Barthes R., 2020, Światło obrazu. Uwagi o fotografii, tłum. J. Trznadel, Wydawnictwo Aletheia, Warszawa.
Google Scholar
Biblia Tysiąclecia, https://www.biblia.pl/ [dostęp: 20.10.2024].
Google Scholar
Bilewicz M., 2024, Traumaland: Polacy w cieniu przeszłości, Wydawnictwo Mando, Kraków.
Google Scholar
Boużyk M., 2024, Człowiek – mit – wychowanie. W poszukiwaniu modelu kształcenia humanistycznego, Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Kardynała Stefana Wyszyńskiego, Warszawa.
Google Scholar
„Forum Pedagogiczne” 2022, T. 12, nr 2: Pedagogika lasu, red. M. Paluch, M. Klimski, J. Niewęgłowski, pobrano z: https://czasopisma.uksw.edu.pl/index.php/fp/issue/view/891/237 [20.10.2024].
Google Scholar
Grabowski M., 2006, Historia upadku. Ku antropologii adekwatnej, Wydawnictwo WAM, Kraków.
Google Scholar
Kilian M., Paluch M., 2023, Human Self-experience in the Garden: Horticulotherapy from an Ontological-Axiological Perspective, „Studia Ecologiae et Bioethicae”, vol. 21, no. 3, s. 7–18, https://doi.org/10.21697/seb.2023.26.
Google Scholar
Kofta J. (tekst), Pietrzak J. (muzyka), [b.r.], Pamiętajcie o ogrodach, Fundacja im. Jonasza Kofty „Pamiętajcie o naszych ogrodach”, http://www.kofta.pl/nuty/7/pamietajcie-o-ogrodach-nuty [dostęp: 20.10.2024].
Google Scholar
Konczal A., 2017, Antropologia lasu. Leśnicy a percepcja i kształtowanie wizerunków przyrody w Polsce, Instytut Badań Literackich PAN. Wydawnictwo–Wydawnictwo Naukowe UAM, Warszawa.
Google Scholar
Kwaśnica R., 2014, Dyskurs edukacyjny po inwazji rozumu instrumentalnego. O potrzebie refleksyjności, Wrocław, Wydawnictwo Naukowe Dolnośląskiej Szkoły Wyższej Edukacji.
Google Scholar
Maliszewski K., 2021, Bez-silna edukacja. O kształceniu kruchego, Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego, Katowice.
Google Scholar
Michalski Ł., 2020, Likwidacja Europy. Totalizm i demokracja w rozważaniach Zygmunta Mysłakowskiego, „Chowanna”, nr 2 (55), s. 1–24, https://doi.org/10.31261/CHOWANNA.2020.55.08.
Google Scholar
Michał Paluch, 2021, Prof. Tadeusz Sławek, „Akteon, czyli sceny leśne. Kilka wędrówek po lesie literatury”, YouTube, Michał Paluch, 27.09.2021, https://www.youtube.com/watch?v=YnLmmk3iPMQ [dostęp: 20.10.2024].
Google Scholar
Paluch M., 2021, Kompetencje głębokie – inne spojrzenie na samych siebie i na to, co dookoła, w: Edukacja w sytuacji (post)pandemii. Wyzwania i perspektywy, red. M. Dycht, E. Śmiechowska-Petrovskij, Wydawnictwo Adam Marszałek, Toruń, s. 139–155.
Google Scholar
Paluch M., 2022, Pedagogika lasu i pierwsze ścieżki jej teoretycznej konceptualizacji, „Forum Pedagogiczne”, T. 12, nr 2, s. 17–30, https://doi.org/10.21697/fp.2022.2.02.
Google Scholar
Paluch M., 2023, Kompetencje głębokie, w: Słownik wyrazów ratujących życie, red. M. Paluch, Oficyna Wydawnicza „Impuls”, Kraków, s. 561–564.
Google Scholar
Paluch M., Tempczyk-Nagórka Ż., 2022, Kompetencje głębokie – doświadczenie zreflektowania się, w: Wsparcie psychologiczno-pedagogiczne w polskiej szkole w sytuacji pandemii i postpandemii. Od wsparcia on-line po zmiany off-line, red. K. Kuracki, Ż. Tempczyk-Nagórka, Wydawnictwo Adam Marszałek, Toruń, s. 172–195.
Google Scholar
Pankalla A., Klaus Z., 2010, Mitoterapia. Historia, teoria i praktyka, Black Unicorn–Poznańskie Wydawnictwo Psycho-Kulturowe PWP, Jastrzębie Zdrój–Poznań.
Google Scholar
Piecuch J., 2011, Fenomenologia doświadczenia granicznego w ujęciu Józefa Tischnera, „Argument”, nr 1, s. 239–258, pobrano z: https://cejsh.icm.edu.pl/cejsh/element/bwmeta1.element.desklight-0a82c849-da6d-4f14-9f8e-b047c1ffc826/c/06_argument-2-04-piecuch.pdf [20.10.2024].
Google Scholar
Przanowska M., 2013, Człowiek jako pytanie. O dialektycznym transcendowaniu w doświadczeniu kształtującego słuchania, „Kwartalnik Pedagogiczny”, nr 228, s. 49–76.
Google Scholar
Przanowska M., 2019, Listening and Acouological Education, Wydawnictwo Uniwersytetu Warszawskiego, Warszawa.
Google Scholar
Rykowski K., 2022, Pytania o las jako medium pedagogiczne, „Forum Pedagogiczne”, T. 12, nr 2, s. 31–46, https://doi.org/10.21697/fp.2022.2.03.
Google Scholar
Sobota D.R., 2019, Filozofia lasu. Przyroda jako „nowe” zadanie humanistyki, „Academia”, nr 3–4/59–60, s. 22–25, pobrano z: https://journals.pan.pl/Content/114847/PDF/8_Las_Filozofia.pdf?handler=pdf [11.10.2024].
Google Scholar
Szpunar M., 2023, O poezjoterapii i sile bezsilnej poezji, w: Słownik wyrazów ratujących życie, red. M. Paluch, Oficyna Wydawnicza „Impuls”, Kraków, s. 358–369.
Google Scholar
Tischner J., 1999, Wydarzenie mowy, „Przegląd Filozoficzny – Nowa Seria”, R. 8, nr 2 (30), s. 63–72.
Google Scholar
Wojtyła K., 2000, Osoba i czyn oraz inne studia antropologiczne, red. T. Styczeń i in., wyd. 3, Towarzystwo Naukowe KUL, Lublin.
Google Scholar
Wolynn M., 2017, Nie zaczęło się od ciebie. Jak dziedziczona trauma wpływa na to, kim jesteśmy[,] i jak zakończyć ten proces, tłum. M. Reimann, Wydawnictwo Czarna Owca, Warszawa.
Google Scholar
Woroniecki J., 2008, W szkole wychowania. Teksty wybrane, Wydawnictwo „Fundacja Servire Veritati”–Instytut Edukacji Narodowej, Lublin.
Google Scholar