Bieniek M.: Dydaktyka historii. Wybrane zagadnienia. Olsztyn 2009.
Google Scholar
Bieniek M.: Obudowa dydaktyczna polskich podręczników historii 1795—1914. Olsztyn 2001.
Google Scholar
Brzozowski A., Szczepański G.: Ku współczesności. Dzieje najnowsze 1918—2006. Podręcznik do historii dla klasy I liceum i technikum — zakres podstawowy. Warszawa 2012.
Google Scholar
Burda B., Halczak B., Józefiak R.M., Roszak A., Szymczak M.: Historia najnowsza. Podręcznik dla szkół ponadgimnazjalnych. Zakres podstawowy. Gdynia 2012.
Google Scholar
Chorąży E., Konieczka-Śliwińska D., Roszak S.: Edukacja historyczna w szkole. Teoria i praktyka. Warszawa 2008.
Google Scholar
Dolecki R., Gutowski K., Smoleński J.: Po prostu historia. Zakres podstawowy. Podręcznik do liceum i technikum. Warszawa 2012.
Google Scholar
„Historia i społeczeństwo. Dziedzictwo epok”. Edukacja historyczna w szkole ponadgimnazjalnej po 2013 roku. Red. M. Fic. Katowice—Bielsko-Biała 2012.
Google Scholar
Kasprzak A.: „Rewolucja kopernikańska” na Soborze Watykańskim II? Analiza historyczno-teologiczna redakcji drugiego rozdziału Konstytucji dogmatycznej o Kościele Lumen gentium, o Ludzie Bożym. „Rocznik Teologii Katolickiej” 2018, t. 17/3, s. 39—52.
Google Scholar
Kozłowska Z.T., Unger I., Zając S.: Historia. Poznajemy przeszłość. Dzieje najnowsze. Szkoła ponadgimnazjalna. Zakres podstawowy. Toruń 2012.
Google Scholar
Polska, Europa, świat w szkolnych podręcznikach historii. Red. S. Roszak, M. Strzelecka, A. Wieczorek. Toruń 2008.
Google Scholar
Roszak S., Kłaczkow J.: Poznać przeszłość. Wiek XX. Podręcznik do historii dla szkół ponadgimnazjalnych. Zakres podstawowy. Klasa 1. Warszawa 2012.
Google Scholar
Różaniec z papieżem Franciszkiem. Oprac. K. Słabek. Kraków 2013.
Google Scholar
Stola D.: Historia. Wiek XX. Podręcznik. Szkoły ponadgimnazjalne. Zakres podstawowy. Warszawa 2012.
Google Scholar
Ustrzycki J.: Historia. Zakres podstawowy. Podręcznik dla szkół ponadgimnazjalnych. Gdynia 2012.
Google Scholar
Wiek XX w źródłach. Wybór tekstów źródłowych z propozycjami metodycznymi dla nauczycieli historii, studentów i uczniów. Oprac. M. Sobańska-Bondaruk, S.B. Lenard. Warszawa 1998.
Google Scholar
Współczesna dydaktyka historii. Zarys encyklopedyczny dla nauczycieli i studentów. Red. J. Maternicki. Warszawa 2004.
Google Scholar
Zając S.: Teraz historia. Podręcznik dla szkoły ponadgimnazjalnej. Zakres podstawowy. Toruń 2012.
Google Scholar
Zielecki A.: Role i funkcje podręcznika historii. Rzeszów 1984.
Google Scholar
Zielecki A.: Wprowadzenie do dydaktyki historii. Kraków 2007.
Google Scholar