Burzyńska-Kamieniecka A., 2020, Wykorzystanie koncepcji „plain language” w upraszczaniu tekstów do testowania znajomości języka polskiego jako obcego, „Acta Universitatis Lodziensis. Kształcenie Polonistyczne Cudzoziemców”, nr 27, s. 527–542, https://doi.org/10.18778/0860-6587.27.31.
Google Scholar
Co to jest prosty język? [spot informacyjny], 2018, YouTube, Fundusze Europejskie, 18.10.2018, https://www.youtube.com/watch?v=zvXoNNRzF9c&list=PLSoHIHWmvfwrTatU7IKlOfg7eTwdH6Ykf&index=1 [dostęp: 19.03.2023].
Google Scholar
Dixon A. i in., 2023, Hurra!!! Po polsku 3. Podręcznik studenta. Nowa edycja, wyd. 2, Prolog, Kraków.
Google Scholar
Dobre Wiadomości. Serwis pozytywnych informacji [strona główna], [2023], https://dobre
Google Scholar
wiadomosci.net.pl/ [dostęp: 25.01.2023].
Google Scholar
Edukacja Humanistyczna V4 dla Klimatu. Rozpoznania – dobre praktyki – rekomendacje [strona główna projektu], [2023], Uniwersytet Śląski w Katowicach, https://www.hec.us.edu.pl/home-page/ [dostęp: 20.08.2023].
Google Scholar
Informacje i usługi przyjazne obywatelom, [2023], Obywatel.gov.pl, https://www.gov.pl/ [dostęp: 9.10.2023].
Google Scholar
Jasnopis, [2023], O Jasnopisie, https://jasnopis.pl/about-us/ [dostęp: 15.09.2023].
Google Scholar
Klasy VI–VI. E-materiały przeznaczone do nauki w szkołach lub do samodzielnej pracy ucznia, Zintegrowana Platforma Edukacyjna, https://zpe.gov.pl/ksztalcenie-ogolne/szkola-podstawowa/jezyk-polski?cc=7372 [dostęp: 19.03.2023].
Google Scholar
Moroń E. i in., [2015], Prosto o konkursach Funduszy Europejskich. Poradnik efektywnego pisania, pobrano z: https://www.funduszeeuropejskie.gov.pl/media/6287/Prosto_o_konkursach_FE_poradnik.pdf [25.03.2023].
Google Scholar
Piekot T., 2020, Magia i nieporozumienie, czyli FOG, Mgła i DART, Logios, Blog, 22.11.2020, https://logios.dev/blog/magia-i-nieporozumienie/ [dostęp: 19.03.2023].
Google Scholar
Piekot T., Zarzeczny G., Moroń E., 2019, Standard „plain language” w polskiej sferze publicznej, w: Lingwistyka kryminalistyczna. Teoria i praktyka, red., M. Zaśko-Zielińska, K. Kredens, Uniwersytet Wrocławski, Wrocław, s. 197–214, pobrano z: https://www.repozytorium.uni.wroc.pl/dlibra/publication/145256/edition/135401/content [1.09.2023].
Google Scholar
Poproś o uznanie za polskiego obywatela, [2023], Gov.pl, Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji, https://www.gov.pl/web/mswia/popros-o-uznanie-za-polskiego-obywatela [dostęp: 19.03.2023].
Google Scholar
Pracownia Prostej Polszczyzny Oferta – Centrum Transferu Technologii, [2023], https://ctt.uwr.edu.pl/ppp-oferta [dostęp: 19.09.2023].
Google Scholar
Prosty język, [2023], Gov.pl, Serwis Służby Cywilnej, https://www.gov.pl/web/sluzbacywilna/prosty-jezyk [dostęp: 19.03.2023].
Google Scholar
Rozporządzenie Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego, 2016, Rozporządzenie Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 26 lutego 2016 r. w sprawie egzaminów z języka polskiego jako obcego, Dz.U., poz. 405 – Załącznik 1. [Standardy wymagań odnoszących się do poszczególnych poziomów biegłości językowej w zakresie znajomości języka polskiego jako obcego], Infor, https://www.infor.pl/akt-prawny/DZU.2016.061.0000405,rozporzadzenie-ministra-nauki-i-szkolnictwa-wyzszego-w-sprawie-egzaminow-z-jezyka-polskiego-jako-obcego.html [dostęp: 18.03.2023].
Google Scholar
Seretny A., 2006, Wskaźnik czytelności tekstu jako pomoc w określaniu stopnia jego trudności, „Ling Varia”, nr 2 (2), s. 87–98, pobrano z: http://www.lingvaria.polonistyka.uj.edu.pl/documents/5768825/659ba4a9-f3c5-4156-958f-47c13bec8f8a [1.09.2023].
Google Scholar
Seretny A., 2015, Słownictwo w dydaktyce języka. Świat słów na przykładzie języka polskiego jako obcego, Księgarnia Akademicka, Kraków.
Google Scholar
Stempek I., Stelmach A., 2014, Polski, krok po kroku, 2. Podręcznik studenta, Glossa, Kraków.
Google Scholar
Zakrzewska-Verdugo M., 2023a, Dobry klimat do nauki polskiego. Standardy prostej polszczyzny w glottodydaktyce (na przykładzie tekstów dotyczących kryzysu klimatycznego), „Postscriptum Polonistyczne”, nr 31 (1), s. 1–18, https://doi.org/10.31261/PS_P.2023.31.08.
Google Scholar
Zakrzewska-Verdugo M., [2023b], „Good News from the World”. The Environment on Advanced Level (Synonyms) [scenariusz lekcji jpjo], Uniwersytet Śląski w Katowicach, Humanistyka dla Klimatu, pobrano z: https://www.hec.platforma.us.edu.pl/wp-content/uploads/2023/02/scenario_MZV.pdf [1.09.2023].
Google Scholar
Zakrzewska-Verdugo M., [2023c], Karta pracy (worksheet). Dobre wiadomości ze świata. Klimat – poziom zaawansowany (synonimy). Good News from the World. The Environment on Advanced Level (Synonyms), Uniwersytet Śląski w Katowicach, Humanistyka dla Klimatu, pobrano z: https://www.hec.platforma.us.edu.pl/wp-content/uploads/2023/02/karta-pracy_MZV.pdf [1.09.2023].
Google Scholar
Zakrzewska-Verdugo M., 2023d, O klimacie prostym językiem polskim, YouTube, Humanistyka dla Klimatu, 30.01.2023, https://www.youtube.com/watch?v=9kMDPPdGctk&t=7s [dostęp: 1.09.2023].
Google Scholar
Zarzeczny G., 2016, Dyskurs glottodydaktyczny w podręcznikach do nauczania języka polskiego jako obcego wydanych w USA i Wielkiej Brytanii po 1945 r., Uniwersytet Wrocławski, rozprawa doktorska, materiał niepublikowany.
Google Scholar