Opublikowane: 2020-12-10

Trudne miejsca w nauczaniu wymowy polskiej 
w środowisku bułgarskojęzycznym

Wirginia Mirosławska

Abstrakt

The article deals with phonetic mistakes made by the students of Polish at The University of Veliko Turnovo (Bulgaria). The research covers over 50 students who studied Polish in 2008–2012, with the main focus on the recurrent mistakes and their sources. Language interference is the cause of the most frequent mistakes, such as the reduction of unstressed vowels, the confusion of [ł], [l] i [ṷ], the reduction in articulation of the geminates into one short sound, incorrect palatalisation or dispalatalisation of consonants. Another source of these mistakes lies in the difficulties in recognition and articulation of sounds that do not exist in Bulgarian: nasal vowels, [y], alveolo­palatals [ś], [ź], and the affricates [ć] and [1].

Pobierz pliki

Zasady cytowania

Mirosławska, W. (2020). Trudne miejsca w nauczaniu wymowy polskiej 
w środowisku bułgarskojęzycznym. Postscriptum Polonistyczne, 12(2), 303–309. Pobrano z https://journals.us.edu.pl/index.php/PPol/article/view/10548

Tom 12 Nr 2 (2013)
Opublikowane: 2020-12-16


ISSN: 1898-1593
eISSN: 2353-9844
Ikona DOI 10.31261/PS_P

Wydawca
Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego | University of Silesia Press

Ta strona używa pliki cookie dla prawidłowego działania, aby korzystać w pełni z portalu należy zaakceptować pliki cookie.