Literatura
Google Scholar
Brach-Czaina J., 1999, Szczeliny istnienia, Kraków.
Google Scholar
Cieślikowski J., 1967, Wielka zabawa. Folklor dziecięcy, wyobraźnia dziecka, wiersze dla dzieci, Wrocław.
Google Scholar
Dąbrówka A. i in., 1998, Słownik synonimów, Warszawa.
Google Scholar
Féral J., 2010, Odpadki i zagadki: od Mony Lisy do Rambo, Borowski M., Sugiera M., przeł., „Didaskalia”, nr 95, s. 36—41.
Google Scholar
Iwasiów I., 2015, Twórczość niepozorna na barykadzie codzienności, w: Grądziel-Wójcik J., Kwiatkowska A., Marzec L., red., Twórczość niepozorna. Szkice o literaturze, Kraków, s. 17—26.
Google Scholar
Kantor T., 1976, Realność najniższej rangi (notatki), w: Tegoż, Ambalaże, Warszawa.
Google Scholar
Kopytoff I., 2005, Kulturowa biografia rzeczy — utowarowienie jako proces, w: Kempny M., Nowicka E., red., Badanie kultury. Elementy teorii antropologicznej, Warszawa.
Google Scholar
Książek M., 2013, Jakuck. Słownik miejsca, Wołowiec, s. 17—18.
Google Scholar
Kulisz M., 2007, Recykling a kultura, „ER(R)Go. Teoria — Literatura — Kultura”, nr 1, s. 23—29.
Google Scholar
Olsen B., 2013, W obronie rzeczy. Archeologia i ontologia przedmiotów, Shallcross B., przeł., Warszawa.
Google Scholar
Rąbkowska E., 2016, „Śmieciowe” zwierzęta (trash animals) i „dzieci śmieci”. Relacje dziecka i zwierzęcia w literaturze dla dzieci i młodzieży, w: Mik A., Pokora P., Skowera M., red., Czytanie menażerii. Zwierzęta w literaturze dziecięcej, młodzieżowej i fantastycznej, Warszawa, s. 31—52.
Google Scholar
Rybczyński W., 1996, Dom. Krótka historia idei, Husarska K., przeł., Gdańsk—Warszawa.
Google Scholar
Skowera M., 2019, W krainie odpadów. „Wszystkie śmieci LonNiedynu” Chiny Miéville’a, w: Mik A., Niewczerzał M., Rąbkowska E., Leszczyński G., red., O czym mówią rzeczy? Świat przedmiotów w literaturze dziecięcej i młodzieżowej, Warszawa, s. 197—221.
Google Scholar
Sommer M., 2003, Zbieranie. Próba filozoficznego ujęcia, Merecki J., przeł., Warszawa.
Google Scholar
Ungeheuer-Gołąb A., 2018, Inny Ja. O zabawkach jako bohaterach utworów literackich dla dzieci, „Edukacja Elementarna w Teorii i Praktyce”, nr 3, s. 75—93.
Google Scholar
Ungeheuer-Gołąb A., 2020, O istocie żywych bytów w literaturze dla dzieci i młodzieży (na przykładzie prozy dla dzieci i młodzieży), w: Niesporek-Szamburska B., Wójcik-Dudek M., red., Zmysły i literatura dla dzieci dla dzieci i młodzieży, Katowice, s. 63—72.
Google Scholar
Ungeheuer-Gołąb A., 2021, Co powiedziały mi skarpetki… — wzór bohatera literackiego w prozie Justyny Bednarek, „Edukacja Elementarna w Teorii i Praktyce”, nr 4 (62), s. 69—80.
Google Scholar
Wądolny-Tatar K., 2011, Renaty Piątkowskiej opowiadania z ramą, „Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. Studia Historicolitteraria” XI, s. 97—103.
Google Scholar
Zabawa K., 2013, Narrator — autor. Strategie narracyjne, w: tejże, Rozpoczęta opowieść. Polska literatura dla dzieci i młodzieży po 1989 roku wobec kultury współczesnej, Kraków, s. 228—234.
Google Scholar
Źródła internetowe
Google Scholar
Piekarski P., Lepię dawne mity na nowo [Wywiad z Justyną Bednarek]. https://www.granice.pl/publicystyka/justyna-bednarek-wywiad-smopsy/2034/1 [data dostępu: 21.01.22].
Google Scholar
Stuch M., Nie mam problemu, by uczynić ze skarpetki bohatera romantycznego [Wywiad z Justyną Bednarek]. https://warszawa.naszemiasto.pl/justyna-bednarek-nie-mam-problemu-by-uczynic-ze-skarpetki/ar/c13-3850598 [data dostępu: 21.01.22].
Google Scholar
Świerżewska E., Zawsze jest 1000% satysfakcji [rozmowa z Justyną Bednarek]. https://www.empik.com/empikultura/zawsze-jest-1000-satysfakcji-rozmowa-z-justyna-bednarek,114533,a [data dostępu: 21.01.22].
Google Scholar