Eberhardt K., 1967, Wojciech Has, Warszawa.
Google Scholar
Haltof M., 2004, Kino polskie, przeł. Przylipiak M., Gdańsk.
Google Scholar
Helman A., 2005, Ten smutek hiszpański. Konteksty twórczości filmowej Carlosa Saury. Kraków.
Google Scholar
Hendrykowski M., 1998, „Polska szkoła filmowa” jako formacja artystyczna, w: Nurczyńska-Fidelska E., Stolarska B., red., „Szkoła polska” – powroty, Łódź.
Google Scholar
Jackiewicz A., 1956, Z ziemi włoskiej do polskiej, Warszawa (przedruk w: Jackiewicz A., 1956, Latarnia czarnoksięska, Warszawa).
Google Scholar
Janicki S., 1962, Polscy twórcy filmowi o sobie (wywiad ze Stanisławem Lenartowiczem). Warszawa.
Google Scholar
Lipman J. – J. Lipman o sobie. Dwa wywiady. Tworzenie jest aktem wyboru…, 2005, w: Lubelski T., red., Zdjęcia: Jerzy Lipman, Warszawa.
Google Scholar
Lubelski T., 1992, Strategie autorskie w polskim filmie fabularnym lat 1945–1961, Kraków.
Google Scholar
Maron M., 2005, Pokolenie, w: Lubelski T., red., Zdjęcia: Jerzy Lipman, Warszawa.
Google Scholar
Michałek B., 1975, Polska przygoda neorealizmu, „Kino”, nr 1.
Google Scholar
Nurczyńska-Fidelska E., 1998, „Czarny realizm”. O stylu i jego funkcji w filmach nurtu współczesnego, w: Nurczyńska-Fidelska E., Stolarska B., red., „Szkoła polska” – powroty, Łódź.
Google Scholar
Nurczyńska-Fidelska E., 1998, 1955–1975: Lata nobilitacji, lata autorów, w: Rek J., Ostrowska E., red., Kino ma 100 lat. Dekada po dekadzie, Łódź.
Google Scholar
Toeplitz K.T., 1956, Grochem o ekran, Warszawa.
Google Scholar
Wajda A. 1996 – Wajda. Filmy. Warszawa.
Google Scholar
Wollen P., 1969, Signs and Meanings in the Cinema, London.
Google Scholar
Wójcik J., 2006, Labirynt światła (oprac. Seweryn Kuśmierczyk), Warszawa.
Google Scholar