Čmejrková S., 2019, Jazyk a styl elektronické komunikace: čeština a počítačština, v: Jazyk a dialog: Výbor z textů, red. J. Hoffmannová, P. Kaderka, NLN, Praha, s. 351–360.
Google Scholar
Dočekal D., Müller J., Harris A., Heger L. et al., 2019, Dítě v síti: Manuál pro rodiče a učitele, kteří chtějí rozumět digitálnímu světu mladé generace, Mladá fronta, Praha.
Google Scholar
Gajda S., 2017, Język – językoznawstwo – wychowanie językowe, v: Język a edukacja 5: Uczenie języka ojczystego w czasach ponowoczesnych, red. A. Tabisz, Wydawnictwo Uniwersytetu Opolskiego, Opole, s. 15–23.
Google Scholar
Gregor M., Vejvodová P., Zvol si info., 2018, Nejlepší kniha o fake news!!! CPress, Brno.
Google Scholar
Hoffmannová J., 2010 / 2011a, Různé podoby současné komunikace: mezi mluveností a psaností. Část 1, „Český jazyk a literatura“, nr 2, s. 62–70.
Google Scholar
Hoffmannová J., 2010 / 2011b, Různé podoby současné komunikace: mezi mluveností a psaností. Část 2, „Český jazyk a literatura“, nr 4, s. 176–184.
Google Scholar
Kress G., 2010, A Grammar for meaning-making, v: Beyond the grammar wars, ed. T. Locke, Routledge, London, s. 233–253.
Google Scholar
Kršiak T., Štěpáník S., 2021 / 2022, K digitální kompetenci jako součásti RVP ZV, “Český jazyk a literatura“, nr 5, s. 231–239.
Google Scholar
Lirola M.M., Chovanec J., 2012, The dream of a perfect body come true: Multimodality in cosmetic surgery advertising, „Discourse & Society“, nr 5, s. 487–507.
Google Scholar
Machová S., Šamalová M., red., 2005, Výuka pragmatických aspektů řečové komunikace ve vyšších třídách gymnázií a na SOŠ, Pedagogická fakulta Univerzity Karlovy, Praha.
Google Scholar
Myhill D., 2005, Ways of knowing: Writing with grammar in mind, „English Teaching: Practice and Critique“, nr 3, s. 77–96.
Google Scholar
Niesporek-Szamburska B., 2010a, Media elektroniczne a język ucznia, v: Kształcenie językowe w dobie kultury masowej polisensorycznej, red. U. Kopeć, Z. Sibiga, Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, Rzeszów, s. 123–136.
Google Scholar
Niesporek-Szamburska B., 2010b, Oddziaływanie nowych mediów na zachowania językowe uczniów, „Studia Pragmalingwistyczne“, nr 2, s. 170–186.
Google Scholar
Nocoń J., 2017, Lingwodydaktyka wobec elektronicznych form komunikowania (się), v: Język a edukacja 5: Uczenie języka ojczystego w czasach ponowoczesnych, red. A. Tabisz, Wydawnictwo Uniwersytetu Opolskiego, Opole, s. 127–137.
Google Scholar
Nocoń J., 2018, Lingwodydaktyka na progu XXI wieku. Konteksty – koncepcje – dylematy, Wydawnictwo Uniwersytetu Opolskiego, Opole.
Google Scholar
Nocoń J., 2021, Język(i) komunikowania się w zglobalizowanym świecie – o ekologii języka w edukacji polonistycznej XXI wieku, v: Lekcja POLSKI(ego): Praktyki edukacyjne wobec niepokojów XXI wieku, T. 2: Praktyki edukacyjne, red. A. Gis et al., Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, Poznań, s. 251–264.
Google Scholar
Ogonowska A., 2014, Rola kompetencji kulturowych i medialnych w kształceniu polonistycznym, v: Polonistyka dziś – kształcenie dla jutra, red. K. Biedrzycki et al., Universitas, Kraków, s. 24–35.
Google Scholar
Pieniążek M., Štěpáník S., red., 2016, Teaching of national languages in the V4 countries, Pedagogická fakulta Univerzity Karlovy, Praha.
Google Scholar
Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání, 2021, MŠMT, Praha.
Google Scholar
Skudrzyk A., 2005, Czy zmierzch kultury pisma? O synestezji i analfabetyzmie funkcjonalnym, Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego, Katowice.
Google Scholar
Štěpáník S., Krčmářová M., Polčáková J., 2020, Možnosti integrace ve výuce českého jazyka: metodická příručka, NPI ČR, Praha.
Google Scholar
Štěpáník S. et al., 2019, Vztah jazyka a komunikace v česko-slovensko-polské didaktické reflexi, Karolinum, Praha.
Google Scholar
Štěpáník S. et al., 2020, Školní výpravy do krajiny češtiny: didaktika českého jazyka pro základní školy, Fraus, Plzeň.
Google Scholar
Strategie vzdělávací politiky České republiky do roku 2030+, 2020, MŠMT, Praha.
Google Scholar
Vymezení digitální gramotnosti, [s.a.], Podpora rozvoje digitální gramotnosti, https://digigram.cz/vymezeni-digitalni-gramotnosti/ [přístup: 6. 8. 2021].
Google Scholar