Opublikowane: 2021-12-01

Veduta dell’Anfiteatro Flavio detto il Colosseo Giovanniego Battisty Piranesiego

Barbara Trygar Logo ORCID

Abstrakt

W artykule poddano analizie rycinę Veduta dell’Anfiteatro Flavio detto il Colosseo Giovanniego Battisty Piranesiego w kontekście badań nad „miejscami pamięci”, których prekursorem był Pierre Nora. Dzieło artystyczne jest wytworem materialnym, jednocześnie zawiera w sobie ideę i odnosi się do świata wartości. Pozwala to odbiorcy przejść w procesie jego percepcji od poziomu realnego do metafizycznego.

Pobierz pliki

Zasady cytowania

Trygar, B. (2021). Veduta dell’Anfiteatro Flavio detto il Colosseo Giovanniego Battisty Piranesiego. Wieki Stare I Nowe, 16(21), 93–105. https://doi.org/10.31261/WSN.2021.21.06

Cited by / Share

Tom 16 Nr 21 (2021)
Opublikowane: 2021-12-30


ISSN: 1899-1556
eISSN: 2353-9739

Wydawca
Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego | University of Silesia Press

Ta strona używa pliki cookie dla prawidłowego działania, aby korzystać w pełni z portalu należy zaakceptować pliki cookie.