Opublikowane: 2020-10-06

Aktywizowanie rozwoju sprawności słuchania w języku polskim jako ojczystym

Marta Urszula Chyb Logo ORCID

Abstrakt

The aim of the present article is to present the typology of listening comprehension skills activated during Polish language lessons. What the author claims is that in Polish school two types of listening co-exist, namely: natural and activated. The former resembles conditions of natural communication, since a student assumes the role of text recipient, whereas the latter is a process of teaching the skills of listening comprehension. Based on questions and instructions elicited from selected school handbooks shows in what way the activated type of listening comprehension is taught as a part of Polish as a mother tongue lessons.

Pobierz pliki

Zasady cytowania

Chyb, M. U. (2020). Aktywizowanie rozwoju sprawności słuchania w języku polskim jako ojczystym. Z Teorii I Praktyki Dydaktycznej Języka Polskiego, 29, 157–171. https://doi.org/10.31261/TPDJP.2020.29.11

Cited by / Share

Tom 29 (2020)
Opublikowane: 2020-10-06


ISSN: 0208-5011
eISSN: 2353-9577
Ikona DOI 10.31261/TPDJP

Wydawca
Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego | University of Silesia Press

Ta strona używa pliki cookie dla prawidłowego działania, aby korzystać w pełni z portalu należy zaakceptować pliki cookie.