Literatura
Google Scholar
Applegate K., 2018, Drzewo życzeń, Glasenapp, M., przeł., Warszawa.
Google Scholar
Bardijewska L., 2016, Kot Karima i obrazki, Łódź.
Google Scholar
Bregman R., 2020, Homo sapiens. Ludzie są lepsi niż myślisz, Skowrońska, E., przeł., Wrocław.
Google Scholar
Czabanowska-Wróbel A., 2013, „Ta dziwna instytucja” zwana literaturą dla dzieci. Historia literatury w perspektywie kulturowej, „Teksty Drugie”, nr 5(143), s. 13-24.
Google Scholar
Gawryluk B., 2016, Teraz tu jest nasz dom, Łódź.
Google Scholar
Gis A., 2018, Lekcje o wartościach, „Polonistyka. Innowacje”, nr 7, s. 141—151.
Google Scholar
Kidd D.C., Castano E., 2013, Reading Literary Fiction Improves Theory of Mind, “Science”, no. 342, s. 377—380.
Google Scholar
Koopman E.M., 2016, Effects of “literariness” on Emotions and on Empathy and Reflection after Reading, “Psychology of Aesthetics, Creativity, and the Arts”, 10 (1), s. 82—98.
Google Scholar
Kosmowska B., 2016, Niezłe ziółko, Warszawa.
Google Scholar
Kozłowski T., 2020, Zanim będzie za późno. O potrzebie rozwoju kompetencji społecznych w edukacji, Warszawa.
Google Scholar
Mikołajewski J., 2016, Wędrówka Nabu, Budapeszt—Kraków.
Google Scholar
Niesporek-Szamburska B., Wójcik-Dudek M., red., 2013, Nowe opisanie świata. Literatura i sztuka dla dzieci i młodzieży w kręgach oddziaływań, Katowice.
Google Scholar
Rosling H., Rosling O., Rosling-Ronnlund A., 2018, Factfulness. Dlaczego świat jest lepszy, niż myślimy, czyli jak stereotypy zastąpić realną wiedzę, Popławska M., przeł., Poznań.
Google Scholar
Skowera M., 2007, Bezpieczna i pożyteczna kraina niedorosłości. Literatura dziecięca jako konstrukt. „Jednak Książki. Gdańskie Czasopismo Humanistyczne”, nr 7, s. 13—29.
Google Scholar
Słowik S., 2020, Drugie śniadanie, w: tejże, Nadzieja, Warszawa, s. 129—145.
Google Scholar
Tokarczuk O., 2020, Czuły narrator, Warszawa.
Google Scholar
Witek R., 2016, Chłopiec z Lampedusy, Łódź.
Google Scholar
Wróblewski M., 2018, Zmącone nadzieje, czyli literatura „czwarta” na najwyższym biegu, „Polonistyka. Innowacje” nr 7, s. 29—38.
Google Scholar
Źródła internetowe
Google Scholar
https://www.ore.edu.pl/wp-content/uploads/2018/03/podstawa-programowa-ksztalcenia-ogolnego-z-komentarzem.-szkola-podstawowa-jezyk-polski.pdf [data dostępu: 15.01.2021].
Google Scholar