Opublikowane: 2020-10-06

Kompetencje kluczowe w edukacji polonistycznej a działalność innowacyjna szkół — przykład rozwiązań dydaktycznych

Marta Kubarek Logo ORCID

Abstrakt

The aim of the article is to discuss the issue of key competences and to show examples of didactic solutions related to their education in the scope of Polish language education and educational work. The author focuses primarily on social and communication competences. She presents the assumptions of pedagogical innovation, which assumes youth project activities. She also points out the benefits of casting students as explorers, seekers, and creators.

Pobierz pliki

Zasady cytowania

Kubarek, M. (2020). Kompetencje kluczowe w edukacji polonistycznej a działalność innowacyjna szkół — przykład rozwiązań dydaktycznych. Z Teorii I Praktyki Dydaktycznej Języka Polskiego, 29, 101–110. https://doi.org/10.31261/TPDJP.2020.29.07

Cited by / Share

Tom 29 (2020)
Opublikowane: 2020-10-06


ISSN: 0208-5011
eISSN: 2353-9577
Ikona DOI 10.31261/TPDJP

Wydawca
Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego | University of Silesia Press

Ta strona używa pliki cookie dla prawidłowego działania, aby korzystać w pełni z portalu należy zaakceptować pliki cookie.