Achtelik A., 2005, Nauczanie kultury polskiej wobec problematyki aksjologicznej, w: Nauczanie języka polskiego jako obcego i polskiej kultury w nowej rzeczywistości europejskiej. Materiały z VI Międzynarodowej Konferencji Glottodydaktycznej, red. P. Garncarek, Instytut Języka i Kultury Polskiej dla Cudzoziemców „Polonicum”, Warszawa, s. 213–218.
Google Scholar
Banach A., Kaźmierczak P., 2020, Ludyczność w (glotto)dydaktyce – stan badań i rozwój metody, w: Ludyczność w (glotto)dydaktyce, red. M. Biernacka, P. Kaźmierczak, A. Banach, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź, s. 11–19.
Google Scholar
Bauman Z., 2004, Życie na przemiał, przeł. T. Kunz, Wydawnictwo Literackie, Kraków.
Google Scholar
Bobiński W., 2004, Film fabularny w dydaktyce literatury, w: Przygotowanie ucznia do odbioru różnych tekstów kultury, red. A. Janus-Sitarz, Towarzystwo Autorów i Wydawców Prac Naukowych Universitas, Kraków, s. 151–194.
Google Scholar
Bobiński W., 2016, Wykształcić widza. Sztuka oglądania w edukacji polonistycznej, Towarzystwo Autorów i Wydawców Prac Naukowych Universitas, Kraków.
Google Scholar
Bogunia-Borowska M., 2012, Fenomen telewizji. Interpretacje socjologiczne i kulturowe, Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków.
Google Scholar
Budzik J.H., 2020, O budowaniu mostów między teorią a praktyką humanistyki w edukacji filmowej, „Kwartalnik Filmowy”, nr 111, s. 241–257.
Google Scholar
Burzyńska A., 2002, Jakże rad bym się nauczyć polskiej mowy… O glottodydaktycznych aspektach relacji język a kultura w nauczaniu języka polskiego jako obcego, Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego, Wrocław.
Google Scholar
Chymkowski R., 2004, Granice inności w dyskursie – rozważania teoretyczne, w: Tropy tożsamości: Inny, Obcy, Trzeci, red. W. Kalaga, Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego, Katowice, s. 99–110.
Google Scholar
Ciesielska-Musameh R., Kwiatkowska K., Maćkowicz M., 2021, Język polski bez granic. Podręcznik do nauki języka polskiego jako obcego dla szkół ukraińskich. Klasa V, Stowarzyszenie „Wspólnota Polska”, Lublin.
Google Scholar
Czerkies T., 2019, Wstęp, w: T. Czerkies, Literackie lustro kultury. Literatura polska w ćwiczeniach dla obcokrajowców – poziom B.1.2–C.1, Avalon, Kraków, s. 7–8.
Google Scholar
Dixon A., Jasińska A., 2020, Hurra!!! Po polsku 2. Podręcznik studenta, Wydawnictwo Prolog, Kraków.
Google Scholar
Dunin-Dudkowska A., 2018, Teksty multimodalne w glottodydaktyce, w: Zagadnienia ogólne i teoretyczne. Multimodalność mediów drukowanych, red. I. Hoffman, D. Kępa-Figura, Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej, Lublin, s. 91–104.
Google Scholar
Gajak-Toczek M., Gala-Mielczarek B., 2015, Człowiek „stary” w mediach – stereotyp a obraz postulowany, w: (Nowe) media. Implikacje kulturowe, językowe i edukacyjne, red. M. Karwatowska, B. Jarosz, Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej, Lublin, s. 51–61.
Google Scholar
Giddens A., 2001, Nowoczesność i tożsamość. „Ja” i społeczeństwo w epoce późnej nowoczesności, przeł. A. Szulżycka, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
Google Scholar
Górnicka-Zdziech I., 2020, Polska mozaika filmowa. Ćwiczenia i inspiracje dla studentów języka polskiego jako obcego, Wydawnictwo Start, Warszawa.
Google Scholar
Guziuk-Świca B. i in., 2020, Język polski bez granic. Podręcznik do nauki języka polskiego jako obcego dla szkół ukraińskich. Klasa IX, Stowarzyszenie „Wspólnota Polska”, Lublin.
Google Scholar
Jaszczurowska E., 2005, Komponent kulturowy w nauczaniu języka obcego jako narzędzie przełamywania stereotypów kulturowych, w: Języki obce przepustką do zjednoczonej Europy i świata. Materiały pokonferencyjne z III Ogólnopolskiej Konferencji Naukowo-Dydaktycznej, Ustroń, 08–10.04.2005, [s.n.], Gliwice, s. 125–130.
Google Scholar
Jelonkiewicz M., 2006, Film jako tekst kultury w komunikacji interkulturowej. Wykorzystanie filmów podczas zajęć o kulturze polskiej dla cudzoziemców, w: Teksty kultury. Oblicza komunikacji XXI wieku, red. J. Mazur, M. Rzeszutko-Iwan, Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej, Lublin, s. 59–65.
Google Scholar
Kajak P., 2008a, Hip hop – miejska lingua franca?, „Postscriptum Polonistyczne”, nr 2, s. 129–138.
Google Scholar
Kajak P., 2008b, Kultura popularna w procesie nauczania języka polskiego jako obcego, w: W poszukiwaniu nowych rozwiązań, dydaktyka języka polskiego jako obcego u progu XXI wieku, red. W. Miodunka, A. Seretny, Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków, s. 291–300.
Google Scholar
Maćkowiak R., 2014, Elementy ludyczne w nauczaniu cudzoziemców języka polskiego (na materiale serialu „Świat według Kiepskich”), „Acta Universitatis Lodziensis. Kształcenie Polonistyczne Cudzoziemców”, nr 21, s. 363–374.
Google Scholar
Piechota D., 2023, Oswajanie starości w „Gangu zielonej rękawiczki”, „Studia Filmoznawcze”, nr 44, s. 19–29.
Google Scholar
Piechota D., Trześniewska-Nowak A., red., 2022, Powieści realistycznej życie po życiu. O fenomenie współczesnych seriali, Wydawnictwo Naukowe Katedra, Gdańsk.
Google Scholar
Piotrowska-Rola E., Porębska M., 2017, Polski jest cool. Seria do nauki języka polskiego jako obcego na poziomie A1, Wydawnictwo Studio Temat, Lublin.
Google Scholar
Szczepanek A., Wojciechowska S., Buśko P., red., 2014, Czas seriali, posłowie M. Lorek, Wydawnictwo Naukowe Katedra, Gdańsk.
Google Scholar
Tambor A., 2012, Polska półka filmowa. 100 filmów, które każdy cudzoziemiec zobaczyć powinien, Wydawnictwo Gnome, Katowice.
Google Scholar
Wagner R., 2003, Wynalezienie kultury, przeł. A. Malewska-Szałygin, w: Badania kultury. Elementy teorii antropologicznej, red. M. Kempny, E. Nowicka, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa, s. 58–65.
Google Scholar
Zarych E., 2018, Język kluczem do kraju. Podręcznik do nauki języka polskiego dla obcokrajowców. Poziom C1/C2, Wydawnictwo Nowela, Poznań.
Google Scholar