Barthes R., 1998, Od dzieła do tekstu, Markowski M.P., przeł., „Teksty Drugie” nr 6 (54), s. 187—195.
Google Scholar
Eco U., Rorty R., Culler J., Brooke-Rose C., 1992, Interpretation and Overinterpretation, ed. by S. Collini, Cambridge.
Google Scholar
Foucault M., 2009, Nadzorować i karać. Narodziny więzienia, Komendant T., przeł., Warszawa.
Google Scholar
Gombrowicz W., 2007, Ferdydurke, Bolecki W., oprac., Kraków.
Google Scholar
Houellebecq M., 2018, Uległość, Geppert B., przeł., Warszawa.
Google Scholar
Koziołek K., 2017, Czas lektury, Katowice.
Google Scholar
Koziołek R., 2006, Maski czytania, w: Kisiel M., Tramer M., red., Intymność wyrażona, Katowice.
Google Scholar
Koziołek R., 2007, Szeregowy pracownik nauki o literaturze, o sobie samym, języku i wielkim cmentarzu literatury, „Teksty Drugie”, nr 1 (102), s. 192—201.
Google Scholar
Márai S., 2006, Księga ziół, Netz F., przeł., Warszawa.
Google Scholar
Markowski M.P., 2014, Lewica akademicka: między hipokryzją i iluzją, „Teksty Drugie”, nr 1 (145), s. 208—214.
Google Scholar
Nusssbaum M.C., 2002, Czytać, aby żyć, Bielik-Robson A., przeł., „Teksty Drugie”, nr 1—2 (73/74), s. 7—24.
Google Scholar
Nussbaum M.C., 2016, Nie dla zysku. Dlaczego demokracja potrzebuje humanistów, Pawłowski Ł., przeł., Warszawa.
Google Scholar
„Pamiętnik Literacki”, 2010, nr 3.
Google Scholar
Rudnicki J., 2011, Palę lektury, „Książki. Magazyn do Czytania”, nr 1 (1), s. 16—18.
Google Scholar
Żółtowski D., 2019, Kilka uwag o kondycji nauczyciela, „Kwartalnik Edukacyjny”, nr 1 (96), s. 95—102.
Google Scholar