Anusiewicz J., Dąbrowska A., Fleischer M., 2000, Językowy obraz świata i kultura, w: Dąbrowska A., Anusiewicz J., red., Językowy obraz świata i kultura, Wrocław.
Google Scholar
Bartmiński J., 2001, O językowym obrazie świata Polaków końca XX wieku, w: Dubisz S., Gajda S., red., Polszczyzna XX wieku. Ewolucja i perspektywy rozwoju, Warszawa.
Google Scholar
Cudak R., Hajduk-Gawron W., Madeja A., red., 2018, Na wyrywki. 100 cytatów z polskiej poezji i dramatu, które powinien znać także cudzoziemiec, Katowice.
Google Scholar
Grossman E., 2019, O zjawisku „transjęzykowości” (translanguaging) na przykładzie brytyjskiej literatury dziecięcej o tematyce migracyjnej, w: Frukacz K., red., Literatura polska w świecie. Recepcja i adaptacja – mecenaty i migracje. Prace ofiarowane profesorowi Romualdowi Cudakowi, Katowice.
Google Scholar
Hajduk-Gawron W., 2019, Strategie akulturacyjne a glottodydaktyka, w: Frukacz K., red., Literatura polska w świecie. Recepcja i adaptacja – mecenaty i migracje. Prace ofiarowane profesorowi Romualdowi Cudakowi, Katowice.
Google Scholar
Janus-Sitarz A., 2004, Stereotypy narodowościowe a nauczanie języka polskiego jako obcego, w: Dąbrowska A., red., Wrocławska dyskusja o języku polskim jako obcym. Materiały z międzynarodowej konferencji Stowarzyszenia „Bristol”, Wrocław.
Google Scholar
Kasdepke G., 2007, Wielka księga detektywa Pozytywki, Warszawa.
Google Scholar
Kasdepke G., 2001, Co to znaczy…: 101 zabawnych historyjek, które pozwolą zrozumieć znaczenie niektórych powiedzeń, Łódź.
Google Scholar
Klimczuk A., 2013, Hipoteza Sapira–Whorfa – Przegląd argumentów zwolenników i przeciwników, „Kultura – Społeczeństwo – Edukacja”, nr 1 (3), Poznań.
Google Scholar
Koziołek R., 2016, Dobrze się myśli literaturą, Katowice.
Google Scholar
Kramsch C., 1993, Context and Culture in Language Teaching, Oxford.
Google Scholar
Krasuska-Betiuk M., Kotarba M., 2017, Edukacja językowa dzieci imigrantów. Perspektywa glottodydaktyki interkulturowej, w: MarkowskaManista U., Pasamonik B., red. nauk., Kryzys migracyjny. Perspektywa pedagogicznopsychologiczna, t. 2, Warszawa.
Google Scholar
Pamuła-Behrens M., 2018, Język edukacji szkolnej w integracyjnym modelu wsparcia ucznia z doświadczeniem migracji w rodzinie, „Postscriptum Polonistyczne”, nr 2.
Google Scholar
Sapir E., 1978, Kultura, język, osobowość, przeł. Stanosz B., Zimand R., wstęp Wierzbicka A., Warszawa.
Google Scholar
Winnicka E., 2014, Angole, Wołowiec.
Google Scholar
Zarzycka G., 2004, Linguakultura – czym jest, jak ją badać i „otwierać”, w: Dąbrowska A., red., Wrocławska dyskusja o języku polskim jako obcym. Materiały z międzynarodowej konferencji Stowarzyszenia „Bristol”, Wrocław.
Google Scholar
Żuk G., 2010, Językowy obraz świata w polskiej lingwistyce przełomu wieków, w: Karwatowska M., Siwiec A., red. Przeobrażenia w języku i komunikacji medialnej na przełomie XX i XXI wieku, Chełm.
Google Scholar
Netografia
Google Scholar
Schleppegrell M.J., 2012, Academic Language in Teaching and Learning Introduction to the Special Issue, „The Elementary School Journal”, vol. 112, no. 3, Chicago, http://www.jstor.org/stab le/10.1086/663297 [dostęp: 04.07.2019].
Google Scholar