Aubert J.‑L.: Naucz swoje dziecko słuchać. Odpowiedzi na pytania najczęściej zadawane przez rodziców. Tłum. A. Wróblewski. Warszawa 2007.
Google Scholar
Chyb M.U.: Sprawności receptywno‑produktywne w kształceniu sprawności słuchania. „Kształcenie Językowe” 2017, t. 15 (25), s. 27—39.
Google Scholar
Dźwięki mowy. Program kształtowania świadomości fonologicznej dla dzieci przedszkolnych i szkolnych. Red. A. Mauer. Kraków 2009.
Google Scholar
Howatt A., Dakin J.: Materiały do pracy w laboratorium językowym. Tłum. E. Moszczak. W: Kurs edynburski językoznawstwa stosowanego. T. 2: Techniki w językoznawstwie stosowanym. Red. J.P.B. Allen, S. Pit Corder, A. Davies. Warszawa 1983, s. 84—115.
Google Scholar
Jańczyk G.: Kształtowanie sprawności językowych w gimnazjum. Pisanie, mówienie, słuchanie. Kraków 2002.
Google Scholar
Komorowska H.: Metodyka nauczania języków obcych. Warszawa 1999.
Google Scholar
Król F.: Sztuka czytania. Warszawa 1982.
Google Scholar
Lipińska E.: Słuchanie — sprawność zaniedbywana. „Przegląd Polonijny” 1994, z. 4, s. 75—89.
Google Scholar
Malmquist E.: Nauka czytania w szkole podstawowej. Tłum. A. Thierry. Warszawa 1987.
Google Scholar
Mądry‑Kupiec M.: Komunikacja werbalna nauczyciela i ucznia na lekcji. Kraków 2011.
Google Scholar
Morreale S.P., Spitzberg B.H., Barge J.K.: Komunikacja między ludźmi. Motywacja, wiedza i umiejętności. Tłum. P. Izdebski, A. Jaworska‑Surma, D. Kobylińska. Warszawa 2007.
Google Scholar
Nocoń J.: Polecenia i pytania w podręcznikach do nauki o języku. Opole 1997.
Google Scholar
Skudrzyk A.: Czy zmierzch kultury pisma? O synestezji i analfabetyzmie funkcjonalnym. Katowice 2005.
Google Scholar
Wojtczuk K.: Zachowania językowe nauczycieli w sytuacji lekcji szkolnej. Siedlce 1996.
Google Scholar
Źródła internetowe
Google Scholar
Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 14 lutego 2017 r. w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz podstawy programowej kształcenia ogólnego dla szkoły podstawowej, w tym dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym lub znacznym, kształcenia ogólnego dla branżowej szkoły I stopnia, kształcenia ogólnego dla szkoły specjalnej przysposabiającej do pracy oraz kształcenia ogólnego dla szkoły policealnej. http://dziennikustaw.gov.pl/du/2017/356 [data dostępu: 18.03.2020].
Google Scholar
Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 30 stycznia 2018 r. w sprawie podstawy programowej kształcenia ogólnego dla liceum ogólnokształcącego, technikum oraz branżowej szkoły II stopnia. http://www.dziennikustaw.gov.pl/DU/2018/467 [data dostępu: 18.03.2020].
Google Scholar
Wśród znajomych i przyjaciół. https://gwo.pl/strony/2736/seo_link:wsrod-znajomych-i-przyjaciol [data dostępu: 18.03.2020].
Google Scholar
Wykaz cytowanych podręczników szkolnych
Google Scholar
Bobiński W.: Świat w słowach i obrazach 3. Język polski. Podręcznik do gimnazjum. Warszawa 2014.
Google Scholar
Budna K., Manthey J.: Język polski 4. Podręcznik dla szkół ponadgimnazjalnych. Kształcenie kulturowo‑literackie i językowe. Zakres podstawowy i rozszerzony. Pozytywizm. Młoda Polska. Gdynia 2014.
Google Scholar
Chmiel M., Doroszewski P., Herman W., Pomirska Z.: Słowa na czasie. Podręcznik do kształcenia literackiego i kulturowego dla klasy trzeciej gimnazjum. Straszyn k. Gdańska 2011.
Google Scholar
Chmiel M., Kostrzewa E.: Ponad słowami. Podręcznik do języka polskiego dla liceum i technikum. Zakres podstawowy i rozszerzony. Klasa 1. Część 1. Warszawa 2012.
Google Scholar
Chmiel M., Równy A.: Ponad słowami. Podręcznik do języka polskiego dla liceum i technikum. Zakres podstawowy i rozszerzony. Klasa 2. Część 1. Warszawa 2014.
Google Scholar
Derlukiewicz M.: Słowa na start! Podręcznik do kształcenia literackiego i kulturowego dla klasy szóstej szkoły podstawowej. Warszawa 2015.
Google Scholar
Herman W.: Słowa na czasie. Podręcznik do kształcenia językowego z ćwiczeniami dla klasy trzeciej gimnazjum. Straszyn k. Gdańska 2011.
Google Scholar
Kopciński J.: Przeszłość to dziś. Literatura, język, kultura. 3 klasa technikum i liceum. Warszawa 2014.
Google Scholar
Kościerzyńska J., Chmiel M., Szulc M., Gorzałczyńska‑Mróz A.: Nowe słowa na start! Podręcznik do języka polskiego dla klasy ósmej szkoły podstawowej. Warszawa 2018.
Google Scholar
Łuczak A., Murdzek A.: Język polski. Między nami 4. Gdańsk 2017.
Google Scholar
Łuczak A., Murdzek A.: Język polski. Między nami 6. Gdańsk 2014.
Google Scholar
Mrowcewicz K.: Przeszłość to dziś. Literatura, język, kultura. 1 klasa technikum i liceum. Część 1. Warszawa 2012.
Google Scholar
Nawarecki A., Siwicka D.: Przeszłość to dziś. Literatura, język, kultura. 1 klasa technikum i liceum. Część 2. Warszawa 2012.
Google Scholar
Paczoska E.: Przeszłość to dziś. Literatura, język, kultura. 2 klasa technikum i liceum. Część 1. Warszawa 2013.
Google Scholar