Adamczyk M., Chrząstowska B., Pokrzywniak J.T.: Starożytność — oświecenie. Podręcznik literatury dla klasy pierwszej. Warszawa 1987.
Google Scholar
Bortnowski S.: Modele prezentacji malarstwa, grafiki i rysunku w podręcznikach gimnazjalnych. W: Podręcznik jako narzędzie kształcenia polonistycznego w gimnazjum. Red. H. Kosętka, Z. Uryga. Kraków 2002, s. 124—132.
Google Scholar
Chrząstowska B.: Cegła. „Polonistyka” 1992, nr 1, s. 53—57.
Google Scholar
Chrząstowska B.: Jak uczyć historyczności w nowym liceum. W: O historyczności. Red. K. Meller, K. Trybuś. Poznań 2006, s. 43—52.
Google Scholar
Chrząstowska B.: Lektura i poetyka. Zarys problematyki kształtowania pojęć literackich w szkole podstawowej. Warszawa 1987.
Google Scholar
Chrząstowska B.: Przedmiot, podmiot i proces. Szkice z metodyki kształcenia polonistycznego. Wybór i oprac. M. Kwiatkowska‑Ratajczak, W. Wantuch. Poznań 2009.
Google Scholar
Chrząstowska B.: Teoria literatury w szkole. Z badań nad recepcją liryki. Wrocław—Warszawa—Kraków—Gdańsk 1979.
Google Scholar
Chrząstowska B., Wójtowicz‑Stefańska A.: Kształtowanie pojęć na lekcjach języka polskiego. W: Innowacje i metody. W kręgu teorii i praktyki. Podręcznik akademicki dydaktyki kształcenia polonistycznego. Red. M. Kwiatkowska‑Ratajczak. Poznań 2011, s. 267—280.
Google Scholar
Eco U.: Temat na pierwszą stronę. Tłum. K. Żaboklicki. Warszawa 2015.
Google Scholar
Gajda S.: Język — językoznawstwo — polonistyka. W: Polonistyka w przebudowie. T. 1. Red. M. Czermińska i inni. Kraków 2005, s. 28—38.
Google Scholar
Gajda S., Słodzińska A.: Struktura językowa podręcznika. W: Podręczniki literatury w szkole średniej. Wczoraj — dziś — jutro. Red. B. Chrząstowska. Poznań 1981, s. 117—135.
Google Scholar
Gąsiorek K.: Komunikatywność (czytelność) podręczników literatury a język uczniów w szkole średniej. W: Podręczniki literatury w szkole średniej. Wczoraj — dziś — jutro. Red. B. Chrząstowska. Poznań 1981, s. 137—145.
Google Scholar
Kaniewski J.: W poszukiwaniu całości. Koncepcja przedmiotu a przygotowanie nauczycieli: W: Idem: Zadania przedmiotu a formacja kulturowa ucznia nastoletniego. Poznań 2019, s. 11—36.
Google Scholar
Kłakówna Z.A.: Przymus i wolność. Projektowanie procesu kształcenia kulturowej kompetencji. Kraków 2003.
Google Scholar
Kłakówna Z.A.: Sztuka pisania. Ćwiczenia redakcyjne dla klas IV—VI. Metodyczny podręcznik nauczyciela. Warszawa 1993.
Google Scholar
Kłakówna Z.A., Steczko I., Wiatr K.: Sztuka pisania. Klasy 1—3 gimnazjum. Książka nauczyciela. Kraków 2003.
Google Scholar
Kłosińska K., Rusinek M.: Dobra zmiana. Czyli jak się rządzi światem za pomocą słów. Kraków 2019.
Google Scholar
Koc K.: Od gramatyki opisowej do gramatyki komunikacyjnej. „Polonistyka” 2009, nr 4, s. 26—31.
Google Scholar
Kołodziej P.: Czas na obraz. Dzieło malarskie jako tekst i kontekst w szkolnym kształceniu humanistycznym (1880—1999). Kraków 2013.
Google Scholar
Kryda B.: Dziedzictwo do przyjęcia czy do odrzucenia? O uwarunkowaniach przejmowania wartości w szkolnej lekturze tekstów literackich. W: Problematyka aksjologiczna w literaturze. Studia. Red. S. Sawicki, A. Tyszczyk. Lublin 1992, s. 435—460.
Google Scholar
Nocoń J.: Lingwodydaktyka na progu XXI wieku. Konteksty — koncepcje — dylematy. Opole 2018.
Google Scholar
Rusinek M.: Między retoryką a retorycznością. Kraków 2003.
Google Scholar
Rusinek M., Załazińska A.: Jak się dogadać, czyli retoryka codzienna. Kraków 2018.
Google Scholar
Starosta I.: Przyjazna przestrzeń?. „Uczyć Inaczej” 2019/2020, nr 3.
Google Scholar
Szczukowski D.: Nauczanie literatury jako wyzwa(la)nie i wyznanie. W: Polonistyka dziś — kształcenie dla jutra. T. 1. Red. K. Biedrzycki, W. Bobiński, A. Janus‑Sitarz, R. Przybylska. Kraków 2014, s. 409—419.
Google Scholar
Uryga Z.: Kryteria oceny podręczników szkolnych do literatury i historii. W: Prace Komisji do Oceny Podręczników Szkolnych. T. 1. Red. A. Kastory, G. Chomicki. Kraków 2002, s. 13—21.
Google Scholar
Uryga Z.: Podręcznik jako narzędzie kształcenia literackiego w szkole średniej. W: Podręczniki literatury w szkole średniej. Wczoraj — dziś — jutro. Red. B. Chrząstowska. Poznań 1991, s. 13—34.
Google Scholar
Zgółka T.: Nauczanie o języku (na trzech etapach edukacji szkolnej). „Polonistyka” 1999, nr 7, s. 403—407.
Google Scholar
Ziomek J.: O współczesności retoryki. W: Problemy teorii literatury. Seria 4. Red. H. Markiewicz. Wrocław 1998.
Google Scholar
Źródło internetowe
Google Scholar
Podstawa programowa kształcenia ogólnego dla czteroletniego liceum ogólnokształcącego i pięcioletniego technikum. Załącznik nr 1 do rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 30 stycznia 2018. https://archiwum.men.gov.pl/wp-content/uploads/2018/01/zalacznik-nr-1.pdf [data dostępu: 6.11.2018].
Google Scholar