Haltof M., 2004, The Cinema od Krzysztof Kieślowski: Variations on Destiny and Chance, Londyn.
Google Scholar
Hendrykowski M., Jazdon M., 1996, Fragmenty spotkania z Krzysztofem Kieślowskim (24.02.1996), „Kino”, nr 5, s. 9–12.
Google Scholar
Horton A.J., 2002, „Inhaling a Unique Atmosphere – Central and Eastern European Film at the 37th Karlovy Vary” Senses of Cinema 22 (wrzesień – październik 2002), http://www.sensefofcinema.com/contents/festivals/02/22/karlovy37.html
Google Scholar
Jankun-Dopartowa M., 1995, Trójkolorowy transparent: Vive le chaos!, „Kino”, nr 6, s. 4–7.
Google Scholar
Kieślowski K., 1981, In Depth Rather than in Breadth, „Polish Perspectives”, nr 24 6–7 (1981), s. 67–71 (polska wersja: Kieślowski K., 1981, Głęboko, zamiast szeroko, „Dialog” nr 1 (1981), s. 109–111).
Google Scholar
Kieślowski K., Piesiewicz K., 1997, Raj „Dialog”, nr 3, s. 5–33.
Google Scholar
Kieślowski K., Piesiewicz K., 1999, Raj, Piekło, Czyściec, Warszawa.
Google Scholar
Kołodyński A., 2001, Jadźka i Romek, „Kino”, nr 3, s. 4.
Google Scholar
Kosmala K., 2005, Cinema is Yet a Deadly Serious Matter, w: Kieślowski dziś: studenckie wydawnictwo okolicznościowe 1 (21 listopada 2005), s. 5.
Google Scholar
Mazierska E., 2005, The Motif of Escape in Recent Polish Films, „New Cinemas: Journal of Contemporary Film 3.1”, s. 17–28.
Google Scholar
Petrycki J., 1997, Kiedy jeszcze lubiliśmy rejestrować świat, w: Lubelski T., red., Kino Krzysztofa Kieślowskiego, Kraków, s. 177–185.
Google Scholar
Piesiewicz K., 1997, Piekło. Nowela filmowa, „Dialog”, nr 5, s. 5–31.
Google Scholar
Piesiewicz K., Lipiec-Wróblewska A., 1998a, Nadzieja, „Dialog”, nr 11, s. 5–32.
Google Scholar
Piesiewicz K., Lipiec-Wróblewska A., 1998b, Wiara. Nowela filmowa, „Dialog”, nr 3, s. 5–28.
Google Scholar
Przylipiak M., 1997a, Filmy fabularne Krzysztofa Kieślowskiego w zwierciadle polskiej krytyki filmowej, w: Lubelski T., red., Kino Krzysztofa Kieślowskiego, Kraków 1997.
Google Scholar
Przylipiak M., 1997b, Monter i studentka, czyli jak to było naprawdę z niszczeniem Krzysztofa Kieślowskiego przez polską krytykę filmową, „Kino”, nr 3, s. 6–9.
Google Scholar
Rudziński K., 2001, Anioł stróż z miasta Łodzi, „Kino”, nr 10, s. 25.
Google Scholar
Sobolewski T., 1995, Peace and Rebellion: Some Remarks on the Creative Output of Krzysztof Kieślowski, w: Nurczyńska-Fidelska E., Batko Z., red., Polish Cinema in Ten Takes, Łódź, s. 123–37.
Google Scholar
Sobolewski T., 1997, Twarzą w twarz, „Kino”, nr 3, s. 4.
Google Scholar
Sobolewski T., 2005, Pani Bovary to ja, „Kino”, nr 9, s. 94.
Google Scholar
Stok D., 1993, red., Kieślowski on Kieślowski, London.
Google Scholar
Woodward, S., red., 2009, After Kieślowski. The Legacy of Krzysztof Kieślowski, Detroit.
Google Scholar
Zarębski K.J., 2001a, Ciągłość (wywiad z Michałem Rosą), „Kino”, nr 10, s. 23–24.
Google Scholar
Zarębski K.J., 2001b, Zatrzymać się w ciszy (wywiad z Krzysztofem Piesiewiczem), „Kino”, nr 10, s. 20–22.
Google Scholar
Zarębski K.J., 2005, Każdy mój film jest poszukiwaniem, „Kino”, nr 10, s. 72.
Google Scholar
Zawiśliński S., 2005, Kieślowski. Ważne, żeby iść…, Warszawa.
Google Scholar