Bazylow L., Wieczorkiewicz P.: Historia Rosji. Wrocław—Warszawa—Kraków 2005.
Google Scholar
Białe plamy — czarne plamy. Sprawy trudne w polsko‑rosyjskich stosunkach (1918—2008). Red. A.D. Rotfeld, A.W. Turkunow. Warszawa 2010.
Google Scholar
Borzęcki J.: Pokój ryski 1921 roku i kształtowanie się międzywojennej Europy Wschodniej. Warszawa 2012.
Google Scholar
Buksiński T.: Zasady metody interpretacji tekstów źródłowych. Poznań 1991.
Google Scholar
Bybluk M.: Przemiany edukacji w Rosji u schyłku XX wieku. Toruń 1998.
Google Scholar
Chorąży E., Konieczka‑Śliwińska D., Roszak S.: Edukacja historyczna w szkole. Teoria i praktyka. Warszawa 2008.
Google Scholar
Czubiński A.: Walka Józefa Piłsudskiego o nowy kształt polityczny Europy Środkowo‑Wschodniej w latach 1918—1921. Toruń 2002.
Google Scholar
Gregorowicz S., Zacharias M.J.: Polska—Związek Sowiecki. Stosunki polityczne 1925—1939. Warszawa 1995.
Google Scholar
Grunberg K., Serczyk J.: Droga do rozbioru Polski 1918—1939: nowe ustalenia. Warszawa 2005.
Google Scholar
Heller M., Niekricz A.: Utopia u władzy. Historia Związku Sowieckiego. T. 1—2. London 1987.
Google Scholar
Historycy polscy, litewscy i białoruscy wobec problemów XX wieku. Historiografia polska, litewska i białoruska po 1989 roku. Red. K. Buchowski, W. Śleszyński. Białystok 2003.
Google Scholar
Klimecki M.: Wojna polsko‑ukraińska. Lwow i Galicja Wschodnia 1918—1919. Pierwszy konflikt zbrojny odrodzonej Polski. Warszawa 2014.
Google Scholar
Maresz T.: Jakie sąsiedztwo? O stosunkach polsko‑ruskich w podręcznikach szkolnych. W: Wielokulturowość w nauczaniu historii. Red. B. Burda, B. Halczak. Zielona Góra 2004, s. 259—266.
Google Scholar
Maresz T.: Polska i Polacy w radzieckiej szkolnej narracji podręcznikowej. Bydgoszcz 2017.
Google Scholar
Maresz T.: „Polski Wrzesień” w edukacji szkolnej w ZSRR i Rosji. Studium porównawcze. W: Historia. Polityka. Stosunki międzynarodowe. Wybrane zagadnienia. Red. A. Zaćmiński. Bydgoszcz 2010, s. 52—70.
Google Scholar
Maresz T.: Rzeka Bug granicą narodów, o dziejach których uczniowie dowiadują się ze współczesnych podręczników do historii. W: „Duża i mała ojczyzna” w świadomości historycznej, źródłach i edukacji. Red. B. Burda, M. Szymczak. Zielona Góra 2010, s. 303—314.
Google Scholar
Maresz T.: „Swojskość i obcość”. Jedno wydarzenie historyczne i rożna jego ocena, dokonywana przez historyków. W: „Historia i społeczeństwo. Dziedzictwo epok”. Edukacja historyczna w szkole ponadgimnazjalnej po 2013 roku. Red. M. Fic. Katowice—Bielsko‑Biała 2012, s. 130—151.
Google Scholar
Maresz T.: Wspólne dzieje, a odmienna ich prezentacja oraz ocena w polskiej i rosyjskiej narracji podręcznikowej. W: Dobre i złe sąsiedztwa. Historia kluczem do zrozumienia współczesnych relacji międzysąsiedzkich. Red. T. Maresz, K. Grysińska‑Jarmuła. Bydgoszcz 2016, s. 376—394.
Google Scholar
Maternicki J., Majorek C., Suchoński A.: Dydaktyka historii. Warszawa 1994.
Google Scholar
Podręcznik historii — perspektywy modernizacji. Red. M. Kujawska. Poznań 1994.
Google Scholar
Polska i jej wschodni sąsiedzi. T. 1—10. Red. A. Andrusiewicz. Rzeszów 1997—2009.
Google Scholar
Polska i jej wschodni sąsiedzi w XX wieku. Studia i materiały ofiarowane prof. dr. hab. Michałowi Gnatowskiemu w 70‑lecie urodzin. Red. H. Konopka, D. Boćkowski. Białystok 2004.
Google Scholar
Polska i Ukraina w podręcznikach szkolnych i akademickich. Red. W. Bonusiak. Rzeszów 2002.
Google Scholar
Przeszłość w szkole przyszłości. Red. J. Walczak, A. Zielecki. Częstochowa 1997.
Google Scholar
Składanowski H.: Relacje sowiecko‑polskie w podręcznikach do nauczania historii w systemie oświatowym Rosji bolszewickiej i ZSRS w latach 1917—1991. Toruń 2014.
Google Scholar
Stosunki polsko‑ukraińskie w szkolnej edukacji historycznej od XIX do XXI wieku. Red. H. Wójcik‑Łagan. Kielce 2005.
Google Scholar
Williamson D.G.: Zdradzona Polska. Napaść Niemiec i Związku Radzieckiego w 1939 roku. Poznań 2010.
Google Scholar