Literatura
Google Scholar
Andrews E., 2020, Disability as Diversity: Developing Cultural Competence, New York.
Google Scholar
Avelin H., ed., 2009, Unseen Childhoods. Disabled Characters in 20th-Century Books for Girls, London.
Google Scholar
Baluch A., 2003, Czytać ciałem — czy to możliwe?, w: tejże, Od ludus do agora: rozważania o książkach dla dzieci i młodzieży i o sposobach lektury, które wiodą od zabawy do poważnej rozmowy o literaturze, Kraków, s. 97—101.
Google Scholar
Baskin B., Harris K., 1977, Assessing and Using Juvenile Fiction Portraying the Disabled, in: Notes from a Different Drummer: A Guide to Juvenile Fiction Portraying the Handicapped, New York, s. 38—72.
Google Scholar
Clarke D, 2013, Daylight: A True Story of Childhood Schizophrenia, Ohio.
Google Scholar
Czabanowska-Wróbel A., 2015, [Ta dziwna] instytucja zwana literaturą dla dzieci. Historia literatury dla dzieci w perspektywie kulturowej, w: Łebkowska A., Bolecki W., red., Kulturowa historia literatury, Warszawa
Google Scholar
Davis L., 1997, The Disability Studies Reader, London.
Google Scholar
Fidowicz A., 2016, Niepełnosprawność w polskiej literaturze dla dzieci XIX wieku, „Wielogłos”, 4(30), s. 11—126, doi: 10.4467/2084395XWI.16.032.6860.
Google Scholar
Fidowicz A., 2017, Niepełnosprawność w najnowszej polskiej prozie dla młodzieży — między ableizmem a idolatrią, „Fragile”, 1(35).
Google Scholar
Fidowicz A., 2020, Polska literatura dziecięca i młodzieżowa w odbiciu crip theory. Wybrane przykłady, „Paidia i Literatura”, nr 2, s. 35—42. doi: 10.31261/PiL.2020.02.03.
Google Scholar
Ganczar M., Gielata I., Ładoń M., 2019, Fragmenty dyskursu maladycznego, Gdańsk.
Google Scholar
Hołub J., 2018, Żeby umarło przede mną. Opowieści matek niepełnosprawnych dzieci, Wołowiec.
Google Scholar
Hołub J., 2020, Niegrzeczne. Historie dzieci z ADHD, autyzmem i zespołem Aspergera, Wołowiec.
Google Scholar
Keith L., 2001, Take Up the Bed and walk. Death, Disability and Cure in Classic Fiction for Girls, New York.
Google Scholar
Korczak J., 1901, Dzieci ulicy, Warszawa.
Google Scholar
Kozioł M., 2017, Skrzynia władcy piorunów, Warszawa.
Google Scholar
Kozioł M., 2017, Tajemnica przeklętej harfy, Warszawa.
Google Scholar
Ładoń M., Choroba jako literatura. Studia maladyczne, Kraków.
Google Scholar
Muca K., 2019, Poiesis doświadczenia, poiesis tożsamości, Gdańsk.
Google Scholar
Muca K., 2020, Doświadczenie i różnica. Status przedmiotu badań i tożsamość badaczy w studiach o niepełnosprawności, „Teksty Drugie”, 2, s. 13—29.
Google Scholar
Naidoo J.C., Dahlen S.P., eds., 2013, Diversity in Youth Literature: Opening Doors through Reading, Chicago.
Google Scholar
Nasiłowska A., 2020, Leczenie przez opowiadanie, „Teksty Drugie”, nr 2, s. 7—11.
Google Scholar
Niewiadomska C., 1903, Nowa gwiazdka, Petersburg.
Google Scholar
Nikolajeva M., 2016, Recent Trends in Children’s Literature Research. Return to the Body, „IRCL”, 9 (2), s. 132—145.
Google Scholar
Nycz R., 2017, Kultura jako czasownik. Sondowanie nowej humanistyki, Kraków.
Google Scholar
Okołowiczówna S., 1908, Ulicznicy, Kraków.
Google Scholar
O’Sullivan E., 2000, Kinderliterarische Komparatistik, Heilderberg.
Google Scholar
Porzuczek S., 2020, Mapowanie bólu. Lektura — spojrzenie — afekt, Kraków.
Google Scholar
Reimann M., 2019, Nie przywitam się z państwem na ulicy. Szkic o doświadczeniu niepełnosprawności, Wołowiec.
Google Scholar
Sigurjónsdóttir H., 2015, Cultural Representation of Disability in Children’s Literature, in: Traustadóttir R., Ytterhus B. Egilson S., Berg B., eds., Childhood and Disability in the Nordic Countries. Being, Becoming, Belonging, New York, s. 115—130.
Google Scholar
Szczygielski M., 2016, Za niebieskimi drzwiami, Warszawa.
Google Scholar
Terakowska D., 2014, Poczwarka, Kraków.
Google Scholar
Walczowska-Dutka M., 2005, Program komunikacji dla dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, Kraków.
Google Scholar
Zdrodowska M., 2016, Między aktywizmem a akademią. Studia nad niepełnosprawnością, „Teksty Drugie”, nr 5, s. 384—403, doi: 10.18318/td.2016.5.25.
Google Scholar