Barnes D.: Nauczyciel i uczniowie. Od porozumiewania się do kształcenia. Tłum. J. Radzicki. Warszawa 1988.
Google Scholar
Biłos E.: Wypowiedzenia pytajne w nauczaniu języka polskiego. Częstochowa 1992.
Google Scholar
Bortnowski S.: Jak uczyć poezji?. Warszawa 1991.
Google Scholar
Bortnowski S.: Przewodnik po sztuce uczenia literatury. Warszawa 2005.
Google Scholar
Dudzikowa M.: Stawianie pytań służy rozwojowi. „Nowości Oświaty” 1993, nr 5.
Google Scholar
Fisher R.: Uczymy jak się uczyć. Tłum. K. Kruszewski. Warszawa 1999.
Google Scholar
Gołębniak B.D.: Nauczanie i uczenie się w klasie. W: Pedagogika 2: Podręcznik akademicki. Red. Z. Kwieciński, B. Śliwerski. Warszawa 2014.
Google Scholar
Kawka M.: Dyskurs szkolny. Zagadnienia języka. Kraków 1999.
Google Scholar
Klus‑Stańska D.: Jak nie rozwijać mowności dzieci, czyli o tzw. pogadance szkolnej. W: Edukacja polonistyczna na rozdrożach. Spotkania z językiem polskim w klasach I—III. Red. D. Klus‑Stańska, M. Dagiel. Olsztyn 1999.
Google Scholar
Klus‑Stańska D., Nowicka M.: Sensy i bezsensy edukacji wczesnoszkolnej. Warszawa 2013.
Google Scholar
Kojs W.: Pytania i polecenia w kształceniu systematycznym. Analiza operatorów. Katowice 1994.
Google Scholar
Kojs W.: Uwarunkowania dydaktycznych funkcji podręcznika. Warszawa 1975.
Google Scholar
Mieszalski S.: Interakcje w klasie szkolnej. O społecznym funkcjonowaniu nauczycieli i uczniów w szkole podstawowej. Warszawa 1990.
Google Scholar
Myrdzik B.: Czy rozmowa jest metodą?. W: Eadem: Nowoczesność i tradycja w kształceniu literackim. Podręcznik do ćwiczeń z metodyki języka polskiego. Lublin 2000.
Google Scholar
Nocoń J.: Polecenia i pytania w podręcznikach nauki o języku. Opole 1997.
Google Scholar
Nocoń J.: Stylistyczne aspekty dyskursu edukacyjnego. W: Odmiany stylowe polszczyzny — dawniej i dziś. Red. U. Sokólska. Białystok 2011.
Google Scholar
Nowak E.: Sztuka zadawania pytań. W: Doskonalenie warsztatu nauczyciela polonisty. Red. A. Janus‑Sitarz. Kraków 2005.
Google Scholar
Perrott E.: Posługiwanie się pytaniami w trakcie klasowej dyskusji. W: Eadem: Efektywne nauczanie. Praktyczny przewodnik doskonalenia nauczyciela. Tłum. A. Janowski. Warszawa 1995, s. 57—88.
Google Scholar
Perrott E.: Pytania. W: Eadem: Efektywne nauczanie. Praktyczny przewodnik doskonalenia nauczyciela. Tłum. A. Janowski. Warszawa 1995, s. 44—56.
Google Scholar
Putkiewicz E.: Proces komunikowania się na lekcji. Analiza wypowiedzi nauczycieli i uczniów. Warszawa 1990.
Google Scholar
Skowronek B.: O dialogu na lekcjach w szkole średniej. Analiza pragmatyczno‑językowa. Kraków 1999.
Google Scholar
Stake R.E.: Studium przypadku. W: Ewaluacja w edukacji. Red. L. Korporowicz. Warszawa 1997.
Google Scholar
Śnieżyński M.: Sztuka dialogu — teoretyczne założenia a szkolna rzeczywistość. Kraków 2005.
Google Scholar
Tabisz A.: Czy lekcje języka polskiego uczą myślenia?. „Polonistyka. Innowacje” [w druku].
Google Scholar
Tabisz A.: O pytaniach podczas rozmowy maturalnej z języka polskiego. „Kształcenie Językowe” 2019, nr 17, s. 29—41.
Google Scholar
Żydek‑Bednarczuk U.: Struktura tekstu rozmowy potocznej. Katowice 1994.
Google Scholar
Źródła internetowe
Google Scholar
Brzeziński A.: Lekcja pod znakiem zapytania. https://www.nowaera.pl/o-nas/programy-edukacyjne/ucze-i-wychowuje/motywacja/lekcja-pod-znakiem-zapytania [data dostępu: 15.03.2020].
Google Scholar
Mizerek H.: Studium przypadku w badaniach nad edukacją. Istota i paleta zastosowań. https://repozytorium.ukw.edu.pl/bitstream/handle/item/5517/Studium%20przypadku%20w%20badaniach%20nad%20edukacj%c4%85%20Istota%20i%20paleta%20zastosowa%c5%84.pdf?sequence=1&isAllowed=y [data dostępu: 15.03.2020].
Google Scholar
Żytko M.: Pozwólmy dzieciom mówić i pisać — w kontekście badań umiejętności językowych trzecioklasistów. http://biblioteka-krk.ibe.edu.pl/opac_css/doc_num.php?explnum_id=843 [data dostępu: 16.03.2020].
Google Scholar