJP 2022 całość Spis treści Table of contents Metryczka

Jak edukować w czasach kryzysu klimatycznego i środowiskowego?

Piotr Skubała
Język: PL | Data publikacji: 02-12-2022 | Abstrakt | s. 1-14


Edukacja literacka i kulturowa

Czy możliwe jest kształtowanie postaw proklimatycznych na lekcjach języka polskiego? Wyniki badań ankietowych

Anna Guzy , Magdalena Ochwat
Język: PL | Data publikacji: 27-12-2022 | Abstrakt | s. 1-22

Climate fiction w badaniu i nauczaniu literatury w środowisku uniwersyteckim

Zuzana Obertová
Język: PL | Data publikacji: 30-11-2022 | Abstrakt | s. 1-10

Literacki matecznik – o ekopoetyce i aktywnym czytaniu

About eco-poetics and active reading

Magdalena Piotrowska-Grot
Język: PL | Data publikacji: 28-12-2022 | Abstrakt | s. 1-20

Kształtowanie postaw proekologicznych na zajęciach ze studentami polonistyki

Małgorzata Gajak-Toczek
Język: PL | Data publikacji: 27-12-2022 | Abstrakt | s. 1-17

Cybernetyka i ekologia. Pętle relacji Schulz-Onak

Magdalena Paprotny-Lech
Język: PL | Data publikacji: 21-11-2022 | Abstrakt | s. 1-15

O życiu roślin w Patykach i badylach Urszuli Zajączkowskiej

Barbara Stelingowska
Język: PL | Data publikacji: 27-12-2022 | Abstrakt | s. 1-12

O ślepocie poznawczej i etycznej i o świeckiej humanistyce naturalnej wywiedzionej z opowiadania Świat i ślepa dziewczyna Adolfa Dygasińskiego

Kordian Bakuła
Język: PL | Data publikacji: 17-11-2022 | Abstrakt | s. 1-13

Zielono mi, czyli patenty na ekopolski

Katarzyna Krulicka
Język: PL | Data publikacji: 17-11-2022 | Abstrakt | s. 1-15

Zielona edukacja filmowa. Studium dwóch przypadków

Justyna Hanna Budzik , Urszula Szeląg
Język: PL | Data publikacji: 27-12-2022 | Abstrakt | s. 1-16


Edukacja językowa

Role prefixoidů z klasických jazyků při obohacování slovní zásoby (nejen) češtiny na příkladu komponentů bio- a eko-

Eliška Králová
Język: PL | Data publikacji: 27-12-2022 | Abstrakt | s. 1-11

K neekologičnosti manipulace [Manipulacja jako wyraz nieekologicznej ekspresji]

Stanislav Štěpáník
Język: PL | Data publikacji: 27-12-2022 | Abstrakt | s. 1-10

Ekoglottodydaktyka? Analiza treści podręczników do nauki języka angielskiego jako obcego w świetle założeń krytyki ekologicznej

Alina Mitek-Dziemba
Język: PL | Data publikacji: 09-11-2022 | Abstrakt | s. 1-20

Kształcenie postawy proekologicznej na lekcjach języka obcego w szkole ponadpodstawowej (na przykładzie materiałów do nauczania języka francuskiego jako drugiego/kolejnego języka obcego)

Ewa Półtorak
Język: PL | Data publikacji: 08-11-2022 | Abstrakt | s. 1-18

Tematyka ekologiczna w słowackim Państwowym Programie Nauczania dla szkół podstawowych (drugi etap edukacyjny)

Anita Račáková
Język: PL | Data publikacji: 17-11-2022 | Abstrakt | s. 1-13


Varia

Historia szopienickiej epidemii ołowicy a współczesny problem zanieczyszczenia środowiska na Śląsku. Z Doktor Jolantą Wadowską-Król rozmawia Aleksandra Lange

Aleksandra Lange , Jolanta Wadowska-Król
Język: PL | Data publikacji: 27-12-2022 | Abstrakt | s. 1-9

Balast przeszłości. Wokół uczniowskich sugestii

Sandra Kaszubowska
Język: PL | Data publikacji: 21-12-2022 | Abstrakt | s. 1-15

Transfer negatywny w nauczaniu Słoweńców języka polskiego jako obcego – trudności i rozwiązania

Marta Nowak
Język: PL | Data publikacji: 02-12-2022 | Abstrakt | s. 1-11


Tom 33 (2024)
Opublikowane: 2024-12-31


ISSN: 0208-5011
eISSN: 2353-9577
Logo DOI 10.31261/TPDJP

Wydawca
Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego | University of Silesia Press

Licencja CC

Licencja CC BY-SA

Ta strona używa pliki cookie dla prawidłowego działania, aby korzystać w pełni z portalu należy zaakceptować pliki cookie.